«Σκιώδη» διόδια στην Κρήτη

Στον νέο οδικό άξονα Ηρακλείου – Χανίων – Κισσάμου θα υπάρχουν μόνο πλευρικοί σταθμοί, στους κόμβους εισόδου – εξόδου, και όχι μετωπικά διόδια

2' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα νέο μοντέλο διοδίων σκοπεύει να εφαρμόσει το υπουργείο Υποδομών στον νέο οδικό άξονα Ηρακλείου – Χανίων – Κισσάμου: την επιδότηση των διοδίων. Οι οδηγοί θα καταβάλλουν διόδια για την ακριβή απόσταση που θα έχουν διανύσει (δηλαδή θα υπάρχουν μόνο πλευρικοί σταθμοί, στους κόμβους εισόδου και εξόδου, και όχι μετωπικά διόδια), ενώ το Δημόσιο θα καταβάλλει ένα επιπλέον χρηματικό ποσό επί των πραγματικών διελεύσεων.

Ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης προχώρησε χθες σε έναν απολογισμό της τετραετίας για ζητήματα δημοσίων έργων. Οι πιο ενδιαφέρουσες εξελίξεις αφορούν τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), τον οποίο το υπουργείο δημοπρατεί σε τρία κομμάτια, με τρεις μεθόδους: με σύμβαση παραχώρησης (Ηράκλειο – Χανιά – Κίσσαμος), με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (Χερσόνησος – Νεάπολη) και ως δημόσιο έργο (Νεάπολη – Αγιος Νικόλαος και Καλό Χωριό – γέφυρα Φρουζή – παράκαμψη Παχιάς Αμμου). Οπως ανέφερε ο κ. Καραγιάννης, τα τμήματα Χερσονήσου – Νεάπολης και Νεάπολης – Αγίου Νικολάου έχουν συμβασιοποιηθεί, ενώ σε λιγότερο από μία εβδομάδα θα γίνει η κατάθεση προσφορών για το Ηράκλειο – Χανιά – Κίσσαμος. «Πρόκειται για τη μεγαλύτερη παραχώρηση στη χώρα, με προϋπολογισμό 1,75 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 600 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από το ΕΣΠΑ και 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης».

Ερωτώμενος για τα διόδια στον υπό παραχώρηση άξονα, ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι ο διαγωνισμός περιλαμβάνει τη θέσπιση «σκιωδών διοδίων». «Επειδή το έργο δεν έχει αρκετή κυκλοφορία ώστε να “βγαίνει” χρηματοοικονομικά, θα υπάρξει μια επιπρόσθετη συμβολή του Δημοσίου επί των πραγματικών διοδίων», είπε, εξηγώντας ότι το ύψος της επιδότησης αυτής θα εξαρτηθεί από τις προσφορές που θα καταθέσουν οι ενδιαφερόμενοι. Ανέφερε δε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη μια συζήτηση και με τους υπόλοιπους παραχωρησιούχους των οδικών αξόνων, για τη δημιουργία συστήματος αναλογικής χρέωσης (δηλαδή όχι με μετωπικά αλλά μόνο με πλευρικά διόδια), για το οποίο υπάρχει πρόθεση χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Οσον αφορά τα υπόλοιπα έργα:

Επεκτάσεις Αττικής Οδού. Ο κ. Καραγιάννης ανακοίνωσε ότι η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι το Ελληνικό και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο θα δημοπρατηθούν ως ένα ενιαίο έργο. Υποσχέθηκε ότι θα υπάρξουν ανακοινώσεις μέσα στο επόμενο διάστημα.

Ε65. Ο υφυπουργός ανέφερε ότι το ζήτημα που είχε ανακύψει με μια σήραγγα στο νότιο τμήμα (Λαμία – Ξυνιάδα) έχει λυθεί και το έργο βρίσκεται πλέον στο 90%, με στόχο να παραδοθεί μέσα στο 2023. Αποκάλυψε ότι η διαφορά Δημοσίου – παραχωρησιούχου (για το ποιος φέρει την ευθύνη για τις καθυστερήσεις) οδηγήθηκε σε διαιτησία η οποία απέβη (και πάλι) σε βάρος του Δημοσίου, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα την καταβολή αποζημίωσης. Οσον αφορά το βόρειο τμήμα (Τρίκαλα – Εγνατία) ανέφερε ότι βρίσκεται στο 25%, με προοπτική τον φετινό Νοέμβριο να παραδοθεί το τμήμα Τρικάλων – Καλαμπάκας.

Γραμμή 4 μετρό. «Υπάρχουν προβλήματα και καθυστερήσεις. Το σημαντικό είναι αν αυτές μεταβάλλουν το χρονοδιάγραμμα παράδοσης του έργου, αν επηρεάζουν τη λεγόμενη “κρίσιμη διαδρομή”. Εκτιμώ ότι οι ρυθμοί του έργου θα επιταχυνθούν και οι καθυστερήσεις θα απορροφηθούν», είπε ο κ. Καραγιάννης, θυμίζοντας ότι πολλές από τις επιπλοκές οφείλονται στο μοντέλο δημοπράτησης του έργου (δύο διαγωνισμοί, ένας για τις πρόδρομες εργασίες και ένας για το κυρίως έργο, χωρίς ουσιαστική χρονική απόσταση μεταξύ τους).

Επεκτάσεις μετρό. Μέσα στις επόμενες ημέρες κλείνει ο διαγωνισμός για την επέκταση προς Ιλιον. Το υπουργείο μελετά παράλληλα τον κλάδο προς το Κέντρο Πολιτισμού στην Καλλιθέα και την πρώτη επέκταση της γραμμής 4 προς τα βόρεια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT