Οφέλη από την απελευθέρωση

1' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των οδικών μεταφορών, μείωση της ηλικίας του στόλου των βαρέων φορτηγών, που μετρούν κατά μέσο όρο 18 έτη, περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων και λιγότερες εκπομπές ρύπων αποτελούν ορισμένα μόνο από τα οφέλη ενδεχόμενης απελευθέρωσης του επαγγέλματος. Σύμφωνα με έρευνα του ΙΟΒΕ, η σταδιακή μείωση της αξίας της άδειας φορτηγού Δ. Χ. με σκοπό την πλήρη απελευθέρωση θα συμβάλει στη διεύρυνση του μεγέθους των επιχειρήσεων και στην είσοδο νέων στο επάγγελμα. Σημειώνεται ότι με το ισχύον καθεστώς το κόστος απόκτησης άδειας Δ. Χ. φορτηγού κυμαίνεται μεταξύ 80.000 και 150.000 ευρώ, ενώ η τιμή για τα βυτιοφόρα εκτοξεύεται έως και τα 250.000 ευρώ. Ο γηρασμένος στόλος αποτελεί επιβαρυντικό παράγοντα για το περιβάλλον, ενώ τα βαρέα οχήματα εμπλέκονται στο 40% των δυστυχημάτων που σημειώνονται στους ελληνικούς δρόμους.

Τα κόμιστρα των οδικών μεταφορών αναμένεται να υποχωρήσουν κατά 1,5%-2,5% ετησίως σε περίπτωση απελευθέρωσης, ενώ εκτιμάται ότι θα ενισχυθεί και ο αριθμός των επιχειρήσεων κατά 1%-2%. Θα σημειωθεί ώθηση της απασχόλησης κατά 2%-4% ετησίως και της παραγωγικότητας κατά 1,5%-2,5% λόγω της βελτίωσης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, προβλέπει η μελέτη του ΙΟΒΕ για την απελευθερωμένη αγορά των οδικών μεταφορών. Το κόστος της ελεγχόμενης αγοράς εκτιμάται ότι ανέρχεται αυτή τη στιγμή στο 0,5% του ΑΕΠ. Το όφελος για την οικονομία, που εξήχθη με βάση την απελευθέρωση που πραγματοποιήθηκε σε Γαλλία, ΗΠΑ και Μεξικό, εκτιμάται μεταξύ 700 εκατ. και 1,5 δισ. ευρώ.

Αποτέλεσμα της κλειστής αγοράς φορτηγών Δ. Χ. είναι η υποχώρηση του μεριδίου των Ελλήνων μεταφορέων στις εθνικές μεταφορές από 84,4% σε 78,8% (1990 – 2000), τη στιγμή που στην Ε. Ε. -15 παρουσιάζεται μέση ετήσια αύξηση 5,7% έναντι 3,8%, επισημαίνει ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ Κ. Μίχαλος. Το κλειστό επάγγελμα ανεβάζει το κόστος μεταφορών, τον πληθωρισμό και την ανεργία, σύμφωνα με τον κ. Μίχαλο, που επισημαίνει ότι 9 στα 10 επαγγελματικά αυτοκίνητα είναι εισαγόμενα μεταχειρισμένα, αμφιβόλου τεχνικής επάρκειας και παρωχημένης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή