ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μετρό Αλσους Βεΐκου, χωρίς αμαξοστάσιο

Χρειάστηκαν περισσότερα από δέκα χρόνια μελετών για να ανακαλύψει η Αττικό Μετρό ότι δεν μπορεί να κατασκευάσει αμαξοστάσιο μέσα σε μια αναδασωτέα περιοχή! Ο λόγος για τον τερματικό σταθμό της γραμμής 4 στο Αλσος Βεΐκου, ο οποίος πλέον και επισήμως δεν θα συνοδεύεται από αμαξοστάσιο, αλλά θα συνδεθεί με τα ήδη υπάρχοντα με μια σήραγγα 900 μέτρων.

Σύμφωνα με την απόφαση που ελήφθη προ ημερών από το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό, «έπειτα από νεότερα γεγονότα σχετικώς με τη χωροθέτηση του αμαξοστασίου διαπιστώθηκε ότι δεν επιτρέπεται η κατασκευή του στη ζώνη αυτή λόγω του χαρακτηρισμού της ως αναδασωτέας έκτασης, χαρακτηρισμός ο οποίος δεν δύναται να ανακληθεί». Αξίζει να σημειωθεί ότι η περιοχή του Βεΐκου έχει χαρακτηριστεί αναδασωτέα από το…1934. Ενώ οι πρώτες μελέτες για τη γραμμή 4 ξεκίνησαν επί υπουργίας ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη.

Πώς θα ξεπεραστεί λοιπόν το αδιέξοδο στον σχεδιασμό; Οπως σημειώνεται στην ίδια απόφαση, θα κατασκευαστεί συνδετήρια σήραγγα 900 μέτρων που θα συνδέσει τον σταθμό Αλσους Βεΐκου με τα αμαξοστάσια Σεπολίων και Ελαιώνα. Για τον λόγο αυτόν πρόκειται να επαναπροκηρυχθεί η σχετική γεωλογική μελέτη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τα πολλαπλά οφέλη που θα προσέφερε η (ούτως ή άλλως σχεδιαζόμενη για το μέλλον) σύνδεση του σταθμού Αλσους Βεΐκου με τον σταθμό ΗΣΑΠ του Περισσού, το ενδεχόμενο αυτό είναι προς το παρόν εκτός συζήτησης. Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, το συγκεκριμένο τμήμα δεν έχει μελετηθεί, επομένως η προσθήκη του θα καθυστερούσε την προκήρυξη του διαγωνισμού για τη γραμμή 4.

Η προκήρυξη του διαγωνισμού, πάντως, δεν θα πρέπει ακόμα και με το πιο αισιόδοξο σενάριο να αναμένεται πριν από την έλευση του νέου έτους.