Τι οδήγησε στη συντριβή του ελικοπτέρου

Τι οδήγησε στη συντριβή του ελικοπτέρου

Εμπειροι ερευνητές αεροπορικών δυστυχημάτων επισημαίνουν στην «Κ» ότι, προς το παρόν, δεν μπορεί να αποκλεισθεί κανένα ενδεχόμενο

2' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο εντοπισμός της σορού του 65χρονου πιλότου Μιχάλη Λάμπου από δύτες της Μονάδας Υποβρυχίων Καταστροφών του Λιμενικού έριξε την αυλαία στο «θρίλερ» της συντριβής του ελικοπτέρου Α-109 σε θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της παραλίας Φραγκάκη στη βόρεια Εύβοια.

Ωστόσο, τα ερωτήματα για το τι οδήγησε στην πτώση του ελικοπτέρου στη θάλασσα παραμένουν αναπάντητα. Εμπειροι ερευνητές αεροπορικών δυστυχημάτων με τους οποίους επικοινώνησε η «Κ» επισημαίνουν ότι, προς το παρόν, δεν μπορεί να αποκλεισθεί κανένα ενδεχόμενο, όμως, ο καιρός και το ύψος στο οποίο πετούσε το ελικόπτερο φαίνεται πως συνετέλεσαν καταλυτικά στην τραγική κατάληξη.

Τι γνωρίζουμε

Το ελικόπτερο απογειώθηκε λίγο μετά τις οκτώ το πρωί της Πέμπτης από τις Αφίδνες και σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που κατέθεσε ο 65χρονος πιλότος Μιχάλης Λάμπου, προορισμός του ήταν η Βιομηχανική Περιοχή του Βόλου. Εκεί, σύμφωνα με πληροφορίες, επρόκειτο να παραλάβει έναν επιβάτη με άγνωστο προορισμό. Στις 8:45 επικοινωνεί με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και τους ενημερώνει ότι λόγω της κακοκαιρίας θα επιχειρήσει να προσγειωθεί στο Μαντούδι Ευβοίας το οποίο είχε δηλώσει στο σχέδιο πτήσης ως ένα από τα σημεία της διαδρομής που θα ακολουθούσε (Waypoint). Στις 9:00 ο Μιχάλης Λάμπου φέρεται να επικοινωνεί ξανά με τους ελεγκτές, ενημερώνοντάς τους ότι προσγειώθηκε με ασφάλεια.

Σχεδόν μία ώρα αργότερα, ξεκινά την προετοιμασία για την απογείωση. Πληροφορίες που έχει στη διάθεσή της η «Κ» αναφέρουν ότι ακολούθησε την προβλεπόμενη διαδικασία, μέρος της οποίας είναι η ενημέρωση για τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή αλλά και τη διαδρομή που θα ακολουθήσει.

Η κρίσιμη απόφαση

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο πιλότος δήλωσε ότι θα απογειωθεί και θα συνεχίσει προς τον τελικό του προορισμό πετώντας αρχικά σε ύψος 500 ποδών (152 μέτρα) για να παραμείνει κάτω από τη νέφωση. Οι ειδικοί αεροπορικών δυστυχημάτων που εξέτασαν τα διαθέσιμα βίντεο τα οποία καταγράφουν τις τελευταίες στιγμές του ελικοπτέρου και του χειριστή του, σημειώνουν ότι το ύψος που πετούσε σε συνδυασμό με κάποιο πρόβλημα που αντιμετώπισε συνετέλεσαν στη συντριβή του.

Τα βασικά σενάρια που ερευνούν είναι τρία. Το πρώτο είναι να αντιμετώπισε κάποια μηχανική βλάβη στο στροφείο ή τον κινητήρα, ακόμη και απώλεια ισχύος, αλλά δεν είχε περιθώριο αντίδρασης λόγω του χαμηλού ύψους που πετούσε. Το δεύτερο είναι να δέχτηκε κάποιο ισχυρό καθοδικό ρεύμα και να «κάρφωσε» όπως λένε στη θάλασσα. Και πάλι το ύψος παίζει καθοριστικό ρόλο αφού τα περιθώρια επαναφοράς του αεροσκάφους εκμηδενίζονται σε αυτές τις συνθήκες. Το τρίτο σενάριο είναι να αποπροσανατολίστηκε καθώς ο ουρανός και η θάλασσα είχαν σχεδόν το ίδιο χρώμα και με την ορατότητα να είναι πολύ περιορισμένη λόγω της κακοκαιρίας έχασε τον ορίζοντα και κατέληξε στη θάλασσα.

Εμπειρος πιλότος

Αν και όλα τα ενδεχόμενα είναι υπό διερεύνηση, συνάδελφοι του 65χρονου Μιχάλη Λάμπου επισημαίνουν στην «Κ» ότι επρόκειτο για έναν πολύ έμπειρο αεροπόρο που είχε υπηρετήσει στα ελικόπτερα της Αεροπορίας Στρατού και μετά την αποστρατεία του συνέχισε την καριέρα του στην πολιτική αεροπορία. Σημειώνουν ακόμη πως ο συγκεκριμένος τύπος ελικοπτέρου διαθέτει ραντάρ καιρού αλλά και συστήματα που του επιτρέπουν να πετά χαμηλά, λίγο πάνω από το ανάγλυφο του εδάφους. Σύμφωνα, όμως, με πληροφορίες, οι καιρικές συνθήκες ήταν ιδιαίτερα δυσμενείς ενώ ακόμη και αεροσκάφη που πετούσαν IFR, δηλαδή με χρήση οργάνων και όχι με οπτικό προσδιορισμό του εδάφους, είχαν λάβει οδηγίες να αποφύγουν την περιοχή. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή