Μπορεί να λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα στον Κηφισό;

Μπορεί να λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα στον Κηφισό;

Σε ποιες ώρες και ημέρες της εβδομάδας παρουσιάζονται τα πιο έντονα μποτιλιαρίσματα - Το τρίπτυχο του «εμφράγματος»

Ασφυκτική παραμένει η κίνηση στον Κηφισό, που μετατρέπεται καθημερινά, ιδιαίτερα κατά τις ώρες αιχμής, σε ένα τεράστιο «πάρκινγκ». Η εθνική οδός, ως ο κύριος άξονας στην Αττική που συνδέει βορά νότο, αλλά και τις περισσότερες περιοχές με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, παρουσιάζει το πιο έντονο μποτιλιάρισμα τις πρωινές και τις απογευματινές ώρες, αφού σχεδόν καθημερινά παρατηρούνται ουρές χιλιομέτρων, προκαλώντας τον εκνευρισμό των οδηγών. 

 

Κύριο ρόλο στις μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται στον Κηφισό, είναι τα ακινητοποιημένα οχήματα, όπως και τα τροχαία που σημειώνονται σχεδόν καθημερινά. Το πρωί της Πέμπτης για παράδειγμα σημειώθηκε σύγκρουση οχημάτων στο ανοδικό ρεύμα μετά τα ΚΤΕΛ με αποτέλεσμα το μποτιλιάρισμα να ξεκινά από τον Πειραιά, ενώ και στο καθοδικό ρεύμα, λίγο πριν την έξοδο για Ανω Λιόσια, υπήρξε ατύχημα που δημιούργησε προβλήματα στην κυκλοφορία των οχημάτων.

Σύμφωνα με στοιχεία της Περιφέρειας Αττικής, το 62,5% των αιτιών ακινητοποίησης οχημάτων στην Λεωφόρο Κηφισού στο διάστημα 12/2021-12/2022, αφορά βλάβη οχήματος, ενώ το 37,5% τροχαία. 

 

Στόχος του υπουργείου είναι να βελτιωθεί η πρωτογενής αντίδραση και επέμβαση σε περιπτώσεις έκτακτων περιστατικών.

Πλέον, όπως τονίζουν στην «Κ» πηγές από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, δρομολογούνται ενέργειες για την αποφόρτιση της λεωφόρου, αφού προτεραιότητα του υπουργού, όπως μας μεταφέρουν, είναι η οδική ασφάλεια. 

Πιο συγκεκριμένα, εκτός από τον νέο Κ.Ο.Κ. που συγκροτείται σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, στόχος του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, είναι να βελτιωθεί η πρωτογενής αντίδραση και επέμβαση σε περιπτώσεις έκτακτων περιστατικών στους δρόμους της Αθήνας, με προτεραιότητα τον Κηφισό.

Το θέμα συζητήθηκε σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα με τον Αναπληρωτή Διευθυντή του Κέντρου Μελετών Ασφάλειας, του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, κ. Νικόλαο Γερασιμίδη και τον Διευθυντή του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής του ΕΜΠ, αναπληρωτή Καθηγητή, Κωνσταντίνο Κεπαπτσόγλου. 

Το τρίπτυχο του κυκλοφοριακού «εμφράγματος»

Οπως εξήγησε στην «Κ» ο κ. Κεπαπτσόγλου, υπάρχουν τρεις βασικοί λόγοι για τους οποίους ο άξονας της εθνικής οδού, ο Κηφισός δηλαδή, έχει σημαντικά κυκλοφοριακά προβλήματα. 

Αρχικά, ο συγκεκριμένος δρόμος έχει πάρα πολλά οχήματα, καθώς είναι ο μόνος άξονας που διασχίζει από τον βορρά μέχρι τον νότο, το λεκανοπέδιο. «Οι υπόλοιποι άξονες περνούν από το κέντρο της πόλης, οπότε πάρα πολύς κόσμος προτιμά τον αυτοκινητόδρομο» σημειώνει. 

Ο δεύτερος λόγος, σύμφωνα με τον καθηγητή, είναι επειδή έχει πολλά βαρέα οχήματα που υποχρεωτικά κινούνται μέσω Κηφισού για να κατευθυνθούν στο λιμάνι και στις βιομηχανικές περιοχές, ενώ ο τρίτος λόγος είναι τα έκτακτα περιστατικά. «Όταν υπάρχουν πάρα πολλά οχήματα, η πιθανότητα να συμβεί κάτι είναι αυξημένη. Συνεπώς, ο μόνος τρόπος είναι να περιοριστεί η χρήση του Κηφισού, κάτι που δεν μπορεί να γίνει από την μία στιγμή στην άλλη».

Υπάρχουν λύσεις; 

Σύμφωνα με τον κ. Κεπαπτσόγλου, υπάρχουν λύσεις διαχείρισης, «οι οποίες εκτείνονται από την τιμολόγηση της χρήσης, μέχρι τον περιορισμό της κυκλοφορίας κάποιων κατηγοριών οχημάτων για ορισμένες ώρες. Αυτό που δεν αποτελεί λύση είναι το να κατασκευάσουμε έναν νέο Κηφισό γιατί ακόμα και αν καταφέρναμε να φτιάχναμε δύο επιπλέον λωρίδες, το πιο πιθανό θα ήταν να γεμίσουν και αυτές. Ενα άμεσο μέτρο που πρέπει να γίνει και πιστεύω ότι το υπουργείο θα το κάνει, είναι η αντιμετώπιση των έκτακτων περιστατικών, όσο πιο οργανωμένα και γρήγορα γίνεται».   

Στη σύσκεψη πάντως συμφωνήθηκε η επικαιροποίηση των πρωτοκόλλων ενσωματώνοντας βέλτιστες πρακτικές άλλων κρατών, με στόχο τη διερεύνηση τρόπων άμεσης αντίδρασης. Η συγκρότηση ενός μηχανισμού ταχύτερης αντίδρασης στα έκτακτα συμβάντα, θα λειτουργήσει επικουρικά στο έργο της Περιφέρειας Αττικής που είναι επιφορτισμένη με την απομάκρυνση των ακινητοποιημένων οχημάτων με τη χρήση γερανού. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή