Σκέψεις να ενταχθεί στο σχολείο μάθημα για τα ΜΜΕ

Σκέψεις να ενταχθεί στο σχολείο μάθημα για τα ΜΜΕ

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ισως ο χρόνος έχει ωριμάσει ώστε να ενταχθεί στο σχολείο μάθημα για τα Μέσα Επικοινωνίας. Αυτό, τουλάχιστον, προκύπτει από σχετική έρευνα που διεξήγαγε για πρώτη φορά το Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ), ζητώντας τη γνώμη εκπαιδευτικών της προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης απ’ όλη την Ελλάδα. Σκοπός της έρευνας ήταν να αποτυπώσει και το επίπεδο γνώσης και εξοικείωσης των εκπαιδευτικών όσον αφορά τα νέα Μέσα και τη χρήση τους στην τάξη. Ετσι, ένας στους δύο εκπαιδευτικούς περιγράφει ως «άριστη» τη σχέση του με τα μέσα και «καλή» το 43%. Η διαπίστωση για το επίπεδο γνώσης των εκπαιδευτικών είναι σημαντική, υπογραμμίζεται στην έρευνα, ούτως ώστε να υλοποιηθεί μια ουσιαστική πρόταση που θα εισήγε μάθημα για την Παιδεία στα ΜΜΕ στο σχολείο «αν σκοπός είναι η δημιουργία κοινωνικά ώριμων και ενεργών πολιτών, ικανών να «διαβάζουν» και να γράφουν στα νέα Μέσα, να κρίνουν το περιεχόμενό τους και να μπορούν να εκφραστούν δημιουργικά στις γλώσσες των Μέσων.

Στη συντριπτική πλειοψηφία τους (77%) οι εκπαιδευτικοί τάσσονται υπέρ της εισαγωγής στο σχολείο διδακτικής ενότητας για την εκπαίδευση στα Μέσα Επικοινωνίας, καθώς την θεωρούν πολύ σημαντική, ενώ 9 στους 10 ανέφεραν πως θα επιθυμούσαν περισσότερο κατάλληλα διαμορφωμένο και επιστημονικά άρτιο υλικό, αφού, προς το παρόν, οι αφορμές συζήτησης για τα Μέσα Επικοινωνίας στην τάξη δίνονται μέσα από άλλα διδακτικά αντικείμενα κατά 42%. Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές (42%), το Ιντερνετ και τα Κλειστά Εκπαιδευτικά Δίκτυα στο Ιντερνετ (38%) κατατάσσονται στην κορυφή των προτιμήσεων των εκπαιδευτικών, 48% των οποίων τα χρησιμοποιεί δύο με τρεις φορές την εβδομάδα στην τάξη ως βοηθητικό εκπαιδευτικό μέσο. Ακολουθούν εκπαιδευτικά dvd (11%), Τύπος (4%), τηλεόραση (3%) και ραδιόφωνο (2%). Ωστόσο, ο Τύπος έρχεται δεύτερος (18%) στις προτιμήσεις των εκπαιδευτικών στη χρήση του στο σπίτι, ακολουθεί το Ιντερνετ (31%), ενώ η τηλεόραση βρίσκεται τέταρτη (13%), μετά τον κινηματογράφο (15%). Κριτήριο επιλογής του Μέσου είναι η ανάγκη για ενημέρωση και ειδησεογραφία και η επιλογή εκπαιδευτικού περιεχομένου στο πλαίσιο της προετοιμασίας για το σχολείο (30,8%). Ως προς τον τρόπο διδασκαλίας της αγωγής στα ΜΜΕ, το 62% των εκπαιδευτικών κλίνει προς τη διαθεματική προσέγγιση, το 21% τάσσεται υπέρ μιας αυτόνομης ενότητας, ενώ ένα 11% θα την ήθελε ως μάθημα επιλογής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή