Εταζαν market pass και έκλεβαν τους κωδικούς e-banking

Εταζαν market pass και έκλεβαν τους κωδικούς e-banking

Συνελήφθησαν 24 βασικά μέλη, μεταξύ αυτών και 3 ηγετικά.

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εξαρθρώθηκε από την Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος μεγάλη εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας εξαπατούσαν τα θύματα τους, με τη μέθοδο «Phishing», από τα μέσα του έτους 2022 έως και σήμερα, σε όλη τη χώρα.

Στην δικογραφία που έχει σχηματιστεί συμπεριλαμβάνονται 155 άτομα, εκ των οποίων εντοπίστηκαν και συνελήφθησαν οι 24. Από αυτούς οι 17 είναι άνδρες και οι 7 γυναίκες. Την ίδια ώρα, εξετάζεται ο βαθμός συμμετοχής και εμπλοκής, για περισσότερους από 1.200 δικαιούχους τραπεζικών λογαριασμών, οι οποίοι διευκόλυναν τη δράση τους. Μεταξύ των συλληφθέντων, βρίσκεται και ένας που εκκρεμούσε σε βάρος του ένταλμα σύλληψης αναφορικά με την εμπλοκή του στην υπόθεση 8χρονου στο Ζεφύρι. Παράλληλα, συνελήφθη και ένας ακόμη εμπλεκόμενος στην ίδια υπόθεση ανθρωποκτονίας, ο οποίος νωρίτερα είχε αφεθεί ελεύθερος με περιοριστικούς όρους.

Για την εξάρθρωσή της, οργανώθηκε από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, ευρείας κλίμακας συντονισμένη αστυνομική επιχείρηση με την κωδική ονομασία «A.P.A.T.E.», που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Δευτέρας σε περιοχές της Αττικής και της Κρήτης.

Πως δρούσαν

Η εγκληματική οργάνωση στόχευε στην υποκλοπή και παράνομη πρόσβαση στους λογαριασμούς e-banking των θυμάτων, προκειμένου να αποσπάσουν τα διαθέσιμα χρηματικά ποσά.

Πιο συγκεκριμένα, τα μέλη της, όπως προέκυψε, έχουν διαπράξει τουλάχιστον 670 περιπτώσεις απάτης, που αγγίζουν τα 6 εκατομμύρια ευρώ.

Μετά από έρευνες των αρχών, διαπιστώθηκε ότι η εγκληματική οργάνωση συντονιζόταν από ένα κεντρικό πυρήνα εικοσιπέντε 25 περίπου ατόμων και συνεπικουρούνταν από τουλάχιστον 130 μέλη, ενώ στην δράση συμπεριλαμβάνονται περισσότεροι 1.200 δικαιούχοι τραπεζικών λογαριασμών που τους διευκόλυναν, παραχωρώντας στα μέλη της, έναντι χρηματικής αμοιβής, την πρόσβαση σε e-banking, καθώς και τις συνδεδεμένες με αυτούς κάρτες ανάληψης.

Τα μέλη της οργάνωσης λειτουργούσαν με ιεραρχία και είχαν αναπτύξει διακριτούς ρόλους, οι οποίοι κατανέμονταν σε τέσσερα ιεραρχικά επίπεδα.

Αρχικά προσέγγιζαν τα θύματα τους μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, που παρουσιάζονταν ως ενδιαφερόμενοι για την παροχή υπηρεσιών ή υποψήφιοι αγοραστές προϊόντων που εντόπιζαν σε διαδικτυακές αγγελίες ή ως υπάλληλοι εταιρειών ή δημόσιων υπηρεσιών (ΔΕΔΔΗΕ, Εφορίας, Υπάλληλοι Δήμων, Λογιστές), αναφορικά με επιστροφή χρηματικού ποσού ή χορήγηση επιδομάτων όπως «market pass», «fuel pass», «power pass».

Στη συνέχεια, αφού προσπαθούσαν πρώτα να τους πείσουν προφορικά, κατάφερναν με phishing links, να υποκλέψουν τα ονόματα των χρηστών και τους κωδικούς τους, καθώς και να αποκτήσουν πρόσβαση στους λογαριασμούς e-banking.

Έτσι, άλλα μέλη της οργάνωσης έκαναν ανάληψη χρηματικών ποσών από διάφορα ΑΤΜ, τα οποία παραδίδονταν ιεραρχικά στα ηγετικά μέλη της οργάνωσης. Σε περιπτώσεις που δεν ήταν εφικτή η μεταφορά των χρημάτων σε τραπεζικούς λογαριασμούς «μουλαριών», τα μέλη της οργάνωσης, είτε ενεργοποιούσαν τις χρεωστικές κάρτες των θυμάτων, σε e-wallets επιχειρησιακών κινητών τηλεφώνων της οργάνωσης, είτε εξέδιδαν νέες κάρτες, με χρήση των οποίων στη συνέχεια έκαναν   αγορές μέσω ανέπαφων συναλλαγών, από καταστήματα πώλησης κυρίως προϊόντων τεχνολογίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή