Το σχέδιο για την αναμόρφωση του Λυκείου πρέπει να στοχεύει στην αναβάθμιση της ποιότητας των γνώσεων και της διδασκαλίας, να είναι απλό αλλά ουσιαστικό. Πιο συγκεκριμένα:
– Εμφαση στη γενική παιδεία που θα ξεκινά από τη γόνιμη και όχι στείρα αρχαιογνωσία και θα φθάνει στην κριτική κατανόηση των σύγχρονων ιστορικών, κοινωνικών και οικονομικών εξελίξεων.
– Ενδιαφέρον για τη σωματική ανάπτυξη-υγεία αλλά και για την αισθητική καλλιέργεια των μαθητών μέσα από ποικίλες μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης.
– Αμεση μετατόπιση από την «ασκησιολαγνεία» των θετικών μαθημάτων στη δημιουργική σύνδεση της επιστήμης με τη ζωή και τον κόσμο.
– Ανοιχτά αναλυτικά προγράμματα και ελεύθερη επιλογή-δημιουργία διδακτικού υλικού από τη σχολική μονάδα.
– Περιορισμένος αριθμός μαθημάτων αλλά σε βάθος μελέτη και πολύπλευρη, αυστηρή αξιολόγησή τους.
– Ελεύθερη πρόσβαση στις περισσότερες σχολές μέσα από ένα αναβαθμισμένο απολυτήριο (με βάση τις επιδόσεις και τις ερευνητικές εργασίες στο Λύκειο).
– Εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα μετά το τέλος του Λυκείου (σε 3 ή 4 μαθήματα με συντελεστές βαρύτητας) με ανοιχτή ύλη για τις σχολές υψηλής ζήτησης.
* Ο κ. Αγγελάκος είναι επίκουρος καθηγητής Παιδαγωγικών στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, διευθυντής του περιοδικού ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ.