ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ημέρα χωρίς Ι.Χ. με… μποτιλιάρισμα

Ελάχιστοι ήταν, όπως φάνηκε χθες, οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου που εγκατέλειψαν τις συνήθειές τους, προκειμένου να συμμετάσχουν στην Παγκόσμια Ημέρα χωρίς Αυτοκίνητο. Κοινώς, οι περισσότεροι δεν αποχωρίστηκαν το Ι.Χ. τους με αποτέλεσμα η εικόνα, τόσο στις κεντρικές οδικές αρτηρίες, όσο και στους υπόλοιπους δρόμους να μη διαφέρει αισθητά από αυτή των υπολοίπων 364 ημερών, δηλαδή των «ημερών με αυτοκίνητο».

Το κέντρο της Αθήνας ήταν κυκλοφοριακά επιβαρυμένο κατά τις πρωινές ώρες όχι μόνο εξαιτίας της χρήσης των Ι.Χ. αλλά και λόγω της συγκέντρωσης διαμαρτυρίας των εργαζομένων στις ασφαλιστικές εταιρείες οι οποίες έκλεισαν. Από το μεσημέρι και μετά αποκαταστάθηκαν τα προβλήματα και η κυκλοφορία διεξαγόταν φυσιολογικά. Οι μεγάλες οδικές αρτηρίες, όπως η Κηφισίας, η Μεσογείων, η Κατεχάκη, η Κηφισού, αλλά και η παραλιακή Ποσειδώνος είχαν τη συνηθισμένη κίνηση. Τα μεγαλύτερα κυκλοφοριακά προβλήματα σημειώθηκαν στην Αθηνών Λαμίας από Λένορμαν έως Ν. Φιλαδέλφεια, καθώς επίσης και στο ρεύμα καθόδου από Αττική Οδό μέχρι Σίδερα Χαλανδρίου και από Κατεχάκη μέχρι Πανόρμου. «Δεν διαπίστωσα κάποια σημαντική διαφορά. Εκανα ακριβώς την ίδια ώρα που κάνω κάθε μέρα για να φτάσω από το Μετς στον Πειραιά. Η Συγγρού είχε την ίδια εικόνα με τις προηγούμενες μέρες», λέει στην «Κ» η κ. Δ. Μπέλλου. Ελαφρώς βελτιωμένη ήταν η κυκλοφορία στη Μεσογείων μετά το μεσημέρι, ενώ σχετικά ομαλή συγκριτικά με άλλες μέρες ήταν η κατάσταση στην Πατησίων, τη Βεΐκου, την Ακαδημίας. «Κυκλοφόρησα με το αυτοκίνητό μου από την Ευελπίδων μέχρι το κέντρο και από εκεί στο Μαρούσι από τις 10 το πρωί μέχρι τις 3 το μεσημέρι. Δεν μπορώ να πω ότι συνάντησα ιδιαίτερο πρόβλημα», λέει στην «Κ» η κ. Π. Στεφανίδου.

Αύξηση επιβατών

Μερικοί αποφάσισαν να δείξουν μεγαλύτερη περιβαλλοντική ευαισθησία και εγκατέλειψαν τα αυτοκίνητά τους σε σταθμούς του ΜΕΤΡΟ, εκμεταλλευόμενοι και τις δωρεάν μετακινήσεις με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. «Σίγουρα ένα κίνητρο για να αφήσω το αυτοκίνητο ήταν και τα δωρεάν εισιτήρια. Αλλά και αυτό να μην ήταν, νομίζω ότι δεν χάθηκε ο κόσμος να μετακινηθείς και μια μέρα χωρίς το αυτοκίνητο», λέει στην «Κ» ο Γ. Στεργίου.

Σύμφωνα, πάντως, με στοιχεία του ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας) παρατηρήθηκε αύξηση του επιβατικού κοινού στα μπλε λεωφορεία και στα τρόλεϊ της τάξης του 75%, ενώ από μαρτυρίες οδηγών και προσωπικού του ΗΣΑΠ προκύπτει ότι και με τον ηλεκτρικό μετακινήθηκαν περισσότεροι επιβάτες σε σχέση με τις προηγούμενες μέρες. Αυξημένη ήταν και η επιβατική κίνηση στο Μετρό.