ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εναρξη καταλήψεων λυκείων, στην Καλαμάτα

enarxi-katalipseon-lykeion-stin-kalamata-2046948

Εκτός από τα χρόνια προβλήματα τα οποία κρατούν το εκπαιδευτικό σύστημα καθηλωμένο στη μετριότητα, το ελληνικό σχολείο πρέπει να αντιμετωπίζει και τα… εθιμικά φαινόμενα! Ο λόγος, για τις καταλήψεις και τις συνεχείς αλλαγές -μικρές ή μεγάλες- στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Ετσι, από την Καλαμάτα άρχισαν τη φετινή σχολική χρονιά οι μαθητικές καταλήψεις. Σύμφωνα με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, από χθες το πρωί οι μαθητές έθεσαν υπό κατάληψη το 2ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας και το 1ο και το 2ο Επαγγελματικό Λύκειο. Επίσης, αίτημα για κατάληψη είχε τεθεί από μερίδα μαθητών και σε Γυμνάσια (2ο και 3ο) και Λύκεια (1ο και 6ο Γενικό, 4ο ΕΠΑΛ) της πόλης, αλλά δεν υιοθετήθηκε.

Την ίδια στιγμή, νέο επιστημονικό πεδίο θα δημιουργηθεί στο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, το οποίο θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το 2016 για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το νέο πεδίο δημιουργείται ώστε να προστεθεί στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα η Επιστήμη των Υπολογιστών, η γνώση της οποίας κρίθηκε απαραίτητη για την εισαγωγή των αποφοίτων Λυκείων σε Τμήματα Πληροφορικής ΑΕΙ/ΤΕΙ. Η αλλαγή αυτή «κλείδωσε» ύστερα και από τη σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, και πλέον οι μαθητές που θα στοχεύουν στις σχολές θετικών επιστημών θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δύο πεδίων, τα οποία θα έχουν τρία κοινά μαθήματα (Νεοελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική) και θα διαφοροποιούνται στο τέταρτο (Επιστήμη των Υπολογιστών – Χημεία). Οι μαθητές αναλόγως σε ποια τμήματα θέλουν να εισαχθούν (π.χ. Χημείας ή Πληροφορικής) θα επιλέγουν ένα εκ των μαθημάτων. Χθες πάντως η Ενωση Πληροφορικών Ελλάδος, απευθυνόμενη σε όσους αναφέρουν ότι η διελκυστίνδα για το ποιο εκ των δύο μαθημάτων θα εξετάζεται στις Πανελλαδικές στήνεται για λόγους φροντιστηρίων-ιδιαιτέρων μαθημάτων, δήλωσε πως «δεν σκέφτονται όλοι οι εκπαιδευτικοί με αυτόν τον τρόπο» και ότι «υπάρχουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί που αγαπάνε περισσότερο τους μαθητές τους από τα χρήματα».