Εξεταστική για Τέμπη: «Νόμιμη και νομότυπη η μετάταξη του σταθμάρχη»

Εξεταστική για Τέμπη: «Νόμιμη και νομότυπη η μετάταξη του σταθμάρχη»

«Το όριο ηλικίας ήταν αυθαίρετο. Δεν νομίζω ότι μπορεί να χαρακτηριστεί “ρουσφέτι”» ανέφερε ο πρώην αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Θανάσης Κοτταράς

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Νόμιμη και νομότυπη» χαρακτήρισε τη μετάταξη του σταθμάρχη Λάρισας, ο πρώην αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Θανάσης Κοτταράς, στο πλαίσιο της κατάθεσής του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για τη «διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών».

Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ., Λ. Τσαβδαρίδη, για το εάν υπήρχε όριο ηλικίας στα 48 έτη για τη μετάταξη στον ΟΣΕ, μέσω της «Κινητικότητας», ο νυν διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ ανέφερε ότι «το «48», ως όριο ηλικίας, δεν προβλεπόταν, ούτε από τη νομοθεσία ούτε από κάποια κανονιστική πράξη, ούτε από υπουργική απόφαση, ούτε από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΣΕ, ούτε από κάποια Διεύθυνση του ΟΣΕ.

«Ηταν ένα αυθαίρετο όριο ηλικίας, που μπήκε εκ παραδρομής από την υπάλληλο ή τον υπάλληλο, που συμπλήρωσε τη συγκεκριμένη αίτηση στην πλατφόρμα για τον ΟΣΕ», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Το όριο ηλικίας ήταν αυθαίρετο»

Ερωτηθείς σχετικά με τη μετάταξη του σταθμάρχη, ο κ. Κοτταράς έκανε λόγο για γνωμοδοτήσεις που έχει λάβει ο ΟΣΕ το 2023 από καθηγητές Νομικής του Δημοσίου Δικαίου, σύμφωνα με τις οποίες «η μετάταξη ήταν καθ’ όλα νόμιμη. Επίσης, αυτές οι γνωμοδοτήσεις λένε ότι εάν η επιτροπή έπαιρνε υπόψη της το όριο ηλικίας, θα είχε κάνει παρατυπία, γιατί αυτό το όριο ηλικίας ήταν αυθαίρετο», είπε ο κ. Κοτταράς, καταθέτοντας στην Επιτροπή τις σχετικές γνωματεύσεις.

Ακολούθως, δήλωσε ότι «ως μέλος της επιτροπής (για την Κινητικότητα), στη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε, δεν έγινε καμιά κουβέντα για το όριο ηλικίας και δεν ήταν σε γνώση μου, καν, ότι υπήρχε τέτοιο όριο στην αίτηση που έκανε ο οργανισμός στην πλατφόρμα του υπουργείου Εσωτερικών για την κινητικότητα».

«Δε νομίζω ότι μπορεί να χαρακτηριστεί “ρουσφέτι”»

Για τις θέσεις που ζητούσε ο ΟΣΕ από την «Κινητικότητα», είπε ότι ήταν 113 και για τις οποίες κατατέθηκαν 4 αιτήσεις. Ειδικότερα, «για την επιθεώρηση της Λάρισας υπήρχαν 4 θέσεις και έγιναν 2 αιτήσεις».

Ερωτηθείς, εάν ευσταθεί ο ισχυρισμός ότι η μετάταξη ήταν εκτός από παράνομη και «εκδούλευση» ή «ρουσφέτι», ο κ. Κοτταράς είπε πως «εμένα δεν με ενόχλησε κανείς. Δεν νομίζω ότι μπορεί να χαρακτηριστεί “ρουσφέτι”, όταν είναι δύο υποψήφιοι για τέσσερις θέσεις».

Σημείωσε πάντως ότι και επί υπουργίας Χρ. Σπίρτζη, έγιναν μετατάξεις μέσω Κινητικότητας και μάλιστα για πρόσωπα που ήταν και πάνω από 57 ετών και ότι ήταν κι αυτές επίσης νόμιμες.

Ερωτηθείς για τα λάθη που έγιναν, και για το εάν υπήρχαν τα συστήματα τηλεδιοίκησης, θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα, είπε ότι όλα συστήματα τα χειρίζονται άνθρωποι και ότι όσα περισσότερα (συστήματα) υπάρχουν τόσο ελαχιστοποιείται η πιθανότητα τραγικού συμβάντος. Αναφέρθηκε επίσης σε συγκεκριμένα λάθη του σταθμάρχη και του μηχανοδηγού, σημειώνοντας ότι δεν τηρήθηκε ο κανονισμός κυκλοφορίας.

Κληθείς από βουλευτές της αντιπολίτευσης να αναφέρει τη διαδικασία πρόσληψης εργαζομένων με ΔΠΥ (μπλοκάκια) κατά το διάστημα που βρισκόταν στον ΟΣΕ, είπε ότι εδράζονταν σε εισηγήσεις των αρμόδιων διευθύνσεων του ΟΣΕ. Αφορούσαν κυρίως νέους που έκαναν πρακτική μαθητείας ΟΑΕΔ, και υπήρχαν επιτροπές που έκαναν την αξιολόγηση των αιτήσεων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή