Μόλις οι μισοί γονείς οδηγοί έχουν παιδικό κάθισμα

Μόλις οι μισοί γονείς οδηγοί έχουν παιδικό κάθισμα

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το οδικό περιβάλλον στη χώρα μας δεν παρέχει την ασφάλεια που οφείλει στους πολίτες. Αλλά και οι ίδιοι οι πολίτες δεν λαμβάνουν στον βαθμό που θα έπρεπε μέτρα ασφαλείας κατά τις μετακινήσεις τους θέτοντας σε κίνδυνο τη δική τους ζωή και των συνεπιβατών τους. Το τραγικό είναι όταν οι συνεπιβάτες είναι μικρά παιδιά και έφηβοι. Μόνο το 2006, 108 Ελληνόπουλα ηλικίας έως 18 ετών έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία. Από αυτά, τα 36 ήταν ηλικίας έως 14 ετών. Στην Ευρώπη κατά μέσο όρο ένα στα δέκα παιδιά που χάνει τη ζωή του πεθαίνει σε τροχαίο ατύχημα, ποσοστό που στην Ελλάδα φτάνει το 14%.

Την ίδια στιγμή έρευνα του ΕΜΠ καταδεικνύει ότι στην Ελλάδα το 57% των γονέων κάνουν χρήση για το παιδί τους του ειδικού παιδικού καθίσματος στο αυτοκίνητο, ποσοστό που είναι χαμηλό σε σχέση με τις χώρες της Κεντρικής και της Δυτικής Ευρώπης. Αυτό τόνισαν χθες ειδικοί επιστήμονες στο πλαίσιο ημερίδας με θέμα «παιδί και Ασφάλεια στο Αυτοκίνητο – Η Ελληνική Πραγματικότητα – το Νορβηγικό/Σκανδιναβικό Μοντέλο» που διοργάνωσε η πρεσβεία της Νορβηγίας και η εταιρεία ΗΤS BeSafe AS. Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, ο επίκουρος καθηγητής ΕΜΠ στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών κ. Γιώργος Γιαννής παρουσίασε έρευνα στην οποία συμμετείχαν 8.000 Ι. Χ., σε Αθήνα, Πειραιά Θεσσαλονίκη και Λάρισα τον Απρίλιο 2009. Σύμφωνα με τα αποτελέσματά της, ζώνη ασφαλείας φοράει το 77% των οδηγών, το 74% των συνοδηγών και μόλις το 23% των επιβατών των πίσω καθισμάτων. Αντίστοιχα, παιδικό κάθισμα στο αυτοκίνητο έχει το 57% των οδηγών-γονέων μικρών παιδιών, ενώ για το συγκεκριμένο ζήτημα οι γυναίκες οδηγοί φαίνεται ότι είναι λίγο πιο ευαισθητοποιημένες (68%).

«Για κάθε 3 ευρώ που ξοδεύονται για ένα παιδικό κάθισμα αποταμιεύονται τουλάχιστον 30 ευρώ για το σύστημα υγείας» σημείωσε η κ. Βασιλική Μυλωνά, πρόεδρος του Ινστιτούτου Ασφαλείας «Πάνος Μυλωνάς», επισημαίνοντας ότι η ετήσια εθνική επιβάρυνση από τα τροχαία ατυχήματα ανέρχεται στο 2% του ΑΕΠ. Οσον αφορά την ασφάλεια των ελληνικών δρόμων, η κ. Μυλωνά αναφέρθηκε σε στοιχεία της Ε. Ε. σύμφωνα με τα οποία επτά στις δέκα πιο επικίνδυνες ευρωπαϊκές περιοχές από πλευράς τροχαίων βρίσκονται στην Ελλάδα.

Οδηγούμε αντικοινωνικά

Την ανάγκη πολιτικής δέσμευσης για συνολική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας και ειδικής στόχευσης στον μηδενισμό των τροχαίων με θύματα παιδιά, τόνισε ο αντιπρόεδρος ΕΛΠΑ, κ. Νίκος Ποριώτης. Από την πλευρά του ο τέως αναπληρωτής καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Ιωάννης Στ. Παπαδόπουλος, εστίασε στην αναγκαιότητα πρωτογενούς πρόληψης των τροχαίων ατυχημάτων μέσω της χρήσης ασφαλών αυτοκινήτων και της υιοθέτησης ενός κοινωνικού τρόπου οδήγησης. Γιατί, όπως χαρακτηριστικά είπε, «στην Ελλάδα δεν οδηγούμε παραβατικά. Οδηγούμε αντικοινωνικά».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή