Εικονικές κλοπές Ι.Χ. γρίφος για την ΕΛ.ΑΣ.

Εικονικές κλοπές Ι.Χ. γρίφος για την ΕΛ.ΑΣ.

3' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μια νέα μορφή απάτης, οι «εικονικές κλοπές» αυτοκινήτων και μοτοσικλετών έρχεται το τελευταίο διάστημα να προστεθεί στην ούτως ή άλλως πλούσια δράση των κυκλωμάτων εμπορίας κλεμμένων τροχοφόρων, προκαλώντας πονοκέφαλο σε διωκτικές αρχές και ασφαλιστικές εταιρείες.

Οπως επισημαίνουν στην «Κ» παράγοντες της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών οι καταγγελίες κλοπής που γίνονται στην Αστυνομία συχνά δεν αντιστοιχούν σε πραγματικά περιστατικά καθώς… θύτης και θύμα είναι το ίδιο πρόσωπο! Με δεδομένο μάλιστα ότι τα τελευταία χρόνια τα κρούσματα κλοπών ξεπερνούν ετησίως, πανελλαδικά, τα 17.000, ο αριθμός των σκηνοθετημένων περιστατικών υπολογίζεται σε πολλές εκατοντάδες. Με τη μέθοδο αυτή τα κυκλώματα εισπράττουν σημαντικά χρηματικά ποσά ως αποζημίωση, ενώ τα δήθεν κλεμμένα προωθούνται σε χώρες του εξωτερικού. Η συγκεκριμένη μέθοδος εφαρμόζεται κυρίως σε περιπτώσεις οχημάτων πολυτελείας, αξίας άνω των 40.000 ευρώ.

«Εχουν αναγάγει τη δράση τους σε επιστήμη. Εφευρίσκουν νέες μεθόδους για να κλέψουν οχήματα και να εξαπατήσουν ασφαλιστικές εταιρείες και Αστυνομία», σχολιάζει στην «Κ» ο κ. Γιώργος Σκούρτης, πρόεδρος της Επιτροπής Ερευνας και Ανάλυσης Ατυχημάτων της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών. Δεν είναι τυχαίο ότι το τελευταίο διάστημα εκτός από τους αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ. αναλαμβάνουν δράση και «ειδικοί ερευνητές», η παρουσία των οποίων προσδίδει διαστάσεις αστυνομικού θρίλερ στην προσπάθεια διαλεύκανσης κάθε υπόθεσης.

«Είμαστε υποχρεωμένοι να παρακολουθούμε πρωί βράδυ συνεργεία, μάντρες αυτοκινήτων και να συγκεντρώνουμε πληροφορίες που μπορεί να μας οδηγήσουν στο χαμένο αυτοκίνητο», λέει στην «Κ» στέλεχος μεγάλης ασφαλιστικής εταιρείας που θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία του. Ο ίδιος προσθέτει ότι το τελευταίο διάστημα το φαινόμενο έχει λάβει διαστάσεις μάστιγας, καθώς στην ίδια πρακτική καταφεύγουν ακόμα και άτομα που λόγω οικονομικής δυσπραγίας δεν μπορούν να καταβάλουν τις δόσεις αποπληρωμής!

Η μέθοδος σκηνοθεσίας μιας εικονικής κλοπής είναι η εξής: Ο δράστης αγοράζει με δόσεις ένα πολυτελές αυτοκίνητο ή μοτοσικλέτα. Καταβάλλει ένα μικρό χρηματικό ποσό και στη συνέχεια «εξαφανίζει» το τροχοφόρο κρύβοντάς το σε «συνεργαζόμενα» συνεργεία, πάρκινγκ κ.ο.κ. Στη συνέχεια καταφεύγει στο τοπικό αστυνομικό τμήμα όπου κάνει δήλωση κλοπής. Τρεις μήνες μετά (χρονικό διάστημα που καθορίζεται από τις ίδιες της ασφαλιστικές) εισπράττει την αποζημίωση, ενώ το όχημα ακολουθεί τους δρόμους των λαθρεμπόρων… Εξάγονται δηλαδή σε γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βουλγαρία, Σερβία) αφού πρώτα παραποιηθούν οι αριθμοί πλαισίου τους. Σπανιότερα μετατρέπονται σε ανταλλακτικά.

Σε ό,τι αφορά τα «πραγματικά» κρούσματα κλοπών, ο αριθμός τους παραμένει σταθερά υψηλός σύμφωνα και με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. που παρουσιάζει σήμερα η «Κ». Ειδικότερα, στην Αττική το πρώτο τρίμηνο του 2006 σημειώθηκαν 2.777 κλοπές τροχοφόρων έναντι 2.720 το αντίστοιχο διάστημα του 2005 και 3.120 το 2004. Τα περισσότερα (1.195) εντοπίζονται στο κέντρο της Αθήνας και ακολουθούν Δυτική Αττική (641), Βορειοανατολική Αττική (443), Πειραιάς (357) και Νοτιοανατολική Αττική (127).

Σε ολόκληρη την επικράτεια ο αριθμός των κλοπών κατά τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο ανήλθαν στις 4.501, έναντι 4.088 το 2005 και 4.650 το 2004. Παρά τα υψηλά ποσοστά εξιχνιάσεων που ξεπερνούν το 50%, τα κυκλώματα κακοποιών φαίνεται επί της ουσίας να μην έχουν πληγεί καθώς ο αριθμός των κλοπών παραμένει μεγάλος και σε ετήσια βάση ξεπερνά τις 17.000 (17.552 το 2005, 17.478 το 2004).

Παιχνιδάκι τα συστήματα συναγερμού στα χέρια επιτήδειων

«Δώρον άδωρον» αποδεικνύονται τα συστήματα συναγερμού που στο 90% των περιπτώσεων εγκαθίστανται δωρεάν από τους αντιπροσώπους στα καινούργια αυτοκίνητα. Οπως επισημαίνουν όσοι γνωρίζουν τα «μυστικά» του χώρου πρόκειται για κακής ποιότητας προϊόντα που δεν αποτελούν εμπόδιο για… έμπειρους κακοποιούς. Είναι εντυπωσιακό ότι προκειμένου να περιορίσουν το κόστος των παροχών προς τον πελάτη, ακόμα και οι εταιρείες που εμπορεύονται υπερπολυτελή αυτοκίνητα, η αξία των οποίων φτάνει τα 40.000 ευρώ, εγκαθιστούν αντικλεπτικά συστήματα που κοστίζουν μόλις… 5 ευρώ! «Οι αντιπροσωπείες θέλουν απλώς να γοητεύσουν τον υποψήφιο αγοραστή και δεν ενδιαφέρονται για την ποιότητα. Ετσι, οι έμπειροι κακοποιοί βρίσκουν με κλειστά μάτια τα ευπαθή σημεία των συστημάτων» λέει στην «Κ» ο κ. Γιώργος Σιάγκας, ιδιοκτήτης αντιπροσωπείας αντικλεπτικών συστημάτων. Οσο για τα immobilizers, τα ηλεκτρονικά συστήματα που μπλοκάρουν τον κινητήρα του οχήματος, συχνά συμβαίνει ίδια μοντέλα να διαθέτουν πανομοιότυπα συστήματα και επομένως αν ο κλέφτης μάθει να το απενεργοποιεί, μπορεί να «στοχεύσει» οποιοδήποτε αυτοκίνητο ίδιας μάρκας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή