Απλές οδηγίες για μειωμένη κατανάλωση καυσίμων

Απλές οδηγίες για μειωμένη κατανάλωση καυσίμων

3' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ιδιαίτερα βαρύς προβλέπεται ο φετινός χειμώνας για τις τσέπες των καταναλωτών με το πετρέλαιο να «φλερτάρει» επικίνδυνα με την αστρονομική τιμή των 70 δολαρίων/βαρέλι. Λόγο στη διαμόρφωση των τιμών του μαύρου χρυσού μπορεί να μην έχουν -άμεσα- οι καταναλωτές, ωστόσο η λελογισμένη χρήση των καυσίμων για θέρμανση και κίνηση αποτελεί σε μεγάλο βαθμό καθαρά δική μας υπόθεση. H… επικείμενη πτώση της θερμοκρασίας προκαλεί από τώρα μεγάλο πονοκέφαλο στα νοικοκυριά, καθώς τα έξοδα για πετρέλαιο θέρμανσης επιβαρύνουν κατά πολύ τον μηνιαίο προϋπολογισμό. «Παντός καιρού» από την άλλη τα καύσιμα για κίνηση διεκδικούν μία από τις υψηλότερες θέσεις στον κατάλογο των εξόδων μας. Αξίζει να σημειωθεί ότι, μόνο στην Αττική, καθημερινά πραγματοποιούνται 7 εκατομμύρια μετακινήσεις, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτο Οικονομικών Βιομηχανικών Ερευνών, εκ των οποίων μόλις τα 2,3 εκατ. με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Χρυσούς κανών για τη μείωση κατανάλωσης καυσίμων είναι από τη μια η συστηματική και σωστή συντήρηση του κινητήρα του αυτοκινήτου και από την άλλη του λέβητα. Και όμως υπάρχουν ορισμένες απλές συμβουλές «οικιακής οικονομίας».

Κατά 20%, σύμφωνα με την ΕΛΠΑ, μπορεί να περιοριστεί η κατανάλωση βενζίνης αλλά και να διασφαλιστεί η προστασία του περιβάλλοντος, αρκεί κανείς να οδηγεί συνετά και να είναι πιστός στο ραντεβού με το συνεργείο.

1. H άριστη κατάσταση του οχήματος, με τακτική συντήρηση, μπορεί να οδηγήσει σε περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμων έως και 10% και σε εκπομπή λιγότερων καυσαερίων, πάντα σύμφωνα με την ΕΛΠΑ.

2. Τα ελαστικά και η πίεση που συνιστά ο κατασκευαστής του κάθε αυτοκινήτου πρέπει να τηρούνται απόλυτα. «Στη χώρα μας συνηθίζεται για κάποιον ακατανόητο λόγο να τοποθετούμε φαρδύτερα ελαστικά στα I.X., γεγονός το οποίο μειώνει το ποσοστό ασφαλούς οδήγησης, ενώ επιβαρύνει την κατανάλωση καυσίμων» εξηγεί στην «K» ο κ. Γιάννης Τζαμαλής, τεχνικός διευθυντής στην ΕΛΠΑ. H σωστή πίεση των ελαστικών εξοικονομεί ακόμη και 3,5% της κατανάλωσης.

3. Βγάλτε κάθε περιττό βάρος από τον χώρο των αποσκευών.

4. H λειτουργία του κινητήρα πρέπει να γίνεται στην πιο αποδοτική περιοχή των στροφών λειτουργίας του, εντός και εκτός πόλης. «H ιδανική οδήγηση επιτυγχάνεται όταν το στροφόμετρο δείχνει 3.000-3.500 στροφές, γεγονός που σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπερβάλλουμε με το γκάζι» λέει ο κ. Τζαμαλής.

5. Επιβραδύνουμε ομαλά και προοδευτικά, προστατεύοντας το περιβάλλον και το αυτοκίνητό μας.

6. Οδηγούμε «ευγενικά» και όχι επιθετικά, παρακολουθώντας και «διαβάζοντας» την κυκλοφορία, αποφεύγοντας απότομα ξεκινήματα και φρεναρίσματα.

Σημαντική «σπατάλη» παρατηρείται βεβαίως και στα συστήματα θέρμανσης των πολυκατοικιών. Συνυφασμένα και σε αυτήν τη περίπτωση η οικονομία με την προστασία του περιβάλλοντος. Αξίζει να σημειωθεί ότι μετρήσεις του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος Θεσσαλονίκης κατέδειξαν ότι μόνο το 35% των εγκαταστάσεων λειτουργούν εντός των νομοθετημένων ορίων.

Καθοριστική παράμετρος της οικονομικής λειτουργίας μιας εγκατάστασης κεντρικής θέρμανσης είναι ο εσωτερικός βαθμός απόδοσης, το ποσοστό της θερμογόνου δύναμης του πετρελαίου που χάνεται κατά τη διαδικασία ατελούς καύσης του πετρελαίου. Οσο μικρότερος είναι ο βαθμός απόδοσης τόσο περισσότερο πετρέλαιο «πάει χαμένο». Τα υψηλά ποσοστά καπνού και ρύπων οφείλονται στον μικρό βαθμό απόδοσης του πετρελαίου, αποτέλεσμα της έλλειψης τακτικής συντήρησης. H καλά μονωμένη καπνοδόχος εξασφαλίζει την καλύτερη διάχυση των καυσαερίων, ενώ ο έλεγχος της καύσης γίνεται με ειδικά όργανα που διαθέτει ο ειδικά αδειοδοτημένος τεχνίτης. Στον λέβητα πρέπει να γίνονται, σύμφωνα με τις οδηγίες του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτή, συστηματικά:

1. Καθαρισμός της θερμαντικής εσωτερικής επιφάνειας και των αεριαυλών.

2. Στεγανοποίηση για αποφυγή διαρροών καυσαερίων.

Στον καυστήρα πρέπει να γίνεται καθαρισμός:

1. Του μπεκ ή αντικατάστασή του εάν διαπιστωθεί ακόμη και το ελάχιστο πρόβλημα.

2. Της κεφαλής καύσης και του στροβιλιστή.

3. Ελεγχος των ηλεκτροδίων ανάφλεξης και του φωτοστοιχείου.

4. Της αντλίας και των φίλτρων πετρελαίου.

5. Των πτερυγίων του ανεμιστήρα.

Εάν ακολουθήσουμε τις παραπάνω συμβουλές, επωφελούμαστε διπλά, σε οικονομικό αλλά και περιβαλλοντικό επίπεδο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή