Δημιουργία οργανωμένων θέσεων στάθμευσης μόνο για τα δίκυκλα

Δημιουργία οργανωμένων θέσεων στάθμευσης μόνο για τα δίκυκλα

«Φρένο» στο άναρχο παρκάρισμα και στις κλοπές δικύκλων – 40.000 παραβάσεις από τις αρχές του έτους

2' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πεζοδρόμια που μετατρέπονται «ατύπως» σε πάρκινγκ για δίκυκλα, διελεύσεις μηχανών από πεζοδρόμια και πλατείες, «παραβίαση» των λωρίδων για τα ποδήλατα από τα μηχανάκια. Αυτά είναι κάποια από τα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες, λόγω και της έλλειψης οργανωμένων χώρων στάθμευσης αποκλειστικά για μοτοσικλέτες, μοτοποδήλατα ή ποδήλατα.

Σύμφωνα με στοιχεία από τη Δημοτική Αστυνομία του Δήμου Αθηναίων, από τις αρχές του έτους μέχρι σήμερα οι παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) από τα μηχανάκια που κυκλοφορούν στο κέντρο της Αθήνας και έχουν βεβαιωθεί από τη Δημοτική Αστυνομία αγγίζουν τις 40.000, με τους περισσότερους δικυκλιστές να λαμβάνουν κλήση για παράνομη στάθμευση. Μάλιστα η Δημοτική Αστυνομία έχει «σηκώσει» με γερανούς 482 μηχανάκια, ενώ έχει κόψει 1.901 κλήσεις για παράνομη διέλευση μηχανών από πεζοδρόμια και πλατείες. Στο «άναρχο» παρκάρισμα εξωθούνται πολλές φορές αρκετοί δικυκλιστές, καθώς οι 2.630 δωρεάν θέσεις στάθμευσης του Δήμου Αθηναίων στις 7 δημοτικές κοινότητες δεν επαρκούν, την ίδια στιγμή που η έλλειψη οργανωμένων χώρων αποκλειστικά για δίκυκλα τα αφήνει εκτεθειμένα σε κλοπές και βανδαλισμούς. Σύμφωνα με στοιχεία του 2019, περίπου 1,6 εκατ. επιβατικές μοτοσικλέτες κυκλοφορούσαν σε όλη την Ελλάδα, εκ των οποίων 700.000 μόνο στην Αττική. Ακολουθούν η Περιφέρεια Μακεδονίας με 230.727 (132.391 στη Θεσσαλονίκη) και η Περιφέρεια Πελοποννήσου με 132.185.

Φρένο στο παράνομο παρκάρισμα αλλά και στον κίνδυνο κλοπών τέτοιων οχημάτων φιλοδοξεί να βάλει το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, δημιουργώντας για πρώτη φορά ένα πλαίσιο κανόνων για να δημιουργηθούν πάρκινγκ δικύκλων στην πόλη. Υπουργική απόφαση θέτει τους όρους και τις προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας σταθμών ως ανεξάρτητες εγκαταστάσεις ή ως συμπληρωματικές εντός άλλων εγκαταστάσεων, ήτοι σε υφιστάμενα πάρκινγκ αυτοκινήτων. Με βάση την απόφαση, οι σταθμοί διακρίνονται σε ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης.

Ο αντιδήμαρχος Βασίλης Κορομάντζος, αρμόδιος για τη Δημοτική Αστυνομία και τους κοινόχρηστους χώρους, ανέφερε στην «Κ» πως ο δήμος ήδη διαχειρίζεται δύο πάρκινγκ αυτοκινήτων (στην πλατεία Κλαυθμώνος και στη Βαρβάκειο Αγορά), ενώ έχει ιδρύσει δωρεάν θέσεις στάθμευσης για δίκυκλα στον δρόμο. Κατά τον ίδιο, ο δήμος αυτή τη στιγμή δεν έχει δυνατότητα για στεγασμένα πάρκινγκ, εκτιμώντας πως σειρά έχει η ιδιωτική πρωτοβουλία. Σύμφωνα με την απόφαση, ο χώρος μπορεί να είναι: κλειστός στεγασμένος εντός κτιριακής εγκατάστασης, στεγασμένος μερικώς και ανοικτός από μία ή περισσότερες πλευρές, υπαίθριος με ή χωρίς χρήση σκιάστρου, ή οποιοσδήποτε συνδυασμός των παραπάνω. Επίσης, οι σταθμοί δεν απαιτείται να έχουν ελάχιστη ωφέλιμη επιφάνεια στεγασμένου χώρου, ούτε κάποιον περιορισμό στον αριθμό των θέσεων.

Η απόφαση ορίζει επίσης τις τεχνικές προδιαγραφές που αφορούν τις ελάχιστες διαστάσεις των θέσεων στάθμευσης και τις κλίσεις στην επιφάνεια των σταθμών, τις στροφές και την περιοχή των ελιγμών για τη στάθμευση των δικύκλων. Οπως δήλωσε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, «δημιουργούμε για πρώτη φορά ένα σαφές πλαίσιο κανόνων για να δημιουργηθούν πάρκινγκ δικύκλων στις πόλεις μας. Οι οργανωμένοι χώροι στάθμευσης μπορούν να συμβάλουν στην αντιμετώπιση του προβλήματος της στάθμευσης των μοτοσικλετών και των μοτοποδηλάτων, εξασφαλίζοντας περισσότερο δημόσιο χώρο στους πεζούς και ταυτόχρονα την προστασία της περιουσίας των ιδιοκτητών των οχημάτων. Επιπλέον, προσφέρεται η δυνατότητα στάθμευσης και στα ποδήλατα».

Ευρωπαϊκή έρευνα

Σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μοτοσικλετιστικών Ενώσεων (FEMA), στην οποία συμμετείχαν 3.861 δικυκλιστές από 38 χώρες, το 67% των ερωτηθέντων τάχθηκε υπέρ της δημιουργίας ξεχωριστών σταθμών πάρκινγκ για τις μοτοσικλέτες, ενώ πάνω από 7 στους 10 δήλωσαν ότι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για τη στάθμευση των δικύκλων τους σε χώρους οι οποίοι παρέχουν υπηρεσίες αποθήκευσης και φύλαξης του κράνους αλλά και γενικά του εξοπλισμού τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή