Πρ. Σωματείου ΟΣΕ: «6 χρόνια μετά την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν υπάρχει εταιρική σύμβαση»

Πρ. Σωματείου ΟΣΕ: «6 χρόνια μετά την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν υπάρχει εταιρική σύμβαση»

Τα συμπεράσματα του Σωματείου είναι σταθερά όλα αυτά τα χρόνια, «με απεργιακές κινητοποιήσεις οι εργαζόμενοι προσπαθούσαν να τα κοινοποιήσουν στην κοινωνία και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Συγκοινωνιών».

1' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Για χρόνια προβλήματα και παθογένειες στον ΟΣΕ κάνει λόγο ο πρόεδρος του Σωματείου εργαζομένων στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδας, Νίκος Τσικαλάκης, υπογραμμίζοντας ότι τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη πρέπει να αναζητηθούν «στην υποχρηματοδότηση και την έλλειψη διαφάνειας στην σύμβαση ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ».

Ο κ. Τσικαλάκης είπε πως τα συμπεράσματα του Σωματείου είναι σταθερά όλα αυτά τα χρόνια, και ότι με απεργιακές κινητοποιήσεις οι εργαζόμενοι προσπαθούσαν να τα κοινοποιήσουν στην κοινωνία και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Συγκοινωνιών.

Σχολιάζοντας την έλλειψη προσωπικού και την τοποθέτηση του άπειρου σταθμάρχη στον σταθμό της Λάρισας ο κ. Τσικαλάκης, ο οποίος είναι κλειδούχος, θεωρεί πως αν προσλαμβανόταν τακτικά προσωπικό, θα υπήρχε το περιθώριο κάποιος υπάλληλος να εκπαιδεύσει κάποιον νεότερο. «Σήμερα το οργανόγραμμα γράφει 2.100 θέσεις και εμείς είμαστε κάτω από 750 (…) λειτουργώντας με το 30% των συναδέλφων δεν έχουμε την πολυτέλεια να έχουμε έναν καινούργιο σταθμάρχη».

«Υπάρχει ένα θολό τοπίο» πρόσθεσε και κατήγγειλε ότι η παραπάνω, σύνθετη εικόνα σε συνδυασμό με την έλλειψη προσωπικού δημιουργεί ένα «εκρηκτικό μίγμα» στο σιδηρόδρομο.

Όσο για τον ρόλο του επιθεωρητή του ΟΣΕ στον οποίο ασκήθηκε χθες δίωξη, ο κ. Τσικαλάκης σχολίασε ότι ο επιθεωρητής είχε προβλέψει να υπάρχει και άλλος σταθμάρχης την κομβική στιγμή

Για το πολύνεκρο δυστύχημα επέμεινε πως «οι ευθύνες δεν είναι σημερινές, είναι διαχρονικές. Ο καθένας έχει την ευθύνη του και σαν κυβέρνηση αλλά και σαν υπουργός ξεχωριστά». «Την τελευταία δεκαετία, με πρόσχημα την κρίση, ο σιδηρόδρομος βρέθηκε στα κατώτερα επίπεδα χρηματοδότησης. Υπήρχε υποχρηματοδότηση» είπε, λέγοντας πως το συμβάν συνδέεται και με τον τρόπο διαχείρισης και παράδοση των έργων. «Κάποια δεν έχουν παραληφθεί ακόμα, κάποια έχουν παραληφθεί μερικώς. Τελικές παραδόσεις έχουμε σε ελάχιστα έργα».

«Ο τρόπος της διοίκησης, της διαχείρισης αυτών των έργων, το πώς αυτά κατανεμήθηκαν και το πώς τα διαχειρίστηκαν οι εταιρείες ΕΡΓΟΣΕ και ΟΣΕ, είναι και αυτά μέσα στο κάδρο», σχολίασε ο κ. Τσικαλάκης.

Ο συνδικαλιστής υπογράμμισε ότι το τρίτο και το πιο σημαντικό αίτιο, κατά τη γνώμη του, είναι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ: «Έξι χρόνια μετά από την ιδιωτικοποίησή της, δεν υπάρχει μια εταιρική σύμβαση μεταξύ ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να είναι ευκρινώς καταγεγραμμένα τα ποιες είναι οι υποχρεώσεις και ποια είναι τα δικαιώματα της κάθε εταιρείας». 

Πηγή: ΕΡΤ

⇒ Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή