Τμήμα της Εγνατίας Οδού έγινε… ποτάμι

Τμήμα της Εγνατίας Οδού έγινε… ποτάμι

2' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Στις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες, αλλά και στην ένταση των βροχοπτώσεων που σημειώθηκαν στον νομό Ιωαννίνων επέρριψε την ευθύνη για τις πλημμύρες στο τμήμα του αυτοκινητόδρομου στην Πεδινή Ιωαννίνων η Εγνατία Οδός Α. Ε. Οι ισχυρές βροχοπτώσεις του περασμένου Σαββάτου είχαν σαν αποτέλεσμα να πλημμυρίσει έκταση ενός τετραγωνικού χιλιομέτρου στο λεκανοπέδιο των Ιωαννίνων και ένα τμήμα του οδοστρώματος της Εγνατίας, μήκους περίπου 300 μ., να βρεθεί κάτω από τα νερά, το ύψος των οποίων έφτασε και το ένα μέτρο.

Η κυκλοφορία από και προς την Ηγουμενίτσα διεκόπη δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα συγκοινωνίας σε όλο το δυτικό τμήμα του κλειστού αυτοκινητόδρομου και εγείροντας ερωτήματα για το πώς ένα έργο ευρωπαϊκών προδιαγραφών μπορεί να αντιμετωπίσει προβλήματα από όμβρια ύδατα όταν έχει κατασκευαστεί για να αντέχει χειρότερες φυσικές καταστροφές.

Οι εκπρόσωποι της εταιρείας που μίλησαν στην «Κ» υποστηρίζουν ότι το περιστατικό δεν μειώνει τον υψηλό βαθμό ετοιμότητας και των «αντανακλαστικών» της στην αντιμετώπιση τέτοιων προβλημάτων. Ουσιαστικά, όμως, πρόκειται για το πρώτο φυσικό crash test με το οποίο ήρθε αντιμέτωπη η Εγνατία Οδός Α.Ε. μετά τη βεβιασμένη ομολογουμένως, για προεκλογικούς λόγους, παράδοση όλου του δυτικού τμήματος του αυτοκινητόδρομου το φθινόπωρο του 2009. Απαντώντας στα ερωτήματα που διατυπώθηκαν από πολλές πλευρές για την αιτία του προβλήματος και αν συντρέχουν λόγοι κακοτεχνίας ή εσφαλμένων μελετών, ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Τάσος Μουρατίδης υποστήριξε ότι οι μελέτες που έγιναν για το συγκεκριμένο σημείο αλλά και ο έλεγχος του «εξωτερικού ελεγκτή» δεν ανέδειξαν κάποιο πρόβλημα. Στην περιοχή, όπως ανέφερε ο κ. Μουρατίδης, υπάρχουν μία τάφρος και πέντε καταβόθρες που αποστραγγίζουν τα όμβρια ύδατα τα οποία καταλήγουν στη λίμνη Ιωαννίνων. Φαίνεται ότι δεν λειτούργησαν, τουλάχιστον έτσι όπως λειτουργούσαν στο παρελθόν.

Η οικιστική ανάπτυξη της περιοχής (άναρχη κατά πολλούς), τα μπαζώματα, η ένταση των βροχοπτώσεων, αλλά και η έλλειψη μέριμνας από τις αρμόδιες υπηρεσίες, τις εντεταλμένες για την επιτήρηση και τη συντήρηση των αποστραγγιστικών έργων είχαν σαν αποτέλεσμα να πλημμυρίσει η περιοχή και μέσα στα «θύματα», εκτός από τις επιχειρήσεις και τα εργοστάσια, να είναι και ο αυτοκινητόδρομος.

«Γενικό το πρόβλημα»

Ο πρόεδρος της Εγνατίας Α. Ε. αποφεύγοντας να επιρρίψει ευθύνες στην προηγούμενη διοίκηση για παραλείψεις ή για αστοχία μελέτης ανέφερε ότι το πρόβλημα της πλημμυρών είναι γενικό και έπρεπε να αντιμετωπιστεί από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες. Η εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι μέσα στο Σαββατοκύριακο, το αργότερο έως Δευτέρα – Τρίτη θα έχει αποκαταστήσει την κυκλοφορία στο σημείο είτε μέσω παράκαμψης επαρχιακής οδού συνολικού μήκους 3 χιλιομέτρων είτε ανυψώνοντας μεγάλα αναχώματα εκατέρωθεν του οδοστρώματος και αντλώντας παράλληλα τα νερά, έργα που θα επιτρέψουν να παραδοθεί το τμήμα στην κυκλοφορία με την προϋπόθεση να κριθεί ασφαλές για την κίνηση τουλάχιστον των Ι. Χ. Στο μέλλον η εταιρεία θα εξετάσει το ενδεχόμενο ανύψωσης του συγκεκριμένου τμήματος.

Προειδοποιήσεις από το… 1999

Η Εγνατία Οδός πλημμύρισε γιατί δεν μας άκουσαν, υποστηρίζει ο πρώην δήμαρχος Μπιζανίου και πρώην γενικός διευθυντής της Περιφέρειας Ηπείρου κ. Δημ Μπαλτογιάννης. Σε επιστολή του σε τοπική εφημερίδα («Πρωινός Λόγος») αποκάλυψε ότι από το 1999 είχε προειδοποιήσει την τότε διοίκηση της εταιρείας για τους κινδύνους πλημμυρών στην περιοχή Πεδινής – Μπάφρας, αν δεν βρισκόταν λύση για τα όμβρια ύδατα που συγκεντρώνονται εκεί. Τις ίδιες επισημάνσεις έκαναν το 2003 ντόπιοι επιχειρηματίες. «Παρότι επισημάναμε τους κινδύνους, οι υπεύθυνοι του έργου δεν τα έλαβαν υπόψη τους. Αν λειτουργούσαν όπως έπρεπε σήμερα δεν θα είχαμε αυτά τα προβλήματα», σημειώνει ο κ. Μπαλτογιάννης.

Η συγκεκριμένη μομφή έρχεται πάντως σε αντίθεση με την πρακτική της εταιρείας η οποία συμμετέχει σε προγράμματα για την αντιμετώπιση φυσικών και τεχνολογικών καταστροφών -πλημμυρών- στην ανάπτυξη συστήματος προειδοποίησης για κατολισθήσεις.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή