ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μειώθηκαν οι καταλήψεις, συλλαλητήρια στην Αθήνα

meiothikan-oi-katalipseis-syllalitiria-stin-athina-2053134

Πτωτικά κινείται ο αριθμός των καταλήψεων των γυμνασίων και των λυκείων της χώρας. Από Δευτέρα άλλωστε οι μαθητές λυκείου θα μπορούν να… πιάσουν δουλειά, καθώς θα αναρτηθούν σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων για τις εξετάσεις. Χθες, πάντως, στην Αθήνα έγιναν δύο εκπαιδευτικά συλλαλητήρια (από ΣΥΡΙΖΑ και εξωκοινοβουλευτική αριστερά και από το ΚΚΕ) με συνολική συμμετοχή συνολικά 1. 700 μαθητών, φοιτητών και εκπαιδευτικών, ενώ υπήρξαν δηλώσεις στήριξης των μαθητικών κινητοποιήσεων από συνδικαλιστές και γονείς. Από την άλλη, μαθητής ξυλοκοπήθηκε από εξωσχολικούς όταν προσπάθησε να «σπάσει» την κατάληψη του σχολείου.

Ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος καταδίκασε κάθε ενέργεια υποκίνησης των καταλήψεων, δήλωσε ότι θα αναπληρωθούν οι χαμένες ώρες μαθημάτων, ενώ επιτέθηκε στον πρόεδρο της ΟΛΜΕ Θέμη Κοτσιφάκη. «O πρόεδρος της ΟΛΜΕ είναι νοσηλευτής και ως νοσηλευτής συμμετέχει στην ΟΛΜΕ. Δεν δικαιούται να έχει άποψη για τα παιδαγωγικά θέματα και να την αναπτύσσει και γραπτώς», δήλωσε στο Mega. Από χθες επαναλειτουργεί η σελίδα στο Facebook «Πανελλήνια κατάληψη, όχι στο νέο σύστημα», μέσω της οποίας καλούνται μαθητές σε καταλήψεις.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, χθες από τα περίπου 3.500 γυμνάσια και λύκεια της χώρας τα 253 ήταν υπό κατάληψη, αριθμός μειωμένος σε σχέση με τα 364 κατειλημμένα σχολεία την Τρίτη και τα 588 τη Δευτέρα (την Τετάρτη τα σχολεία δεν λειτούργησαν). Από χθες επαναλειτούργησε και η σελίδα στο Facebook, η οποία παρακινούσε τους μαθητές σε κατάληψη και για την οποία ο κ. Λοβέρδος ζήτησε να γίνει έρευνα σχετικά με τον διαχειριστή της. Ο υπουργός ανέφερε τελικά χθες ότι ιστοσελίδα με διαχειριστή το όνομα «Γιάννης Γεωργίου» καλούσε τους μαθητές σε καταλήψεις και ζήτησε από την Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος να ερευνηθεί εάν αυτός δεν είναι μαθητής αλλά υποκινητής. Παράλληλα, επανέλαβε ότι δεν ζήτησε τη σύλληψη του διαχειριστή. «Εμείς δεν αναμειγνυόμαστε στις κινητοποιήσεις και αυτό που λέμε είναι ότι θα αναπληρωθούν οι χαμένες ώρες. Εμείς δεν κατονομάζουμε κανένα πολιτικό κόμμα γιατί αν αποφασίσουμε να το κάνουμε θα μπούμε σε μία οξεία αντιπαράθεση μαζί του για ένα θέμα που αφορά μαθητική κινητοποίηση» είπε ο κ. Λοβέρδος (Mega), ενώ στο Real FM είπε ότι «η κατάληψη είναι δημοκρατικό δικαίωμα, το έχουν οι μαθητές» και πρόσθεσε ότι «κατά τη γνώμη μας δεν είναι απαραίτητη η παρέμβαση εισαγγελέως όσον αφορά τις καταλήψεις».

«Οι συλλήψεις στα σχολεία δεν έγιναν από εμάς. Δεν ζητήσαμε ποτέ την παρέμβαση εισαγγελικών αρχών, δεν ζητήσαμε ποτέ τη δίωξη μαθητών. Τα μέτρα καταστολής είναι έξω από την αντίληψη του υπουργείου Παιδείας. Βασική μας θέση είναι ο διάλογος. Αυτό που κατάλαβα ως υφυπουργός είναι ότι τα παιδιά συζητούν πολύ ώριμα» πρόσθεσε από την πλευρά του ο υφυπουργός Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος (ΝΕΡΙΤ). Παράλληλα, ο υφυπουργός ανέφερε ότι «στις καταλήψεις επεμβαίνουν εξωσχολικά στοιχεία και δεν εννοώ μεμονωμένα, εννοώ και κομματικές παρατάξεις». Μάλιστα, χθες το πρωί ο πρόεδρος του 15μελούς συμβουλίου στο Επαγγελματικό Λύκειο της Αρναίας Χαλκιδικής, δέχθηκε επίθεση από μικρή ομάδα καταληψιών όταν επιχείρησε σπάσει τις κλειδαριές που είχαν τοποθετηθεί στο σχολείο. Να σημειωθεί ότι το 15μελές του σχολείου αποφάσισε να μη γίνει κατάληψη, ωστόσο το πρωί της Δευτέρας μαθητές και εκπαιδευτικοί βρήκαν την πύλη του ΕΠΑΛ κλειδωμένη. Το περιστατικό στο σχολείο έληξε, όμως λίγη ώρα αργότερα τρεις μαθητές εντόπισαν τον πρόεδρο του συμβουλίου σε καφετέρια και τον χτύπησαν.

Ανάρτηση θεμάτων

Την ίδια στιγμή, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ετοιμάζει τις Τράπεζες Θεμάτων από τις οποίες θα επιλεγούν θέματα -για πρώτη φορά το 2015- για τις προαγωγικές εξετάσεις της φετινής Β΄ Λυκείου. Οπως δήλωσε χθες στην «Κ» ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Σωτήρης Γκλαβάς οι Τράπεζες (διαφορετικές για Ημερήσια και Εσπερινά, Γενικά, Επαγγελματικά και Μουσικά Λύκεια) θα αναρτηθούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα τη Δευτέρα. Ο αριθμός των θεμάτων ποικίλει από 150 έως 600 ανά μάθημα και εξαρτάται από την ύλη του μαθήματος και τον τύπο του λυκείου. Η κάθε Τράπεζα για την Α΄ και Β΄ Λυκείου θα εμπλουτίζεται και για κάθε νέο θέμα θα υπάρχει η ένδειξη «νέο».