Υπεγράφη η διακήρυξη της Ρόδου για τον τουρισμό και την κλιματική αλλαγή

Υπεγράφη η διακήρυξη της Ρόδου για τον τουρισμό και την κλιματική αλλαγή

Ευρωπαίοι εκπρόσωποι από κάθε τομέα του τουρισμού συναντήθηκαν στη Ρόδο προκειμένου να καταστρώσουν τον οδικό χάρτη ώστε η Ε.Ε. και η Ελλάδα να επιτύχουν τους στόχους της βιωσιμότητας τα επόμενα χρόνια

3' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην υπογραφή μiας κοινής διακήρυξης με στόχο την υιοθέτηση μέτρων για έναν πιο βιώσιμο τουρισμό προχώρησαν στη Ρόδο οι εκπρόσωποι των ευρωπαϊκών επαγγελματικών οργανώσεων από τον τομέα των ταξιδιών, του τουρισμού και της αναψυχής. 

Στο πλαίσιο του Φόρουμ «Τουρισμός στην Ε.Ε.: Ανθεκτικότητα στην εποχή της κλιματικής κρίσης» οι εκπρόσωποι από κάθε τομέα του τουρισμού κατέστρωσαν τον οδικό χάρτη προκειμένου τόσο η Ε.Ε. όσο και η Ελλάδα να επιτύχουν τους στόχους της βιωσιμότητας τα επόμενα χρόνια. 

Δίνοντας προτεραιότητα στον τρόπο εφαρμογής ολοκληρωμένων σχεδίων δράσης για το κλίμα σε οργανωτικό επίπεδο με στόχο την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η ευρωπαϊκή βιομηχανία τουρισμού έθεσε ως στόχο τα επόμενα χρόνια να ενισχύσει τις δεσμεύσεις για την επίτευξη των στόχων απαλλαγής από τον άνθρακα έως το 2050. 

Υπεγράφη η διακήρυξη της Ρόδου για τον τουρισμό και την κλιματική αλλαγή-1
Οι εκπρόσωποι της Ε.Ε. που ασχολούνται με τα ταξίδια και τον τουρισμό στο συνέδριο «Τουρισμός στην Ε.Ε.: Ανθεκτικότητα στην εποχή της κλιματικής κρίσης». Φωτογραφία: ECTAA

Οπως ανέφεραν, η παροχή εμπειρογνωμοσύνης και η χρηματοδότηση για την προώθηση των προσπαθειών απαλλαγής από τον άνθρακα, η υποστήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για την προσαρμογή στις κλιματικές προκλήσεις όπως και η επανεκπαίδευση του εργατικού δυναμικού σε δεξιότητες βιωσιμότητας είναι σημαντικά μέτρα που πρέπει να εφαρμοστούν άμεσα για την επίτευξη ενός βιωσιμότερου τουρισμού. 

Μέτρα για  την αποτροπή ακραίων κλιματικών γεγονότων

Μιλώντας στην «Κ» ο πρώην πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Τουρισμού, Λουίς Αραούχο, επισήμανε πως πλέον ο βασικότερος στόχος όλων των τομέων που σχετίζονται με τον τουρισμό δεν είναι η παροχή λύσεων ύστερα από κάθε καταστροφή εξαιτίας της κλιματικής κρίσης, αλλά η απόφαση μέτρων πρόληψης ώστε να μην υπάρξουν άλλα ακραία καταστροφικά κλιματικά γεγονότα.

«Πρέπει ως βιομηχανία να καταστρώσουμε ένα σχέδιο ώστε για να αποτρέψουμε αυτά τα γεγονότα από το να συμβούν στο μέλλον. Ηδη έχουμε αναγνωρίσει ότι πρέπει και εμείς να δράσουμε, είναι η στιγμή να κατανοήσουμε σε ποιον τομέα έχουμε περισσότερη επιρροή και να διοργανώσουμε ένα κοινό πλάνο», αναφέρει. Ο ίδιος επισημαίνει πως παρ’ ότι ο τουρισμός δεν είναι η πιο ρυπογόνος βιομηχανία, «όλοι οι ευρωπαϊκοί φορείς που σχετίζονται με τον τουρισμό πρέπει να λάβουν μέτρα ώστε να διασφαλιστεί ένα βιωσιμότερο μέλλον».

Ρύθμιση του τουρισμού κρουαζιέρας 

Από τους πιο ρυπογόνους τουριστικούς τομείς είναι αυτός της κρουαζιέρας. Αφενός το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των κρουαζιερόπλοιων εκτιμάται ότι είναι διπλάσιο από αυτό των αεροπορικών ταξιδιών, αφετέρου υπάρχει σημαντική επιβάρυνση των λιμανιών, ειδικά όταν τα πλοία προσαράζουν χωρίς κεντρικό συντονισμό. 

«Θεωρώ πως η Σαντορίνη και η Μύκονος είναι δύο λιμάνια που έχουν προβλήματα εξαιτίας των κρουαζιερόπλοιων, τα οποία πρέπει να δούμε υπεύθυνα και να δουλέψουμε όλοι πάνω σε αυτά σε συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση», ανέφερε στην «Κ» ερωτηθείς σχετικά ο διευθυντής δημοσίων σχέσεων της Διεθνούς Ενωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας CLIA, Μάρτιν Γκρίφιθς

Προσθέτοντας πως το συνέδριο αποτελεί μία ευκαιρία ώστε να σχεδιαστεί μία κοινή στρατηγική, ο κ. Γκρίφιθς σημείωσε πως ειδικά στη Σαντορίνη, όταν ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων φτάνει στο μέγιστο, τότε κανένας τομέας στο νησί δεν είναι στην πραγματικότητα ευχαριστημένος.  

Η ιδέα της ελληνικής κυβέρνησης για την εφαρμογή ενός συστήματος berth allocation / reservation, για την εκ των προτέρων κράτηση θέσης σε όλα τα ελληνικά λιμάνια, θα βοηθήσει ειδικά τη Μύκονο και τη Σαντορίνη.

«Οταν μιλάμε για βιωσιμότητα, τέτοια θέματα είναι φυσικά στην ατζέντα μας. Πρέπει να υπάρξει ένα οργανόγραμμα σχετικά με τον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που προσεγγίζουν κάθε νησί. Θεωρώ πως η ιδέα της ελληνικής κυβέρνησης για την εφαρμογή ενός συστήματος berth allocation / reservation, για την εκ των προτέρων κράτηση θέσης σε όλα τα ελληνικά λιμάνια, θα βοηθήσει ειδικά τη Μύκονο και τη Σαντορίνη. Με τον τρόπο αυτό δεν θα αποφασίζουν οι ιδιωτικές εταιρείες ή τα πρακτορεία στα λιμάνια, αλλά αυτό θα γίνεται κεντρικά. Ωστόσο υπάρχουν και επιπλέον ενέργειες που εκτιμώ ότι θα γίνουν άμεσα», κατέληξε ο ίδιος.

Τις βασικές δεσμεύσεις της διακήρυξης υπέγραψαν εκπρόσωποι από το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων της Ευρώπης (ACI Europe), τις Αερογραμμές για την Ευρώπη (A4E), τη Διεθνή Ενωση Κρουαζιερόπλοιων (CLIA), την Ευρωπαϊκή Ενωση Ταξιδιωτικών Πρακτόρων και Οργανωτών Ταξιδίων (ECTAA), την Ευρωπαϊκή Ενωση Ξενοδοχείων, Εστιατορίων και Καφετεριών, (HOTREC), την Ευρωπαϊκή Συμμαχία Εκθεσιακών Επιχειρήσεων (EEIA), την Ενωση Αεροπορικών Εταιρειών των Ευρωπαϊκών Περιφερειών (ERA), τη Διεθνή Ενωση Πάρκων Ψυχαγωγίας και Αξιοθέατων (IAAPA) τη Διεθνή Ενωση Οδικών Μεταφορών (IRU) και την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Αγροτικού Τουρισμού (RuralTour).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή