ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Παρέλαση 28ης Οκτωβρίου: Με Spitfire, F-16 και ρίψεις αλεξιπτωτιστών

parelasi-28is-oktovrioy-me-spitfire-f-16-kai-ripseis-alexiptotiston-561559858

Με τη συμμετοχή προσωπικού και μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων θα πραγματοποιηθεί αύριο η παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη.

Ο προγραμματισμός του ΓΕΕΘΑ περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ρίψεις αλεξιπτωτιστών και παράδοση της ελληνικής σημαίας στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαρόπουλου.

Μαχητικά αεροσκάφη της ομάδας επιδείξεων «Ζεύς» θα πραγματοποιήσουν πτήσεις, ενώ φέτος θα συμμετέχει στις εκδηλώσεις και το ιστορικό μαχητικό Spitfire, που θα πετάξει μαζί με μαχητικά αεροσκάφη F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας.

Το πιο διάσημο καταδιωκτικό αεροσκάφος των Συμμάχων θα βρεθεί στους αιθέρες της Θεσσαλονίκης 68 χρόνια μετά την πρώτη άφιξή του στην Ελλάδα.

Διαβάστε ακόμη: Πτήση με Rafale για τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ στη Γαλλία

Πρόκειται για το αεροσκάφος που ανακατασκευάστηκε στην Αγγλία, με απόλυτο σεβασμό στην ιστορική του αξία κι επέστρεψε μετά από μήνες αναμονής στην Ελλάδα την Πέμπτη 27 Μαίου 2020. Το συγκεκριμένο ιστορικό Supermarine Spitfire της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας επέστρεψε στη χώρα από το αεροδρόμιο του Biggin Hill της Μεγάλης Βρετανίας «όχι για να μείνει (στατικό έκθεμα στο έδαφος) αλλά για να το χαίρεται το κοινό στο αέρα», όπως δήλωσαν οι άνθρωπου του Ιδρύματος που είχε την πρωτοβουλία να το ανακατασκευάσει.

Κάτι τέτοιο έγινε σε πρώτη φάση όταν το διαμάντι των ιστορικών αεροσκαφών της ελληνικής ΠΑ εμφανίστηκε για πρώτη φορά μπροστά στο ελληνικό κοινό κατά τη διάρκεια της Athens Flying Week στις αρχές του Σεπτεμβρίου με πιλότο το Βρετανό Dan Griffith, έναν βετεράνο πιλότο δοκιμών που έχει συγκεντρώσει 9.750 ώρες πτήσεις με 3.600+ από αυτές σε πτήσεις δοκιμών σε περισσότερους από 645+ διαφορετικούς τύπους και εταιρίες. Ο κ.Griffith θα είναι και πάλι ο πιλότος που θα το χειριστεί πάνω από την Θεσσαλονίκη.

Το αεροσκάφος που -με τα ελληνικά εθνόσημα στην περίπτωση του Spitfire MJ755- αναγεννήθηκε μετά από την πρωτοβουλία του κ. Πίτερ Λιβανός και του Ιδρύματος «ΙΚΑΡΟΣ» ήταν μια επένδυση που ξεπέρασε τα δύο εκατομμύρια ευρώ, όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιπρόεδρος και νόμιμος εκπρόσωπος του Ιδρύματος, Δημήτριος Κόλιας και αποτελεί «…μόνο την αρχή» για τα ιστορικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας.

Όπως μάλιστα δήλωσε ο ίδιος, έχει πια ολοκληρωθεί «η εκπαίδευση των πρώτων Ελλήνων χειριστών που θα πετούν με το ιστορικό αεροσκάφος», εκπαίδευση που πραγματοποιήθηκε στην Αγγλία ενώ, την επομένη της στρατιωτικής παρέλασης της 28ης Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη «οι Έλληνες χειριστές θα πετάξουν για πρώτη φορά σε solo πτήση με το ελληνικό MJ755 παρουσία του Βρετανού πολύπειρου πιλότου» στο Τατόι.

Όσον αφορά τα υπόλοιπα project ανακατασκευής, παρά την τροποποίηση των χρονοδιαγραμμάτων που υπήρξε λόγω της πανδημίας, το «ΙΚΑΡΟΣ» δεν ακυρώνει τα σχέδια του σχετικά με την ανακατασκευή και επαναφορά σε πτητική κατάσταση της ελληνικής Dakota DC-3 και του αεροσκάφους Harvard, με το τελευταίο να αναχωρεί για ανακατασκευή σύμφωνα με τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς «μέσα στον ερχόμενο Νοέμβριο».

Τελευταίες ειδήσεις

Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ