Αχαΐα και Κρήτη συνεχίζουν, παρά τις αντιδράσεις

Αχαΐα και Κρήτη συνεχίζουν, παρά τις αντιδράσεις

3' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πάνω από 100 ευρώ ημερησίως έχασε κάθε ιδιοκτήτης ταξί στην Κρήτη για κάθε μια από τις 19 μέρες που διήρκεσε η κινητοποίησή τους, χωρίς βέβαια να συνυπολογιστεί το κοινωνικό κόστος λόγω της αγανάκτησης του κόσμου που ταλαιπωρήθηκε. Αν υπολογιστεί ότι στην Κρήτη υπάρχουν περί τα 1.200 ταξί, τότε η συνολική απώλεια εσόδων ξεπερνά τα δυο εκατομμύρια ευρώ. Η οικονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει μερίδα αυτοκινητιστών είναι γεγονός το οποίο δεν πέρασε απαρατήρητο από τη χθεσινή παγκρήτια γενική συνέλευση που πραγματοποιήθηκε στα Χανιά, στη διάρκεια της οποίας, ναι μεν αποφασίστηκε η συνέχιση των κινητοποιήσεων μέχρι νεωτέρας, όμως υπήρξαν και προτάσεις για τερματισμό της απεργίας.

Οπως δήλωσε το μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας του κλάδου κ. Λ. Πετράκης «συνεχίζεται ο αγώνας μέχρι να υποκύψει το υπουργείο Μεταφορών με τον αρμόδιο υπουργό και εάν όχι, να βγεί ο πρωθυπουργός να δώσει λύση στο πρόβλημα».

Από την πλευρά του το μέλος του Δ. Σ. του συλλόγου Ηρακλείου και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας κ. Ν. Μακρής, είπε πως «γίνεται μια εκστρατεία ενημέρωσης για το τι ακριβώς συμβαίνει. Τα μηνύματα τα οποία παίρνουμε μας δίνουν δύναμη να συνεχίσουμε με ακόμη μεγαλύτερη ένταση τον δίκαιο αγώνα μας για τη σωτηρία του επαγγέλματος και των οικογενειών μας. Δεν πρόκειται να κάνουμε πίσω όσο προβοκατόρικα λειτουργούν κάποιοι».

Τέλος, ο πρόεδρος του σωματείου ταξί των Χανίων κ. Η. Καραπατάκης δήλωσε ότι «το ταξί ενδυναμώνεται, έχουμε δυνάμεις να συνεχίσουμε και δεν εγκαταλείπουμε τον αγώνα». Στο Ηράκλειο πάντως μερίδα ταξιτζήδων διάλεξε ακραίες μορφές κινητοποιήσεων, τελώντας την… κηδεία του υπουργού Υποδομών Γ. Ραγκούση! Μοιρολογίστρες φώναζαν «Γιάννη μου, Γιάννη μου», ενώ οι περίπου 100 ιδιοκτήτες ταξί περιέφεραν ένα φέρετρο στο πλαίσιο αυτής της «μαύρης» διαμαρτυρίας. Μάλιστα τύπωσαν και αγγελτήρια… θανάτου τα οποία τοιχοκόλλησαν ή μοίραζαν στον κόσμο.

Ταλαιπωρία

Στην Αχαΐα, χθες το μεσημέρι οι ιδιοκτήτες ταξί έκαναν πεζοπορία προς τα διόδια του Ρίου και στη συνέχεια προς το Αντίρριο, με αποτέλεσμα να προκληθούν κυκλοφοριακά προβλήματα για περισσότερες από δύο ώρες τόσο στην εθνική οδό Πατρών – Κορίνθου όσο και στη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου. Τις προηγούμενες ημέρες οι αποκλεισμοί δρόμων, λιμανιών και του αεροδρομίου του Αράξου από ιδιοκτήτες ταξί προκάλεσαν αρκετή ταλαιπωρία σε οδηγούς, ταξιδιώτες και τουρίστες, ενώ οι αποκλεισμοί εφοριών έγιναν αιτία να απολέσει έσοδα το Δημόσιο. Ταυτόχρονα το άνοιγμα των διοδίων είχε ως αποτέλεσμα 40.000 οδηγοί να μην πληρώσουν διόδια σε βάρος των εταιρειών που τα εκμεταλλεύονται.

Η δυναμικότερη κινητοποίηση ήταν αυτή που έγινε την περασμένη Δευτέρα με τον εξάωρο αποκλεισμό της εθνικής οδού Πατρών – Κορίνθου στο ύψος των διοδίων του Ρίου και τον ταυτόχρονο αποκλεισμό της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου. Είχε προηγηθεί την περασμένη Κυριακή τρίωρος αποκλεισμός του λιμανιού της Πάτρας, όπου δεν έλειψαν οι στιγμές έντασης. Μία χαρακτηριστική κίνηση των ιδιοκτητών ταξί ήταν η απόφαση για δωρεάν μεταφορά και ξενάγηση στην Πάτρα επιβατών κρουαζιερόπλοιου.

Οσον αφορά τις αντιδράσεις του κόσμου, ο πρόεδρος των ιδιοκτητών και αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας κ. Π. Σκέντζος δήλωσε στην «Κ» ότι «οι περισσότεροι ήταν μαζί μας». Μάλιστα, όπως εξήγησε, «η στήριξη δεν είχε να κάνει τόσο με τα αιτήματα όσο με το γεγονός ότι ήθελαν να διατηρηθεί το κλίμα αντίδρασης κατά της κυβέρνησης, με αφορμή τα μέτρα που έρχονται από Σεπτέμβριο. Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και οι δηλώσεις του αντιπροέδρου των ιδιοκτητών κ. Ν. Καλυβιώτη, ο οποίος είπε στην «Κ» ότι «οι περισσότεροι μας έλεγαν πως αν διαλύσουν εσάς, θα μας διαλύσουν όλους». Σχετικά με τις οικονομικές απώλειες, ο κ. Π. Σκέντζος ανέφερε ότι ήταν τραγικές για τους ιδιοκτήτες, με δεδομένη, όπως πρόσθεσε, τη μείωση του τζίρου κατά περίπου 60% τους τελευταίους μήνες. Επίσης, όπως ανέφερε ο κ. Ν. Καλυβιώτης, χρειάστηκε η συνδρομή του συνεταιρισμού για να προμηθευθούν καύσιμα τα ταξί που μετέφεραν δωρεάν τους επιβάτες του κρουαζιερόπλοιου. Οσον αφορά τη συνέχιση ή όχι των κινητοποιήσεων, ο κ. Π. Σκέντζος αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή