ΔΙΜΕΑ: Πρόστιμα 908.500 ευρώ τον Φεβρουάριο

ΔΙΜΕΑ: Πρόστιμα 908.500 ευρώ τον Φεβρουάριο

Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Εμπορίου, αυτό το διάστημα επαναλαμβάνεται η διαδικασία ελέγχου των επιχειρήσεων στις οποίες είχε επιβληθεί πρόστιμο, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν έχουν συμμορφωθεί

1' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στα 908.500 ευρώ ανήλθε το συνολικό ποσό των προστίμων που επέβαλε τον Φεβρουάριο η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν αναρτηθεί στην ηλεκτρονική σελίδα του υπουργείου Ανάπτυξης.

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, ανέφερε πως αυτό το διάστημα επαναλαμβάνεται η διαδικασία ελέγχου των επιχειρήσεων στις οποίες είχε επιβληθεί πρόστιμο, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν έχουν συμμορφωθεί.

«Ο έλεγχος αυτός δεν γίνεται στιγμιαία, αλλά σε βάθος χρόνου» σημείωσε ο γενικός γραμματέας και πρόσθεσε ότι «εάν μία επιχείρηση συνεχίζει να διατηρεί τα περιθώρια κέρδους που είχε όταν δέχτηκε το πρόστιμο, προφανώς η παράβαση επαναλαμβάνεται. Αρα και το πρόστιμο επαναλαμβάνεται και μάλιστα αυτή τη φορά είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερο από το κέρδος που εξασφάλισε».

Παράλληλα, συμπλήρωσε ότι «οι επιχειρήσεις στις οποίες επιβάλλεται το πρόστιμο, γνωρίζουν ακριβώς ότι είναι πολύ δύσκολο να μην ελεγχθούν ξανά. Πλέον, έχει γίνει συνείδηση σε όλες τις επιχειρήσεις, ότι ο έλεγχός τους είναι συνεχής».

Σύμφωνα με τον κ. Αναγνωστόπουλο, «υπάρχουν ηλεκτρονικά μέσα που μας επιτρέπουν να ελέγχουμε εξονυχιστικά όλες αυτές τις επιχειρήσεις, οπότε είναι πρακτικά αδύνατον κάποιος να ξεφύγει».

«Σημαντικές διαφορές» στις τιμές από 1ης Μαρτίου

Σε ό,τι αφορά στη διαμόρφωση των τιμών μετά την 1η Μαρτίου, οπότε εφαρμόστηκαν τα νέα μέτρα του υπουργείου Ανάπτυξης, ο γενικός γραμματέας ανέφερε ότι, στα προϊόντα καθαρισμού, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, όπως και στις βρεφικές πάνες, έχουμε δει σημαντικές διαφορές. «Από τα επίσημα στοιχεία τα οποία τα έχουμε διασταυρώσει και ηλεκτρονικά, έχουμε σημαντικές μειώσεις τιμών μεσοσταθμικά, κοντά στο 15%» όπως είπε.

«Αυτό που δεν είναι ορατό άμεσα από τους καταναλωτές», συνέχισε ο ίδιος, «είναι ότι λόγω των μέτρων τα οποία ελήφθησαν, έχουν ακυρωθεί όλες οι ανατιμήσεις οι οποίες, αν και είχαν ανακοινωθεί στα σούπερ μάρκετ από τον Δεκέμβρη, τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο τελικά, δεν έφτασαν στα ράφια των σούπερ μάρκετ».

Σε ερώτηση εάν σχεδιάζονται νέα μέτρα, ο κ. Αναγνωστόπουλος σημείωσε: «Κάθε μέτρο από αυτά που σχεδιάζονται, χρειάζεται προσεκτική μελέτη, προκειμένου να μη δημιουργήσουμε μεγαλύτερα προβλήματα στους καταναλωτές. Η ευμάρεια μιας αγοράς δεν έχει να κάνει μόνο με τις τιμές των προϊόντων, αλλά και με τη διαθέσιμη ποικιλία των προϊόντων προς τους καταναλωτές. Οπότε, οι υπερβολικές ρυθμίσεις μπορεί να δημιουργήσουν σοβαρά ζητήματα στην αγορά, μπορεί να γυρίσουν ως μπούμερανγκ στον καταναλωτή, χάνοντας ένα κομμάτι της ποικιλίας που είναι διαθέσιμο αυτή τη στιγμή στα σούπερ μάρκετ».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT