Προσφέρουν ποιότητα, θα επιζήσουν τουριστικά

Προσφέρουν ποιότητα, θα επιζήσουν τουριστικά

3' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Διπλά κερδισμένη αναμένεται να είναι εφέτος η τουριστική βιομηχανία της χώρας καθώς, σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, η αύξηση του τουρισμού εντοπίζεται κυρίως σε υψηλών προδιαγραφών καταλύματα.

Οι υπεύθυνοι εκτιμούν ότι το ενδιαφέρον των επισκεπτών για ξενοδοχεία A΄ Κατηγορίας αναμένεται να αγγίξει ακόμα και το 14%, τη στιγμή που η μέση αύξηση της κίνησης υπολογίζεται να κυμανθεί στο 8 – 10%. Την ίδια ώρα, στο «περιθώριο» φαίνεται να περνούν σταδιακά ενοικιαζόμενα δωμάτια χαμηλής ποιότητας που εξυπηρετούν νεαρούς κυρίως ταξιδιώτες από χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ορισμένες περιπτώσεις η μείωση της κίνησης στα εν λόγω καταλύματα ξεπερνά το 10%. Μιλώντας στην «K» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Πρακτόρων κ. Ιωάννης Ευαγγέλου αναφέρει ότι περισσότερο από το 60% της φετινής αύξησης της τουριστικής κίνησης αφομοιώθηκε από υψηλής ποιότητας καταλύματα και αποδίδει την εξέλιξη στην προσπάθεια της Πολιτείας και των επιχειρηματιών για επαναπροσδιορισμό των στόχων της τουριστικής πολιτικής.

«Οι προσπάθειες για την προσέλκυση ποιοτικότερου τουρισμού αποδίδουν. Ενας σημαντικός αριθμός επισκεπτών αναζήτησε φέτος καλύτερης ποιότητας υπηρεσίες», τονίζει χαρακτηριστικά.

Ο δρόμος, βέβαια, για την ολοκληρωτική αλλαγή του «τοπίου» στον ελληνικό τουρισμό είναι ακόμα μακρύς. Ειδικοί εκτιμούν ότι το 60% όσων επισκέπτονται τα θέρετρα της χώρας αγοράζουν σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές πακέτα μαζικού παραθεριστικού τουρισμού. Από αυτούς, οι μισοί είναι νεαροί από χώρες της Δυτικής Ευρώπης που έχουν ως μοναδικό στόχο ανέξοδες διακοπές με… πολύ και φθηνό αλκοόλ. «H Ελλάδα εξαρτάται ακόμα από τουρίστες με αποκλειστικό κριτήριο την τιμή. Ανταγωνιζόμαστε την Τουρκία, την Κροατία και την Αίγυπτο», επισημαίνει.

Μόνο τυχαίο δεν είναι άλλωστε ότι μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις που σημειώθηκαν στις αρχές του καλοκαιριού σε Τουρκία και Αίγυπτο, η Ελλάδα εισέπραξε μεγάλο αριθμό τουριστών της «τελευταίας στιγμής». «Δεν τον θέλουμε αυτόν τον τουρίστα, ωστόσο εφόσον ακόμα διαθέτουμε χαμηλού επιπέδου επιχειρήσεις θα έχουμε και την ανάλογη πελατεία», καταλήγει ο κ. Ευαγγέλου.

«Κοντρόλ» στον… αλκοολτουρισμό

Τον τρόπο να περιορίσουν στο ελάχιστο δυσάρεστα περιστατικά και ευτράπελα που δυσφήμιζαν τη χώρα στο εξωτερικό διαθέτουν πλέον οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης στα θέρετρα της Ελλάδας που απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος του μαζικού τουρισμού, όπως η Ρόδος, η Κρήτη, η Κέρκυρα και η Κως. Οι εικόνες συμπλοκών και… χουλιγκανισμού στα σοκάκια των νησιών, οι βιασμοί νεαρών κοριτσιών και τα κωμικοτραγικά γεγονότα σε νυχτερινά κέντρα διασκέδασης (ερωτικές περιπτύξεις σε κοινή θέα) φαίνεται να ανήκουν πλέον στο παρελθόν και οι νεαροί φίλοι του φθηνού αλκοόλ δίνουν τη θέση τους σε επισκέπτες που αναζητούν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες.

Το μυστικό της επιτυχίας ανακάλυψαν πρώτοι υπεύθυνοι στο Φαληράκι Ρόδου, περιοχή που με αποκορύφωμα το 2003 (δολοφονήθηκε Βρετανός από συμπατριώτη του) πρωταγωνιστούσε σε δυσφημιστικά για τη χώρα δημοσιεύματα του Τύπου. «Ιδρύσαμε αστυνομικό τμήμα και καθιερώσαμε περιπολίες σε 24ωρη βάση. Το σημαντικότερο ωστόσο είναι ότι καταργήσαμε τις οργανωμένες εξορμήσεις νεαρών στα μπαρ της περιοχής που αποτελούσαν και την βασική αιτία για όσα συνέβαιναν», αναφέρει στην «K» ο δήμαρχος Καλλιθέας Ρόδου κ. Γιάννης Ιατρίδης. Είναι χαρακτηριστικό ότι φέτος δεν έχει καταγραφεί κανένας βιασμός (στη διάρκεια του 2004 είχαν καταγγελθεί 15) και οι συλλήψεις για συμπλοκές είναι περιορισμένες. «Οι 25.000 κλίνες A΄ Κατηγορίας είναι πλήρεις έως τις 15 Οκτωβρίου. Οι περίπου 3.000 που είναι κακής ποιότητας αντιμετώπισαν πρόβλημα και είναι υποχρεωμένες να αναβαθμιστούν», τονίζει ο κ. Ιατρίδης.

Τo «μοντέλο» του δήμου Καλλιθέας φαίνεται να ακολουθούν και άλλες «ευαίσθητες» περιοχές όπως η Κως και η Ζάκυνθος. Αξιωματικός της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Δωδεκανήσου αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «στον δήμο Ηρακλειδών της Κω επιβάλαμε το μοντέλο αστυνόμευσης που εφαρμόζουμε στη Ρόδο, με αποτέλεσμα το αρνητικό κλίμα να ανατραπεί πλήρως».

Ανάλογες πρωτοβουλίες αναλαμβάνει και η τοπική αυτοδιοίκηση του δήμου Λαγανά Ζακύνθου. Οπως είπε στην «K» ο δήμαρχος κ. Διονύση Μαρούδας «από τη νέα σεζόν θα πραγματοποιήσουμε διαφημιστική καμπάνια προκειμένου να προσελκύσουμε ποιοτικότερο τουρισμό. Θετική είναι και η εικόνα στην Κέρκυρα όπου σύμφωνα με τον νομάρχη κ. Γιώργο Μαχειμάρη η τουριστική κίνηση στα α΄ κατηγορίας καταλύματα της Κέρκυρας σημειώνει αύξηση της τάξης του 3 – 5%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή