Αποψη: Ουσία και ποιότητα

54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το σχέδιο για την αναμόρφωση του Λυκείου πρέπει να στοχεύει στην αναβάθμιση της ποιότητας των γνώσεων και της διδασκαλίας, να είναι απλό αλλά ουσιαστικό. Πιο συγκεκριμένα:

– Εμφαση στη γενική παιδεία που θα ξεκινά από τη γόνιμη και όχι στείρα αρχαιογνωσία και θα φθάνει στην κριτική κατανόηση των σύγχρονων ιστορικών, κοινωνικών και οικονομικών εξελίξεων.

– Ενδιαφέρον για τη σωματική ανάπτυξη-υγεία αλλά και για την αισθητική καλλιέργεια των μαθητών μέσα από ποικίλες μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης.

– Αμεση μετατόπιση από την «ασκησιολαγνεία» των θετικών μαθημάτων στη δημιουργική σύνδεση της επιστήμης με τη ζωή και τον κόσμο.

– Ανοιχτά αναλυτικά προγράμματα και ελεύθερη επιλογή-δημιουργία διδακτικού υλικού από τη σχολική μονάδα.

– Περιορισμένος αριθμός μαθημάτων αλλά σε βάθος μελέτη και πολύπλευρη, αυστηρή αξιολόγησή τους.

– Ελεύθερη πρόσβαση στις περισσότερες σχολές μέσα από ένα αναβαθμισμένο απολυτήριο (με βάση τις επιδόσεις και τις ερευνητικές εργασίες στο Λύκειο).

– Εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα μετά το τέλος του Λυκείου (σε 3 ή 4 μαθήματα με συντελεστές βαρύτητας) με ανοιχτή ύλη για τις σχολές υψηλής ζήτησης.

* Ο κ. Αγγελάκος είναι επίκουρος καθηγητής Παιδαγωγικών στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, διευθυντής του περιοδικού ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή