Ο ΟΣΕ για τα ακυβέρνητα…

2' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες θυμίζει το πόρισμα του ΟΣΕ για το ατύχημα της 14ης Ιουλίου κοντά στη σήραγγα του Μπράλου κι είχε ως αποτέλεσμα τον τραυματισμό 18 ατόμων. Η σύγκρουση προκλήθηκε μεταξύ επιβατικής αμαξοστοιχίας και τμήματος εμπορικής που κυκλοφορούσε «ακυβέρνητη» στις γραμμές του ΟΣΕ, όταν ορισμένα βαγόνια αποσυνδέθηκαν από το εμπορικό τρένο χωρίς κανείς να το αντιληφθεί. Χθες εκδόθηκε το επίσημο πόρισμα της επιτροπής διερεύνησης του ΟΣΕ σύμφωνα με το οποίο αποδίδονται ευθύνες σε πρόσωπα, σε τεχνικά προβλήματα, ενώ διαπιστώνεται ότι τα επιπλέον 14 βαγόνια που βρέθηκαν στην εμπορική αμαξοστοιχία ταξίδεψαν χωρίς λόγο μέχρι την Κεντρική Ελλάδα. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στο πόρισμα γίνεται αναφορά στην «εμπειρία» μηχανοδηγών, κλειδούχων και άλλων υπαλλήλων του Οργανισμού. Οι ευθύνες για το συμβάν αποδίδονται σε δύο σκέλη. Σε πρώτη φάση το προσωπικό (6 υπάλληλοι) που ενεπλάκη στην προετοιμασία δρομολόγησης του συρμού, αλλά και στο προσωπικό αντιμετώπισης της κυκλοφορίας της αμαξοστοιχίας (3 υπάλληλοι) από τη στιγμή της αποκοπής των βαγονιών.

Ταινία μυστηρίου θυμίζει η σύνδεση και προετοιμασία της εμπορικής αμαξοστοιχίας στον σιδηροδρομικό σταθμό Α.Ι. Ρέντη από όπου αναχώρησε το τρένο (80502) και στο οποίο για αδιευκρίνιστο λόγο προστέθηκαν επιπλέον 14 βαγόνια. Η αμαξοστοιχία, σύμφωνα με τα συνοδευτικά έγγραφα, αποτελούνταν από 20 βαγόνια στα οποία όμως προστέθηκε ένα επιπλέον (που δεν περιλαμβανόταν στα έγγραφα). Στην ίδια σιδηροδρομική γραμμή, στον σταθμό του Ρέντη βρισκόταν μια ακόμη αμαξοστοιχία με 14 βαγόνια η οποία έπρεπε να μεταφερθεί στον σταθμό του Θριασίου προκειμένου να ξεφορτώσει. Αγνωστο πώς και γιατί τα 14 βαγόνια συνδέθηκαν με την πρώτη αμαξοστοιχία, η οποία θα ξεκινούσε το ταξίδι της για την κεντρική Ελλάδα. Κύρια ευθύνη φέρει σύμφωνα με το πόρισμα, ο Υπόλογος Αμαξοστοιχίας, ο οποίος δεν πραγματοποίησε με τον ενδεδειγμένο τρόπο (σύμφωνα με τον κανονισμό) την εξέταση, παραλαβή και παράδοση της αμαξοστοιχίας στον μηχανοδηγό.

Ωστόσο, μερίδιο ευθύνης καταλογίζεται και στους δύο μηχανοδηγούς της εμπορικής αμαξοστοιχίας 80502 και στον κλειδούχο Λιανοκλαδίου, οι οποίοι δεν διαπίστωσαν την αποκοπή των βαγονιών. Πρόβλημα στο σύστημα πέδησης, αλλά και στον τρόπο σύνδεσης των βαγονιών 7 και 8 οδήγησε στην αποκοπή τμήματος της αμαξοστοιχίας, σύμφωνα με το πόρισμα. Παράλληλα σημειώνεται ότι στο σημείο μεταξύ Μπράλου – Λιανοκλαδίου οι γραμμές παρουσιάζουν κλήση 21 τοις χιλίοις. Σύμφωνα με το εγχειρίδιο κυκλοφορίας του ΟΣΕ το μέγιστο βάρος που μπορεί να φέρει μια αμαξοστοιχία σε αυτή την κλίση είναι 1.250 τόνοι, ενώ η προσαυξημένη με τα 14 βαγόνια αμαξοστοιχία μετρούσε 1.613 τόνους ελκόμενο φορτίο.

Χθες ανακοινώθηκε και η αντικατάσταση των προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ κ. Ν. Αποστολόπουλου, Ν. Κούρεντα από τους κ. Γιάννη Μπιτούνη και Γιώργο Νέλλα, αντίστοιχα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή