«Ο μηχανοδηγός εμπιστεύτηκε 1.000% τον σταθμάρχη, δεν έπρεπε» – Τι αποκαλύπτει εκπαιδευτής μηχανοδηγών

«Ο μηχανοδηγός εμπιστεύτηκε 1.000% τον σταθμάρχη, δεν έπρεπε» – Τι αποκαλύπτει εκπαιδευτής μηχανοδηγών

«Αν είχαμε σύστημα τηλεδιοίκησης, θα κοκκίνιζαν τα σήματα»

3' 25" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Ο μηχανοδηγός εμπιστεύτηκε τον σταθμάρχη 1.000%, ενώ δεν έπρεπε. Αυτό είναι το επιλήψιμο σε ό,τι αφορά τον μηχανοδηγό. Ο σταθμάρχης ήταν ένας άπειρος υπάλληλος, ο οποίος κάκιστα είχε τοποθετηθεί στον σταθμό Λαρίσης», τόνισε στον ΣΚΑΪ ο συνταξιούχος εκπαιδευτής μηχανοδηγών, Νικόλαος Τσουρίδης.

Μιλώντας για την τραγωδία στα Τέμπη, εξήγησε ότι «στη συνομιλία μεταξύ του σταθμάρχη και του μηχανοδηγού υπάρχει ένα ένοχο μυστικό. Ο μηχανοδηγός ήταν φίλος με τον σταθμάρχη, και δυστυχώς δεν τήρησαν και οι δύο τα τυπικά υπηρεσιακά».



«Ας μην πούμε ότι είχαν φιλική σχέση, αλλά μια οικειότητα. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ο μηχανοδηγός έδειξε 1.000% εμπιστοσύνη στον σταθμάρχη, ενώ δεν έπρεπε. Αυτό είναι το επιλήψιμο σε ό,τι αφορά τον μηχανοδηγό. Ο σταθμάρχης ήταν ένας άπειρος υπάλληλος, ο οποίος κάκιστα είχε τοποθετηθεί στον σταθμό Λαρίσης. Ο σταθμός Λαρίσης είναι ένας πολύ δύσκολος σταθμός σε ό,τι αφορά την κυκλοφορία, γιατί είναι σταθμός αφετηρίας, τερματισμού, διερχομένων τρένων. Επίσης, έχει κοντά το μηχανοστάσιο, όπου ανεβοκατεβαίνουν κινητήριες μονάδες. Έχει τρομερή κίνηση. Πρέπει λοιπόν εκεί να είναι ένας όχι απλά έμπειρος, αλλά εμπειρότατος, με βαριά προϋπηρεσία σταθμάρχης. Οι σταθμάρχες όπως και οι μηχανοδηγοί, αντιμετωπίζουν καθημερινά τεράστιες προκλήσεις. Δεν είναι καμία ημέρα ίδια, άλλα γεγονότα τα σημερινά, άλλα τα αυριανά, άλλα τα προχθεσινά. Οπότε, στις διαφορετικές αυτές προκλήσεις πρέπει το μυαλό σου να παίρνει στροφές τουρμπίνας. Αυτό όμως δεν θα γίνει επειδή είσαι έξυπνος και τελείωσες με 10 και όχι με 9. Πρέπει να είσαι πολύ έμπειρος και να ξέρεις τι γίνεται με την κυκλοφορία των συρμών».

Όπως ανέφερε, κατά τη συνομιλία του σταθμάρχη με τον μηχανοδηγό, ο πρώτος δεν ενημέρωσε το δεύτερο ποια γραμμή θα ακολουθήσει: «Στην έξοδο της Λάρισας υπάρχουν δύο γραμμές, η μία που κατεβαίνει από Θεσσαλονίκη και η άλλη που ανεβαίνει προς Θεσσαλονίκη. Εκεί έγινε το μοιραίο λάθος από τον σταθμάρχη. Δεν είπε στον μηχανοδηγό να πάει από τη γραμμή ανόδου ή τη γραμμή καθόδου. Βάσει του κανονισμού, ο σταθμάρχης είναι υποχρεωμένος να πει στον μηχανοδηγό ποια γραμμή θα ακολουθήσει. Ο έμπειρος μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να ρωτήσει κι εφόσον δεν πάρει σαφείς οδηγίες, τότε δεν πρέπει να αναχωρήσει».


«Όταν έφυγε η αμαξοστοιχία από τη Λάρισα, ο μηχανοδηγός είδε τα κλειδιά γυρισμένα προς την μεριά της καθόδου, εκεί έπρεπε να πονηρευτεί και να τον πάρει να του πει, γιατί με στέλνεις από τη γραμμή καθόδου», τόνισε ο κ. Τσουρίδης για να προσθέσει: «Την κατάλαβε την αλλαγή – για να φύγεις από τη μία γραμμή στην άλλη, υπάρχει μία ολόκληρη διαδικασία, περνάς από κλειδιά εισόδου και εξόδου».

«Αν είχαμε σύστημα τηλεδιοίκησης, θα κοκκίνιζαν τα σήματα»

«Όταν έφυγε η αμαξοστοιχία από τη Λάρισα, ο μηχανοδηγός είδε τα κλειδιά γυρισμένα προς την μεριά της καθόδου, εκεί έπρεπε να πονηρευτεί και να τον πάρει να του πει, γιατί με στέλνεις από τη γραμμή καθόδου», τόνισε ο κ. Τσουρίδης για να προσθέσει: «Την κατάλαβε την αλλαγή – για να φύγεις από τη μία γραμμή στην άλλη, υπάρχει μία ολόκληρη διαδικασία, περνάς από κλειδιά εισόδου και εξόδου».

Ερωτηθείς για το τι λέει το πρωτόκολλο σε αυτές τις περιπτώσεις, είπε: «Αυτό είναι το λάθος του μηχανοδηγού, που εμπιστεύτηκε τον σταθμάρχη. Δεν έπρεπε να τον εμπιστευτεί».

Και πρόσθεσε: «Παλιά στους κεντρικούς σταθμούς υπήρχε ο σταθμάρχης κυκλοφορίας και ο βοηθός, ίσως και δύο βοηθοί».

«Κάνει ο μηχανοδηγός λάθος, έκανε ο σταθμάρχης λάθος, με δύο λάθη έχουμε 50 νεκρούς; Αν είχαμε το σύστημα τηλεδιοίκησης, μόλις έμπαινε στη γραμμή καθόδου αυτομάτως θα κοκκίνιζε όλα τα σήματα και προς Θεσσαλονίκη κι από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα. Θα έβλεπαν τα κόκκινα φωτοσήματα θα έλεγαν ότι κάτι συμβαίνει», είπε και πρόσθεσε: «Τα φωτόσημα δεν λειτουργούν».

«Από τη Λάρισα ως τους Νέους Πόρους δεν λειτουργεί η φωτοσήμανση», τόνισε και συμπλήρωσε: «Σε διαφορετική περίπτωση, ο μηχανοδηγός αν δει κόκκινο σταματάει».

Αμέσως μετά ανέφερε ότι «από το 2010 δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση».

 

«Ο μηχανοδηγός ξεκινάει εκπαίδευση, γίνεται μία πλήρη ανάλυση πώς δουλεύει ο σιδηρόδρομος, αφού τελειώσει η θεωρητική εκπαίδευση, αρχίζει η πρακτική», σημείωσε και πρόσθεσε ότι τους πήγαιναν στα τρένα.

«Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης δεν θα έπρεπε να είναι στη Λάρισα, αλλά σε ένα μικρότερο σταθμό», υπογράμμισε.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή