Μαθήματα σε δημοτικά και λύκεια της Ε.Ε.

Μαθήματα σε δημοτικά και λύκεια της Ε.Ε.

1' 40" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Από τη δεκαετία του ’70 εμφανίστηκε η εκπαίδευση για το περιβάλλον στα σχολεία ευρωπαϊκών χωρών. Ηταν αποτέλεσμα ενός γενικότερου προβληματισμού και της ανησυχίας για την κατάσταση του περιβάλλοντος. Ετος – σταθμός για την περαιτέρω ανάπτυξη της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης αποτελεί το 1988, όταν οι υπουργοί Παιδείας των χωρών – μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ύστερα από σύνοδό τους στην Ισπανία, εξέδωσαν ένα ψήφισμα με το οποίο δεσμεύονταν για την ανάπτυξη σχολικών προγραμμάτων σχετικών με την περιβαλλοντική εκπαίδευση. Συνισταμένη των περισσότερων κρατών είναι ότι έχουν προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και στις δύο εκπαιδευτικές βαθμίδες, τα οποία εκπονούνται με τη συνεργασία του υπουργείου Παιδείας και του υπουργείου Περιβάλλοντος. Ειδικότερα, με βάση την έρευνα του δασκάλου, διδάκτορος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης κ. Θεόδωρου Γούπου (η οποία δημοσιεύτηκε στο εκπαιδευτικό περιοδικό «Το σχολείο και το σπίτι»), στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης η κατάσταση είναι η ακόλουθη:

-Στην Αυστρία τα πρώτα βήματα γίνονται από τα μέσα της δεκαετίας του ’70. Το 1984 τα αρμόδια υπουργεία Παιδείας και Περιβάλλοντος δημιούργησαν μία ομάδα εργασίας για να προτείνει τρόπους προσέγγισης της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Εκτοτε, η περιβαλλοντική εκπαίδευση αναπτύσσεται και από το 1992 υπάρχει σχετικό κονδύλι στο υπουργείο Παιδείας.

-Στη Δανία η επίσημη έναρξη της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης γίνεται το 1984. Από το 1990 λειτουργεί ένα εθνικό πρόγραμμα, ενώ η Δανία συνεργάζεται με τη Γερμανία, σε προγράμματα εκπαίδευσης για την προστασία της Βαλτικής.

-Στη Γαλλία η περιβαλλοντική εκπαίδευση θεσμοθετήθηκε το 1977 και από το 1983 αποτελεί μέρος της εθνικής πολιτικής για το περιβάλλον στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

-Στην Ιταλία η απαρχή μιας εκπαίδευσης σχετικής με το περιβάλλον γίνεται στα τέλη της δεκαετίας του ’70. Σε μεγάλο βαθμό, η πραγματοποίησή της εξαρτάται από τη διάθεση των εκπαιδευτικών, καθώς μπορούν να τροποποιούν το περιεχόμενο και τη μεθοδολογία και να πειραματίζονται με νέες προσεγγίσεις.

-Στη Γερμανία εισάγεται στα προγράμματα της γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης το 1980.

-Στη Μεγάλη Βρετανία από το 1990 με αφετηρία τη Λευκή Βίβλο, που αναφέρεται στην προστασία των φυσικών πολιτιστικών θησαυρών της χώρας, επιχειρείται η σύνδεση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με ένα εθνικό πρόγραμμα σε θέματα διαχείρισης του περιβάλλοντος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή