Βελτιώθηκε η επικοινωνία των πολιτών με τον δημόσιο τομέα

Βελτιώθηκε η επικοινωνία των πολιτών με τον δημόσιο τομέα

Για φορείς εκτός κεντρικής κυβέρνησης οι περισσότερες ανα- φορές κακοδιοίκησης που κατατέθηκαν το 2023 στον Συνήγορο του Πολίτη

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μειωμένες σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές ήταν οι αναφορές που κατατέθηκαν το 2023 στον Συνήγορο του Πολίτη (13.552 έναντι 17.035 το 2022). Οπως εκτιμάται, η μείωση αυτή σχετίζεται με την αποκλιμάκωση των συνεπειών και των προβλημάτων που προκάλεσε η πανδημία, ενώ παράλληλα φαίνεται ότι έχει βελτιωθεί η επικοινωνία των πολιτών με τον δημόσιο τομέα.

Από τις αναφορές που κατατέθηκαν, το 55% ήταν εντός των αρμοδιοτήτων του Συνηγόρου και στο 68% αυτών διαπιστώθηκε πρόβλημα κακοδιοίκησης.

Το 71% των αναφορών για τις οποίες παρενέβη ο Συνήγορος επιλύθηκε θετικά για τους πολίτες, ωστόσο στο 18% των περιπτώσεων δεν ήταν δυνατή η επίλυση των αντίστοιχων υποθέσεων, για λόγους που οφείλονται είτε σε άρνηση της διοίκησης να ακολουθήσει τις υποδείξεις του Συνηγόρου του Πολίτη, είτε σε νομοθετικά κενά ή σε οργανωτικές δυσλειτουργίες.

Στην πρώτη θέση

Την πρώτη θέση σε αριθμό αναφορών (περισσότερες από 2.541) καταλαμβάνουν τα θέματα που σχετίζονται με το οικιστικό περιβάλλον, όπως για παράδειγμα προβλήματα σχετικά με τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφελείας (ύδρευση, αποχέτευση, ηλεκτροδότηση), την οικοδομική δραστηριότητα, τη χωροθέτηση, αδειοδότηση και παρακολούθηση της λειτουργίας έργων και επιχειρήσεων κ.ά.

Η αύξηση που παρατηρήθηκε σε αυτού του είδους τις αναφορές σχετίζεται με την έντονη οικοδομική δραστηριότητα αλλά και όπως σημειώνεται στην έκθεση «στη μακροχρόνια έλλειψη χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού, σε συνδυασμό και με τις αλλεπάλληλες παρατάσεις τακτοποίησης της αυθαί-ρετης δόμησης».

Συνολικά 1.642 αναφορές στον Συνήγορο του Πολίτη είχαν σχέση με την κοινωνική ασφάλιση, ενώ σημαντική αύξηση σημείωσαν επίσης οι αναφορές (852 συνολικά) που έχουν σχέση με τους πρόσφυγες και την προσπάθειά τους να εισέλθουν στην Ελλάδα.

Φορολογία, διακρίσεις φύλου

Σε σχέση με τη φορολογία κατατέθηκαν 435 καταγγελίες, για τις διακρίσεις φύλου 410, για την υγεία 310 και ακολουθούν πολλοί ακόμα τομείς με μικρότερο αλλά πάντως όχι αμελητέο αριθμό καταγγελιών.

Τα υπουργεία και η Αυτοδιοίκηση (σε ποσοστό 90% οι περιφέρειες και 10% οι δήμοι) παρουσιάζουν σταθερά υψηλό ποσοστό κακοδιοίκησης (34,3% και 24,5%, αντίστοιχα), όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έκθεσης του Συνηγόρου του Πολίτη.

Ομως το υψηλότερο ποσοστό κακοδιοίκησης, 36% των συνολικών περιπτώσεων, αφορά φορείς οι οποίοι δεν ανήκουν στην κεντρική κυβέρνηση, όπως είναι τα Νομικά Πρόσωπα του Δημοσίου (κυρίως) και του Ιδιωτικού Δικαίου. Πρώτα σε καταγγελίες κακοδιοίκησης είναι τα υπουργεία Προστασίας του Πολίτη, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Μετανάστευσης και Ασύλου, γεγονός το οποίο πιθανότατα σχετίζεται με την αύξηση των μεταναστευτικών ροών.

e-ΕΦΚΑ

Οσον αφορά τον ευρύτερο δημόσιο τομέα και ιδίως τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, συνεχίζεται η «πρωτοκαθεδρία» του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ), προς τον οποίο αναφέρονται 625 περιπτώσεις που διερεύνησε ο Συνήγορος.

Η έκθεση του Συνηγόρου επιδόθηκε χθες από τον Συνήγορο του Πολίτη Ανδρέα Ποττάκη στον πρόεδρο της Βουλής Κωνσταντίνο Τασούλα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή