Παράνομη η απεργία των ελεγκτών

1' 50" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Παράνομη και καταχρηστική κρίθηκε χθες η προγραμματισμένη για σήμερα 24ωρη απεργία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα χιλιάδες ταξιδιώτες να ανασάνουν με ανακούφιση. Τα προβλήματα ωστόσο που παρατηρούνται τις τελευταίες ημέρες σε όλα τα διεθνή αεροδρόμια της χώρας, και κυρίως στης Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αναμένεται να συνεχιστούν. Μολονότι οι ελεγκτές αρνούνται τον όρο «λευκή απεργία», η στάση τους να θέτουν περιορισμούς στην εναέρια κυκλοφορία δημιουργεί καθυστερήσεις σχεδόν στο σύνολο των πτήσεων.

Οπως λέει στην «Κ» ο κ. Στασινός Αλεβιζόπουλος, μέλος της Ενωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, «και ρεπό θα κόψουμε και θα εργαστούμε για την ομαλοποίηση των πτήσεων, αλλά η κατάσταση μπορεί να βελτιωθεί μέχρις ενός σημείου». Οι ελεγκτές διαμαρτύρονται για τα προβλήματα στα συστήματα επικοινωνιών. «Δεν έχουμε τα μέσα να χειριστούμε την εναέρια κυκλοφορία, η οποία αυξάνεται κατά 6-7% κάθε χρόνο, ενώ ταυτόχρονα μειώνεται το προσωπικό», εξηγεί ο κ. Αλεβιζόπουλος. «Για κάθε τομέα του ελληνικού FIR προβλέπεται μία συχνότητα για την επικοινωνία του ελεγκτή με τον πιλότο. Υπάρχουν, όμως, συχνότητες που παραμένουν κλειστές, με αποτέλεσμα η δουλειά μας να δυσχεραίνεται. Τον χειμώνα τα πράγματα είναι πιο εύκολα, δεν χρειάζονται πάνω από 6 τομείς για να «βγει» η κίνηση. Το καλοκαίρι, όμως, απαιτούνται πάνω από 12 τομείς. Η κυκλοφορία είναι υπέρογκη, χειριζόμαστε πάνω από 2.500 αεροσκάφη την ημέρα, πτήσεις που έρχονται ή φεύγουν από την Ελλάδα, αλλά και υπερπτήσεις από αεροσκάφη που διέρχονται από τον εναέριο χώρο». Οπως λέει, με τα προβλήματα που υπάρχουν στις συχνότητες, κάθε ελεγκτής μπορεί να χειριστεί 25 αεροπλάνα την ώρα, αντί για 35-40 που απαιτεί η κυκλοφορία. Για την ακρίβεια, αυτό που κάνουν τις τελευταίες ημέρες της «λευκής απεργίας» οι ελεγκτές είναι ακριβώς αυτό: να «κατεβάζουν» τον αριθμό των αεροσκαφών που χειρίζονται στα 25 περίπου, ώστε να αισθάνονται ασφαλείς. Σύμφωνα με τον κ. Αλεβιζόπουλο, τα πράγματα περιπλέκονται με τις παρεμβολές στις συχνότητες των ραδιοτηλεοπτικών σταθμών. «Μας «μπουκώνουν» τις συχνότητες. Ο πιλότος συνέχεια μας ζητεί να επαναλάβουμε, κι εμείς το ίδιο. Αυτό επιβαρύνει τον φόρτο εργασίας».

Σε κάθε περίπτωση, τα προβλήματα που παρατηρούνται στις αερομεταφορές, εν μέσω τουριστικής περιόδου, δεν περιποιούν τιμή στη χώρα μας. Οπως δήλωσε στον ΣΚΑΪ ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Γ. Φωκάς, «η χώρα καθίσταται περίγελος με όσα συμβαίνουν», ενώ έκανε λόγο για επιπτώσεις στην τουριστική κίνηση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT