Μετρό – Γραμμή 4: «Δεν υπάρχουν πισωγυρίσματα» για σταθμούς σε Ευαγγελισμό και Εξάρχεια

Μετρό – Γραμμή 4: «Δεν υπάρχουν πισωγυρίσματα» για σταθμούς σε Ευαγγελισμό και Εξάρχεια

Το υπουργείο Υποδομών διεμήνυσε για ακόμα μια φορά ότι δεν υφίσταται θέμα με το σταθμό Εξαρχείων, στον οποίο όμως καμία εργασία -ούτε καν διερευνητική- δεν έχει ακόμα πραγματοποιηθεί

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι διαμαρτυρίες για την κοπή δέντρων από πλατείες του κέντρου για την κατασκευή των σταθμών της γραμμής 4 αλλά και το αρχιτεκτονικό «αποτύπωμα» αυτών στην πόλη οδήγησαν τελικά σε αποτέλεσμα. Το υπουργείο Υποδομών, ο δήμος Αθηναίων, η Αττικό Μετρό και η Ανάπλαση Αθήνας υπέγραψαν χθες μνημόνιο συνεργασίας για το πράσινο  και την ανάπλαση των πλατειών στις θέσεις επτά σταθμοί της γραμμής 4 στο κέντρο της Αθήνας. Το υπουργείο Υποδομών διεμήνυσε για ακόμα μια φορά ότι δεν υφίσταται θέμα με το σταθμό Εξαρχείων, στον οποίο όμως καμία εργασία -ούτε καν διερευνητική- δεν έχει ακόμα πραγματοποιηθεί.

«Συμφωνούμε τι πρέπει να κάνει ο καθένας και τι να κάνουμε όλοι μαζί, ώστε η νέα Γραμμή του Μετρό μας, που οι Αθηναίοι την περιμένουν τόσα χρόνια, να κατασκευαστεί με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα, τη μικρότερη δυνατή όχληση, όχι απλώς χωρίς περιβαλλοντικό κόστος κατά τη διάρκεια των εργασιών, αλλά με σαφές περιβαλλοντικό όφελος, δηλαδή όχι λιγότερα αλλά περισσότερα δέντρα», ανέφερε κατά την υπογραφή του μνημονίου ο κ. Καραμανλής. «Στην αρχή του κύκλου, σχεδιάζουμε για το τέλος του κύκλου, κάτι που δεν είθισται, τουλάχιστον στην ελληνική δημόσια διοίκηση, και που ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, αξίζει στην πόλη», προσέθεσε ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης. «Διασφαλίζεται το πράσινο ισοζύγιο, όχι μόνο δέκα χρόνια μετά, αλλά σε όλη τη διάρκεια της κατασκευής του έργου. Αναδεικνύεται έμπρακτα ο σεβασμός στον δημόσιο χώρο. Τέλος, υπάρχει ο σχεδιασμός για τους αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς».

Το μνημόνιο έχει οκταετή διάρκεια (όσο και η κατασκευή του έργου) και αφορά τις θέσεις επτά από τους σταθμούς που θα κατασκευαστούν στα όρια του δήμου Αθηναίων: Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Ακαδημία, Κολωνάκι, Εξάρχεια και Ευαγγελισμός. Οι τρεις τελευταίο βρέθηκαν τους προηγούμενους μήνες στο επίκεντρο του δημόσιου διαλόγου, το Κολωνάκι και ο Ευαγγελισμός λόγω της συνεπακόλουθης κοπής δέντρων και τα Εξάρχεια λόγω της διαφωνίας μερίδας κατοίκων και επαγγελματιών της περιοχής.

«Ο σταθμός Ευαγγελισμός είναι σταθμός μετεπιβίβασης, εκεί θα συναντηθούν δύο γραμμές. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν πισωγυρίσματα», ανέφερε ο κ. Καραμανλής. Ομοίως για τα Εξάρχεια «δέσμευση της κυβέρνησης και του ίδιο του πρωθυπουργού είναι ότι δεν πρόκειται να κάνουμε πίσω». «Κάποιοι επιχειρούν να πολιτικοποιήσουν τον σταθμό του Μετρό, λες και υπάρχουν δεξιά και αριστερά βαγόνια», ανέφερε ο κ.Μπακογιάννη. «Δεν μπορεί να επιτραπεί να εργαλειοποιηθούν οι ζωές των κατοίκων των Εξαρχείων για να εξυπηρετηθούν μικροπολιτικά συμφέροντα ή ιδεοληπτικές θεωρήσεις».

Όπως προβλέπει το μνημόνιο, το υπουργείο Υποδομών θα αναλάβει να χρηματοδοτήσει την εταιρεία Ανάπλαση Αθήνας για την πραγματοποίηση αρχιτεκτονικών διαγωνισμών για τις πλατείες και την ευρύτερη περιοχή τους (ο δήμαρχος Αθηναίων ανέφερε ότι βρίσκεται σε επαφή με το ΕΜΠ για τη μελέτη των χρήσεων γης γύρω από τους σταθμούς, ώστε να διαφυλαχθεί η πολυλειτουργικότητα). Επίσης θα αναλάβει την προμήθεια και φύτευση 2.000 δέντρων και το κόστος μεταφύτευσης όσων μπορούν να «διασωθούν».

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή