Οι αφίσες των υποψηφίων και ο Κώδικας Κυκλοφορίας

Οι αφίσες των υποψηφίων και ο Κώδικας Κυκλοφορίας

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην εκπνοή του προεκλογικού αγώνα, αντιδράσεις και συζητήσεις προκάλεσε η επιλογή κομμάτων και υποψηφίων να κάνουν πιο… αισθητή την παρουσία τους μέσω υπαίθριων διαφημιστικών πινακίδων, αρκετές εκ των οποίων είναι παράνομες…

Για ομήρους των «αφισαρχών» κάνει λόγο ο δικηγόρος κ. Αθ. Τσιώκος, ο οποίος έχει χάσει τον γιο του σε τροχαίο δυστύχημα και έχει καταγγείλει πολλάκις την επικινδυνότητα των διαφημιστικών πινακίδων, καθώς αποσπούν την προσοχή των οδηγών. «Τα κόμματα που διαφημίζονται παραβαίνουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, διεθνείς Συνθήκες και όλες τις διατάξεις για την Οδική Ασφάλεια. Και είναι υποκριτικό ως αντιπολίτευση να καταθέτουν ερωτήσεις και αναφορές στη Βουλή για τις διαφημιστικές πινακίδες – παγίδες θανάτου και εν συνεχεία να πράττουν ακριβώς το ίδιο λόγω προεκλογικής ανάγκης», αναφέρει ο κ. Τσιώκος.

Ακόμη και τα λεγόμενα προοδευτικά κόμματα ομολογούν ότι μπήκαν στον χορό της διαφήμισης, καθώς δεν είχαν άλλη επιλογή. «Εχουμε μικρές δυνατότητες προβολής, οπότε δεν μπορούσαμε να μπούμε στη διαδικασία να απορρίψουμε και τις λίγες θέσεις για υπαίθρια διαφήμιση που μας αναλογούν από τη διακομματική, παρότι ορισμένες από αυτές είναι παράνομες. Δυστυχώς, δεν έχουμε την πολυτέλεια να αρνηθούμε και τις λίγες θέσεις που μας μοιράστηκαν», λέει στην «Κ» ο κ. Αλεξ. Μπίστης, μέλος της επιτροπής Επικοινωνίας ΣΥΡΙΖΑ και συμπληρώνει ότι «στον βαθμό που μπορούσαμε να κλείσουμε μόνοι μας θέσεις με τις διαφημιστικές εταιρείες, φροντίσαμε να τοποθετηθούν σε νόμιμα σημεία».

Από την πλευρά του ΚΚΕ, ο υπεύθυνος του γρ. Τύπου, κ. Παν. Μεντρέκας δηλώνει ότι «το ΚΚΕ διεκδίκησε αυτό που νόμιμα δικαιούται από τους διαφημιστικούς χώρους των δήμων, που συνήθως είναι στάσεις του ΟΑΣΑ. Δυστυχώς ελάχιστοι δήμοι εφάρμοσαν το νόμο που η Ν.Δ. και το ΠΑΣΟΚ έχουν ψηφίσει. Τα περισσότερα τα έχουν χωρίσει σε ιδιωτικές διαφημιστικές εταιρείες, οι οποίες νοικιάζουν πανάκριβα τους χώρους που νόμιμα ή παράνομα κατέχουν. Εκτός από τους χώρους που μας παραχώρησαν οι δήμοι, το ΚΚΕ ενοικίασε από διαφημιστική εταιρεία 300 θέσεις 4×8, που βρίσκονται σε ιδιωτικούς χώρους (ταράτσες σπιτιών κ.λπ.)».

Η «Κ» επικοινώνησε, βέβαια, και με τα δύο μεγάλα κόμματα, ωστόσο τα επιτελεία σχεδιασμού της προεκλογικής εκστρατείας επικαλέστηκαν τον φόρτο εργασίας και δεν τοποθετήθηκαν σχετικώς, ενώ εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ αρνήθηκε να απαντήσει χαρακτηρίζοντας το ερώτημα άνευ ουσίας…

Το θέμα της παράνομης προβολής μέσω γιγαντοαφίσας είχε θίξει στο παρελθόν και η υποψήφια βουλευτής της Ν.Δ. στην Α΄ Αθηνών κ. Φωτεινή Πιπιλή, η οποία μάλιστα είχε ζητήσει από το κόμμα της να μην μπει σε καμία παράνομη θέση υπαίθρια διαφήμιση του συνδυασμού της για την Υπερνομαρχία στις εκλογές του 2006. «Πιστεύω ότι η προσπάθεια αποκαθήλωσης των διαφημίσεων λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων είχε πετύχει και πρέπει να συνεχιστεί. Δεν επιτρέπεται σε μια πολιτισμένη πόλη, ορισμένοι διαχειριστές και επιχειρηματίες να τραυματίζουν την αισθητική μας. Χρειάζεται αυστηρότερος έλεγχος από τα ίδια τα επιτελεία των κομμάτων».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή