Ολο και περισσότερα «πειραγμένα» ταξίμετρα εμφανίζονται στις πιάτσες

Ολο και περισσότερα «πειραγμένα» ταξίμετρα εμφανίζονται στις πιάτσες

2' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αυξάνονται σταδιακά τα περιστατικά «πειραγμένων» ταξίμετρων, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια το φαινόμενο είχε περιοριστεί σημαντικά. Εκπρόσωποι του κλάδου κάνουν λόγο για μεμονωμένα περιστατικά, υποστηρίζοντας ωστόσο ότι το φαινόμενο δεν έχει ενισχυθεί, απλώς έχουν ενταθεί οι έλεγχοι. Πριν από λίγες ημέρες συνελήφθη στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» οδηγός ταξί ο οποίος διαπιστώθηκε ότι είχε παρέμβει στο ταξίμετρο. Ηταν ο όγδοος που εντοπίστηκε μέσα στον τελευταίο χρόνο. Οι περισσότεροι έλεγχοι πραγματοποιούνται στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» όπου υπάρχει μεγάλη πιάτσα ταξί, ενώ οι υποψήφιοι πελάτες, που είναι ως επί το πλείστον τουρίστες, αποτελούν το εύκολο θύμα των επιτήδειων. Σε παλαιότερο περιστατικό μάλιστα οδηγός ταξί που είχε συλληφθεί, επειδή χρέωνε σχεδόν το διπλάσιο ποσό από το προβλεπόμενο, προσπάθησε να «δικαιολογηθεί» υποστηρίζοντας ότι εξαπατούσε μόνο τους τουρίστες και κυρίως Ιάπωνες και Κινέζους, οι οποίοι δεν γνωρίζουν τη χιλιομετρική χρέωση, που ορίζεται από το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης.

Εκπρόσωποι του κλάδου εξηγούν ότι η παρέμβαση στον μετρητή του ταξιμέτρου μπορεί πολύ εύκολα να γίνει αντιληπτή κατά τους ελέγχους, ακόμη και από τους ίδιους τους επιβάτες. Τα ταξίμετρα φέρουν την σφραγίδα του κατασκευαστή ή του τεχνίτη που αναλαμβάνει τη συντήρησή τους και σε περίπτωση που αυτό έχει αποσφραγιστεί φαίνεται και με γυμνό μάτι.

Οι μέθοδοι παρέμβασης στο ταξίμετρο έχουν εξελιχθεί με τα χρόνια, όπως έχει εξελιχθεί και η τεχνολογία. Οι παλαιότερες μηχανολογικές παρεμβάσεις έχουν αντικατασταθεί από ηλεκτρονικές από τότε που ανανεώθηκε ο σχετικός εξοπλισμός. Κύκλοι της αγοράς, αλλά και πληροφορίες προερχόμενες από τον ελεγκτικό μηχανισμό επισημαίνουν ότι οι βασικοί τρόποι παρέμβασης στο ταξίμετρο είναι δύο. Ο ένας αφορά τον τηλεχειρισμό και ο άλλος ένα απλό κουμπί το οποίο είναι ενσωματωμένο στο όχημα, σε εύκολα προσβάσιμο σημείο από τον οδηγό (κοντά στο πόδι, ή στο χέρι, ώστε να το πατάει ο οδηγός χωρίς να γίνει αντιληπτός από τον επιβάτη).

Και στις δύο περιπτώσεις το ταξίμετρο λειτουργεί κανονικά και η εξαπάτηση ξεκινά με το πάτημα ενός κουμπιού – είτε του τηλεχειριστηρίου είτε του κουμπιού που βρίσκεται στο όχημα. Ο οδηγός ή ιδιοκτήτης του ταξί μπορεί να παρέμβει στη χιλιομετρική χρέωση, στα διανυόμενα χιλιόμετρα, αλλά και στη χρέωση του ΦΠΑ που υπολογίζει το ταξίμετρο.

Ο κλάδος ζητεί την ενίσχυση των ελέγχων, καθώς κάθε τέτοιο φαινόμενο πλήττει την αξιοπιστία του συνόλου των αυτοκινητιστών, σε μια περίοδο που ο τζίρος του κλάδου έχει περιοριστεί κατά 40% – 60%. Καλούν μάλιστα τους επιβάτες να ζητούν πάντα την έκδοση απόδειξης από τους οδηγούς ταξί και να την ελέγχουν ως προς τη χρέωση και τα διανυόμενα χιλιόμετρα, έστω και κατά προσέγγιση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή