Ναυάγιο με ερωτηματικά στη Σαντορίνη

Ναυάγιο με ερωτηματικά στη Σαντορίνη

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μνήμες «Εξπρές Σάμινα» αναβίωσε η πρόσκρουση του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond», προχθές το μεσημέρι, σε χαρτογραφημένο ύφαλο πλησίον του λιμένα της Σαντορίνης, με αποτέλεσμα να βυθιστεί αρκετές ώρες αργότερα και να αγνοείται, επισήμως, η τύχη δύο ατόμων· του 45χρονου Γάλλου Ζαν Κριστόφ Αλέν και της 16χρονης κόρης του Ναάντ. Ωστόσο, ανεπίσημα, εκφράζονται φόβοι ότι μπορεί να υπάρχουν και άλλοι αγνοούμενοι, μεταξύ των μελών του πληρώματος.

Το κρουαζιερόπλοιο «Sea Diamond», κατασκευής του 1986, βυθίστηκε στις 6 χθες το πρωί, 14 ώρες μετά την έναρξη της επιχείρησης εγκατάλειψής του, σε βάθος 50 μέτρων. Αμέσως γύρω από το βυθισμένο σκάφος τοποθετήθηκαν πλωτά φράγματα προκειμένου να αντιμετωπιστεί ενδεχόμενη ρύπανση της θάλασσας από πετρελαιοειδή, ενώ εντός της ημέρας επρόκειτο να φτάσουν στη Σαντορίνη ειδικοί για να ξεκινήσουν τις προσπάθειες απάντλησης των καυσίμων του σκάφους.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι λίγη ώρα πριν βυθιστεί το κρουαζιερόπλοιο βατραχάνθρωποι του Λιμενικού Σώματος έσπασαν ορισμένα φινιστρίνια του πλοίου, εισήλθαν στο εσωτερικό του και ερεύνησαν για τον εντοπισμό τυχόν αγνοουμένων ατόμων, χωρίς όμως αποτέλεσμα. «Σήμερα (χθες) θα μπουν και πάλι βατραχάνθρωποι στο πλοίο για να ψάξουν και να βεβαιωθούμε εάν υπάρχουν αγνοούμενοι», δήλωσε στην «Κ» αξιωματικός του Λιμενικού Σώματος.

Χθες το πρωί οι πρώτοι 346 από τους 1.170 διασωθέντες επιβάτες του κρουαζιερόπλοιου έφθασαν στον Πειραιά με το πλοίο «Εϊτζίαν 2», ενώ άλλοι 1.100 επιβάτες επιβιβάσθηκαν στο κρουαζιερόπλοιο «Perla» της ίδιας εταιρείας και επρόκειτο να φτάσουν στον Πειραιά αργά χθες το απόγευμα. Αλλοι 70 επιβάτες, λόγω του σοκ που υπέστησαν αρνήθηκαν να φύγουν με πλοίο.

Πέντε ερωτήματα

Παρά το γεγονός ότι εκτιμήθηκε, αρχικώς, πως η επιχείρηση ολοκληρώθηκε με επιτυχία καθώς μεταφέρθηκαν ασφαλείς στη στεριά οι επιβάτες του σκάφους, μια πιο ψύχραιμη εξέταση του συμβάντος αναδεικνύει πέντε σημαντικά ερωτήματα:

– Γιατί το κρουαζιερόπλοιο έπλεε τόσο κοντά στην ακτή του νησιού;

– Γιατί το πλοίο προσέκρουσε σε χαρτογραφημένο ύφαλο; Μήπως κάποιοι στη γέφυρα δεν έδωσαν τη δέουσα προσοχή, όπως όφειλαν;

– Πότε ενημερώθηκε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας; Γιατί υπήρξε καθυστέρηση σαράντα λεπτών;

– Γιατί ένα σύγχρονο σκάφος βυθίστηκε τόσο γρήγορα και υπό καλές καιρικές συνθήκες;

– Γιατί δεν έγινε σωστός συντονισμός και δεν συγκεντρώθηκαν οι διασωθέντες επιβάτες σε ένα χώρο ώστε να γίνει η καταγραφή τους;

Το κρουαζιερόπλοιο είχε ξεκινήσει στις 9 Μαρτίου κρουαζιέρες στο Αιγαίο με προορισμούς Μύκονο, Ρόδο, Πάτμο, Εφεσο, Ηράκλειο και Σαντορίνη. Το κρουαζιερόπλοιο έχει μήκος 143 μ., διαθέτει δέκα καταστρώματα, 570 καμπίνες μεγίστης χωρητικότητας 1.355 επιβατών, νοσοκομείο, ντίσκο, κ.λπ. H εκδρομή περιελάμβανε επίσκεψη στα Φηρά και την Οία, περίπλου του νησιού και επίσκεψη στην Καλντέρα. Ναυπηγήθηκε το 1986 με το όνομα Birka Princess για τις φινλανδικές Birka Lines. Υπέστη εκτεταμένη ανακατασκευή το 1999, με την πρoσθήκη καταστρώματος και την αφαίρεση του μικρού γκαράζ που υπήρχε. Επωλήθη στις Louis Hellenic Cruises το 2006.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή