Στο «έλεος» κακών ταξιτζήδων οι… μεταμεσονύχτιοι επιβάτες

Στο «έλεος» κακών ταξιτζήδων οι… μεταμεσονύχτιοι επιβάτες

2' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Απομονωμένο και αποκλεισμένο από Μέσα Μαζικής Μεταφοράς το λιμάνι του Πειραιά, σημαντικότατη πύλη εισόδου με 4 εκατ. επιβάτες τον χρόνο, από τα μεσάνυχτα και μετά μοιάζει με φτωχό συγγενή του «ανταγωνιστή» αεροδρομίου, που όχι μόνο διαθέτει μέσα για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών του, αλλά έχει και 24ωρη συγκοινωνιακή σύνδεση με τρεις λεωφορειακές γραμμές που καλύπτουν το μεγαλύτερο ποσοστό των μετακινήσεων από και προς αυτό.

Μεσούσης της καλοκαιρινής περιόδου και ο σχεδιασμός φαίνεται να είναι πλημμελής, αφού και οι ίδιοι οι αρμόδιοι αποφαίνονται ότι το πρόβλημα της εσωτερικής κίνησης, αλλά και βραδινής σύνδεσης του λιμανιού με ολόκληρο το λεκανοπέδιο είναι μεγάλο. Χωρίς ηλεκτρικό σιδηρόδρομο («κλείνει» στις 12.30 μ.) και χωρίς λεωφορεία πρός το κέντρο της πόλης, οι ταξιδιώτες που φτάνουν μετά τα μεσάνυχτα στη λιμενική ζώνη πρέπει να πάρουν υπό μάλης τις αποσκευές τους, αφού δεν υπάρχουν διαθέσιμα μέσα, να διασχίσουν τις έρημες αποβάθρες, που στο μεγαλύτερο μέρος τους χρησιμεύουν ως χώροι στάθμευσης των φορτηγών, μέχρι να φτάσουν ασθμαίνοντες σε κάποια αυτοσχέδια… πιάτσα ταξί, όπου εκεί αντιμετωπίζουν τις όποιες διαθέσεις των ταξιτζήδων.

Το πρόβλημα αποκτά ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις αν αναλογιστεί κανείς ότι συχνά οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, τα πλοία των οποίων «δένουν» σε απομακρυσμένα σημεία του λιμανιού (π. χ. οι γραμμές για Ρόδο, Ηράκλειο ή Μυτιλήνη απέχουν πολύ από το κέντρο του λιμανιού) δεν ειδοποιούν εγκαίρως τον ΟΛΠ για τυχόν καθυστερήσεις με αποτέλεσμα ακόμη και τα λίγα λεωφορεία του Οργανισμού (τέσσερα τον αριθμό) που μεταφέρουν τους ταξιδιώτες αυτών των γραμμών, να μη ειδοποιούνται έγκαιρα με αποτέλεσμα ο επιβάτες να διασχίζουν μεγάλες αποστάσεις με τις αποσκευές στα χέρια.

Ο ΟΛΠ υποστηρίζει ότι δεν μπορεί μόνος του να αντιμετωπίσει τη μετακίνηση των επιβατών μέσα στη λιμενική ζώνη, γιατί δεν διαθέτει τα μέσα. Τα λεωφορεία του φτάνουν μόνο για τη μεταφορά των απομακρυσμένων αποβαθρών, ενώ στο δυτικό τμήμα του λιμανιού (εκεί από όπου αναχωρούν τα πλοία των Δυτικών Κυκλάδων) κανένα όχημα δεν μπορεί να φτάσει γιατί η αποβάθρα είναι στενή.

Ο ΟΑΣΑ, επιδιώκοντας να δώσει λύση στο πρόβλημα της συγκοινωνιακής κάλυψης τις μεταμεσονύκτιες ώρες, αναγνωρίζει την ολιγωρία και υπόσχεται τη λήψη μέτρων. Οπως δήλωσε στην «K» ο πρόεδρος του Οργανισμού κ. Σίμος Σιμόπουλος, τις επόμενες ημέρες θα γίνει τροποποίηση της διαδρομής της γραμμής 040 Πειραιάς-Σύνταγμα και τα λεωφορεία σε 24ωρη βάση θα φτάνουν έξω από το λιμάνι, προκειμένου να εξυπηρετούν επιβάτες. Επίσης, θα επιδιωχθεί για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού να χρησιμοποιηθούν και τα λεωφορεία που πηγαίνουν προς το Αεροδρόμιο και μεταφέρουν κόσμο στα νότια προάστια. Ομως το πρόβλημα με την επιμήκυνση των ωρών λειτουργίας των ΗΣΑΠ δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες οι εργοδηγοί αρνούνται να κάνουν υπερωρίες, με αποτέλεσμα τα τρένα να σταματούν στις 12.30.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή