Μετά τη Βασ. Όλγας ποιος έχει σειρά;

Μετά τη Βασ. Όλγας ποιος έχει σειρά;

2' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αν δεν πάρει χώρο από το αυτοκίνητο, πού θα φυτέψει πράσινο ο αυριανός δήμαρχος; Στον Υμηττό; Κι’ όμως πυροβολεί τους πεζοδρόμους. Θύμα η Όλγας, από τους πιο εμβληματικούς. ‘Για να μπορούν να πηγαίνουν ευκολότερα στο κέντρο τα αυτοκίνητα’! Στην υπόλοιπη Ευρώπη γίνεται το ανάποδο, συνειδητά τα περιορίζουν. 

Ενώ οι πρόσφατες ανακοινώσεις από διεθνή ερευνητικά κέντρα για την υπερθέρμανση του πλανήτη έχουν προκαλέσει συναγερμό και ερωτήματα αν υπάρχει επιστροφή, τα τελευταία 50 χρόνια, με νίκες και με ήττες, δόθηκαν στην Αθήνα ευκαιρίες αισιοδοξίας: 

Πλάκα, ‘δακτύλιος’, πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου από το πρώτο Ρυθμιστικό, ίδρυση Εταιρείας Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων (ΕΑΧΑ) με αντικείμενο πεζοδρομήσεις, διαπλατύνσεις πεζοδρομίων, αναπλάσεις, πεζοδρόμηση της Όλγας (1997, Βενιζέλος, Λαλιώτης), πεζοδρόμηση της Ερμού, θεσμοθέτηση της πεζοδρόμησης του Εμπορικού Τριγώνου,  υλοποίηση της πεζοδρόμησης Όλγας και Διον. Αρεοπαγίτου – Απ. Παύλου, τραμ, μετρό…

Εργάστηκαν εκατοντάδες ειδικοί, συμμετείχαν σε δημόσιες συζητήσεις χιλιάδες. Πετάχτηκαν στα σκουπίδια με μια δωρεάν εξαγγελία καταστροφής, όχι συζήτησης. Πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να πάμε τόσο πίσω; Με βέβαιες προσφυγές στη δικαιοσύνη, σχετικές με την καταπάτηση του «Περιβαλλοντικού κεκτημένου», θα είναι μεγάλος. 

Ερωτήματα:

Πόσα δαπανήθηκαν για μελέτες και έργα στην Όλγας μέχρι σήμερα; Πόσα θα ξοδευτούν;  

Αφού επιδιώκεται ‘να πηγαίνουν ευκολότερα τα αυτοκίνητα στο κέντρο’ μήπως τεθεί θέμα αύριο και για τον ‘δακτύλιο’; 

Πώς γίνεται δηλώσεις για ‘πράσινο και συμμετοχή του κόσμου στις αποφάσεις’ να καταλήγουν σε αυθαίρετη εξαγγελία ξηλώματος ενός πεζόδρομου αρχαιολογικής σημασίας; Θα πάρουν σειρά και άλλοι;  

Τι σημαίνει ‘θα αφεθεί ήσυχη η Πανεπιστημίου’; Την επέκταση του τραμ από τη Βουλή στην Ομόνοια και στα Άνω Πατήσια, προς όφελος των ένθεν και ένθεν υποβαθμισμένων γειτονιών, να την ξεχάσουμε;  

Σε ποιον ανήκουν Όλγας και αρχαία Αθήνα; Στην Πλάκα, στο Παγκράτι, στην Αθήνα, στην Ευρώπη…;

Ο Δήμος έχει περίπλοκο δίκτυο δρόμων και πολλά εμπόδια πρασίνου (Λυκαβηττός, Τουρκοβούνια, Πεδίο του Άρεως…). Λίγων το σπίτι συνδέεται με μια ευθεία με τον προορισμό τους. Όλοι παρακάμπτουν. Να ζητήσουν κι’ αυτοί διανοίξεις στο πράσινο, όπως είχε προταθεί το 60 αρτηρία στην Πλάκα;

Διον. Αρεοπαγίτου – Απ. Παύλου μαζί με Όλγας συνδέουν Θησείο με Παναθηναϊκό Στάδιο, σχηματίζοντας έναν αρχαιολογικό περίπατο, 3,0χλμ. 

Σε τι διαφέρει η πρώτη (2,3χλμ), από τη δεύτερη (0,55χλμ); Αν η Όλγας γίνεται δρόμος για αυτοκίνητα επειδή υποχρεώνει κάποιους/ες του Παγκρατιού να παρακάμπτουν τον ναό του Ολυμπίου Διός (κατά 1,5 χλμ), μήπως μπουν αυτοκίνητα και στη Διον. Αρεοπαγίτου – Απ. Παύλου, αφού υποχρεώνει πολλούς περισσότερους να παρακάμπτουν Ακρόπολη και Ιστορικό Τρίγωνο (κατά 3,2χλμ); Τι θα μείνει όρθιο πριν μας αποτελειώσουν καύσωνες και  πλημμύρες; 

Ο κ. Θάνος Βλαστός είναι ομότιμος καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, συγκοινωνιολόγος – πολεοδόμος

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή