Παρέλαση με τανκς και αεροπλάνα

Παρέλαση με τανκς και αεροπλάνα

1' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στις «παλιές εποχές» παραπέμπει ο σχεδιασμός της φετινής στρατιωτικής παρέλασης για τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου. Μετά τρία χρόνια «απουσίας», τα μαχητικά αεροσκάφη και τα ελικόπτερα, τα άρματα μάχης και τα μηχανοκίνητα τμήματα του Στρατού επιστρέφουν.

Ως γνωστόν, το 2010 η κυβέρνηση, ελέω δημοσιονομικής προσαρμογής, είχε αποφασίσει να παρελαύνουν μόνο πεζοπόρα τμήματα και όχι στρατιωτικά μέσα, η μετακίνηση των οποίων στοιχίζει αρκετά. Φέτος όμως, όπως έδειξαν οι «πρόβες», που έκαναν την περασμένη Δευτέρα έξι στρατιωτικά ελικόπτερα στον αττικό ουρανό, τα δεδομένα άλλαξαν. Ο υπουργός Αμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος είχε δηλώσει ότι «το εθνικό φρόνημα δεν μπορεί να κοστολογείται». Με αυτό το σκεπτικό, την προσεχή Τρίτη στη στρατιωτική παρέλαση θα λάβουν μέρος συνολικά 12 αεροσκάφη, οκτώ επιθετικά και μεταφορικά ελικόπτερα του Στρατού Ξηράς και πέντε ελικόπτερα του Πολεμικού Ναυτικού. Θα συμμετέχουν επίσης άρματα μάχης, αυτοκινούμενες πυροβολαρχίες, καθώς και σμήνη αντιαεροπορικών πυραύλων μικρού και μεγάλου βεληνεκούς.

Η «επαναφορά» των στρατιωτικών μέσων προκάλεσε αρκετά σχόλια, καθώς δεν είναι λίγοι εκείνοι, εντός κι εκτός κυβέρνησης, που δεν βρίσκουν τον λόγο, εν καιρώ κρίσης, να επανέλθουν οι παρελάσεις στην εποχή πριν από το Μνημόνιο. Μάλιστα, τα σχόλια έγιναν εντονότερα όταν διέρρευσε από το υπουργείο ότι στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου θα «συμμετέχουν» για πρώτη φορά και οι ρωσικοί αντιαεροπορικοί πύραυλοι S-300 που βρίσκονται εγκατεστημένοι στην Κρήτη.

Πηγές του υπουργείου και του ΓΕΕΘΑ, υποστηρίζουν ότι «το κόστος συμμετοχής των μηχανοκίνητων μέσων διατηρήθηκε σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα και καλύφθηκε από τα συνήθη λειτουργικά κονδύλια των καθημερινών δραστηριοτήτων». Οπως διευκρινίζουν, θα παρελάσουν μηχανοκίνητα μέσα τα οποία βρίσκονται ήδη σε Κέντρα Εκπαιδεύσεως της Αττικής ή έχουν προωθηθεί σε μονάδες και εργοστάσια συντηρήσεως εντός Λεκανοπεδίου, στο πλαίσιο προγραμματισμένων τεχνικών επιθεωρήσεων.

Σε ό,τι αφορά τις πτήσεις των αεροσκαφών και των ελικοπτέρων, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι «εντάσσονται στο εξαμηνιαίο πρόγραμμα πτητικής εκπαίδευσης – συντήρησης των ιπταμένων και δεν αποτελούν επιπλέον πτητικό έργο». Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι μέχρι το 2010 το συνολικό κόστος των δύο παρελάσεων, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ξεπερνούσε τα 3,1 εκατ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή