Σώθηκαν 11, χάθηκε ένας

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε ανθρώπινο λάθος οφείλεται, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η βύθιση του φορτηγού πλοίου «Avantis III» χθες τα ξημερώματα στη θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της νήσου Αγκίστρι, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο 35χρονος μάγειρας Βασίλης Κορώνης.

Το σκάφος, που ήταν έμφορτο με δομικά υλικά, για άγνωστο λόγο έπλεε πολύ κοντά στη βραχονησίδα Δωρούσα με αποτέλεσμα να «ξύσει» τα πλευρά του στους υφάλους που υπάρχουν στο σημείο και είναι χαρτογραφημένοι στους ναυτικούς χάρτες και σε λίγα λεπτά να γεμίσει νερό και να βυθισθεί. Από τα δώδεκα άτομα που επέβαιναν στο πλοίο οι έντεκα πρόλαβαν να πέσουν τη θάλασσα και να ανεβούν στη σωσίβια λέμβο με εξαίρεση τον άτυχο 35χρονο ο οποίος βρέθηκε λίγες ώρες αργότερα νεκρός από τους λιμενικούς που συμμετείχαν στις έρευνες για τον εντοπισμό του.

Μέχρι αργά χθες το μεσημέρι όλοι οι διασωθέντες, οκτώ μέλη του πληρώματος και τρεις επιβαίνοντες πολίτες, κατέθεταν στην Λιμενική αρχή Αίγινας, ενώ αργά το απόγευμα αναμενόταν να οδηγηθούν στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Πειραιώς οι τρεις συλληφθέντες ναυτικοί.

Πρόκειται για τον πλοίαρχο Σωτήρη Μπίσιο 35 ετών καθώς και την ανθυποπλοίαρχο Μαγδαληνή Μάντζου 40 ετών και τον ναύτη Γιώργο Σπανό 32 ετών που είχαν βάρδια στη γέφυρα την ώρα του ναυαγίου.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το φορτηγό πλοίο «AvantisIII» παρακολουθείτο από τον Γαλλικό Νηογνώμονα και ότι όλα τα πιστοποιητικά αξιοπλοϊας που διέθετε ήταν εν ισχύι. Το σκάφος είχε αποπλεύσει από την Κέρκυρα με ενδιάμεσο προορισμό το Μεσολόγγι, όπου φόρτωσε και στη συνέχεια απέπλευσε για την Κύπρο.

Το μικρό φορτηγό πλοίο, μήκους 79 μέτρων και χωρητικότητας 2.362 τόννων τα ξημερώματα της Παρασκευής έπλεε στη θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της νήσου Αγκίστρι, έχοντας βάρδια στη γέφυρα την ανθυποπλοίαρχο Μαγδαληνή Μάντζου κα τον ναύτη Σπανό. Για άγνωστο λόγο το πλοίο «έξυσε» τη μια πλευρά του σε υφάλους που βρίσκονταν πλησίον της βραχονησίδας Δωρούσα και μέσα σε λίγα λεπτά βυθίσθηκε. Το Κέντρο Ερευνας και Διάσωσης του ΥΕενημερώθηκε για το ναυάγιο από τον πλοίαρχο, ο οποίος, στις 03: 55 χθες τα ξημερώματα, τηλεφώνησε πάνω από τη σωσίβια λέμβο που βρισκόταν με τους υπόλοιπους διασωθέντες, αναφέροντας το ναυάγιο και τη θέση του σκάφους πριν βυθισθεί. Το πλοίο δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου την ώρα που βυθιζόταν, προφανώς γιατί οι επιβαίνοντες ναυτικοί προσπαθούσαν να διασωθούν, καθώς βυθίσθηκε μέσα σε λίγα λεπτά. Αμέσως ξεκίνησε μια γιγαντιαία επιχείρηση εντοπισμού και διάσωσης των ναυαγών από πλωτά και εναέρια μέσα. Οι διασωθέντες μεταφέρθηκαν αρχικώς στο Κέντρο Υγείας Αίγινας για την παροχή πρώτων βοηθειών και στη συνέχεια στο Λιμεναρχείο για να καταθέσουν στο πλαίσιο της προανάκρισης που διενεργείται.

Ναυτιλιακοί κύκλοι ανέφεραν στην «K» ότι η όλη εικόνα του ναυαγίου δημιουργεί ορισμένα ερωτήματα στα οποία θα πρέπει να δοθούν από τους ναυτικούς του πλοίου, αλλά και την πλοιοκτήτρια εταιρεία «Λαμάρη NE» συγκεκριμένες απαντήσεις:

– Παρίστατο ο πλοίαρχος του σκάφους στη γέφυρα όταν διέπλεε από το συγκεκριμένο σημείο που θεωρείται επικίνδυνο, όπως προβλέπεται από τους Κανονισμούς;

– Βρισκόταν σε λειτουργία το ραντάρ την ώρα που το σκάφος περνούσε από την συγκεκριμένη περιοχή;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή