Απεργία ταξί κατά της απελευθέρωσης

Απεργία ταξί κατά της απελευθέρωσης

2' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αναβρασμός επικρατεί στον κλάδο τον αυτοκινητιστών ταξί με αφορμή τις ανακοινώσεις του αρμοδίου υπουργού Υποδομών για πλήρη απελευθέρωση του κλάδου. Ο αιφνιδιασμός των αυτοκινητιστών, που είχαν επαναπαυθεί στις προβλέψεις Ρέππα για άνοιγμα του επαγγέλματος υπό προϋποθέσεις και μη έκδοση νέων αδειών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, είναι έκδηλος, καθώς έχουν ξεκινήσει οι πρώτες εντάσεις μεταξύ των συνδικαλιστικών παρατάξεων. Ο κλάδος αποφάσισε να προχωρήσει σε 24ωρη απεργία από τις 5 π. μ. σήμερα σε πανελλαδικό επίπεδο, ενώ την Πέμπτη αναμένεται σύγκληση νέας γενικής συνέλευσης για τον καθορισμό της περαιτέρω στάσης των αυτοκινητιστών. Για σήμερα έχει προγραμματιστεί αυτοκινητοπορία προς το υπουργείο Μεταφορών. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί και Αγοραίων, το κλίμα της συνάντησης με τον υπουργό Υποδομών Γιάννη Ραγκούση, που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη, θα καθορίσει το εάν θα συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις. Η κυβέρνηση από την πλευρά της φαίνεται ότι προσβλέπει στην αποκλιμάκωση της έντασης λόγω θέρους. Πάντως, η μεταστροφή στάσης της κυβέρνησης προκαλεί ενστάσεις και εντός του ΠΑΣΟΚ. Μάλιστα, δύο βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος οι κ. Τόνια Αντωνίου και Ν. Σαλαγιάννης ζητούν διευκρινίσεις, μέσω ερώτησης που κατέθεσαν χθες στη Βουλή.

Ο κλάδος του ταξί έχει υποστεί σοβαρό πλήγμα, λόγω της περιορισμένης ζήτησης που παρατηρείται τον τελευταίο χρόνο και προσδοκά στην περιορισμένη, έστω, τόνωση των εισπράξεων από την τουριστική κίνηση. Ωστόσο, εκπρόσωποι του κλάδου δηλώνουν με έντονο τρόπο ότι σε περίπτωση που δεν επέλθει κάποια συμφωνία κατά τη σημερινή συνάντηση και η κυβέρνηση προχωρήσει στο πλήρες άνοιγμα του κλάδου, θα συγκεντρωθούν τα ταξί απ’ όλη τη χώρα στο Σύνταγμα, μαζί με τους «Αγανακτισμένους». Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών διαμηνύουν ότι πρέπει ο κλάδος να κατανοήσει ότι το επάγγελμα είναι ήδη απελευθερωμένο με βάση τον νόμο και ότι πρέπει το συντομότερο δυνατό να ξεκινήσει ο διάλογος για τους κανόνες λειτουργίας της ανοιχτής πλέον αγοράς.

Στο μεταξύ, ουδεμία άλλη λεπτομέρεια έχει αποσαφηνιστεί, προς το παρόν, για τον τρόπο απόκτησης άδειας, παρά το γεγονός ότι το επάγγελμα είναι απελευθερωμένο, τυπικά τουλάχιστον, από τις 2 Ιουλίου, όπως προβλέπει ο νόμος του υπουργείου Οικονομικών για όλα τα κλειστά επαγγέλματα. Οι όροι και οι προϋποθέσεις βάσει των οποίων θα δοθούν οι νέες άδειες αναμένεται να καθοριστούν εντός τριμήνου. Στις σκέψεις του υπουργείου Υποδομών είναι η διαμόρφωση συνθηκών που δεν θα επιτρέπουν στον οποιονδήποτε να χρησιμοποιεί το επάγγελμα ως ευκαιριακή απασχόληση, μέσω της θέσπισης ακόμα και χρηματικής εγγύησης για την παραμονή στο επάγγελμα για συγκεκριμένο ελάχιστο χρονικό διάστημα. Το κόστος απόκτησης άδειας θα περιορίζεται στο σχετικό παράβολο το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, θα ανέρχεται σε λίγες χιλιάδες ευρώ. Στις προϋποθέσεις που συζητούνται είναι και η είσοδος στον κλάδο με καινούργιο αυτοκίνητο, φιλικό προς το περιβάλλον.

Οι οδηγοί των ταξί, από την πλευρά τους, διαφοροποιούνται από τους ιδιοκτήτες και επικροτούν την απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί, καταγγέλλοντας ότι στον κλάδο κυριαρχούν σήμερα η μαύρη εργασία και το μαύρο χρήμα. Ο πρόεδρος του Σωματείου Οδηγών της Αττικής (ΣΟΤΑ) Χρ. Πέτρου, μιλώντας στον ΣΚΑΪ 100,3, ζήτησε την παρέμβαση της Εισαγγελίας, υποστηρίζοντας ότι στον κλάδο των ταξί λειτουργεί ένα «πλυντήριο» με χρήματα που μπορεί να προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες, καθώς δεν δηλώνεται το πραγματικό ποσό στη συμβολαιογραφική πράξη. Υποστήριξε ακόμη πως το μαύρο χρήμα που ανακυκλώνεται στο ταξί κινείται ημερησίως μεταξύ 800.000 έως και 1 εκατ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή