Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, με τρεις αποφάσεις της (15-17/2015), απέρριψε ως αβάσιμους και απαράδεκτους όλους τους νομικούς ισχυρισμούς, τόσο της ΠΟΕ-ΟΤΑ, όσο και 461 πρώην δημοτικών αστυνομικών, από διάφορους δήμους της χώρας, που ζητούσαν να κριθεί αντισυνταγματικό το καθεστώς της διαθεσιμότητας στην οποία τέθηκαν.
Σημειώνεται ότι, σε εφαρμογή των νόμων 4093/2012 (έγκριση μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2013-2016 -επείγοντα μέτρα εφαρμογής του νόμου 4046/2012, κ.λπ.) και 4172/2013, αλλά και υπουργικών αποφάσεων, καταργήθηκαν χιλιάδες οργανικές θέσεις και τέθηκαν σε καθεστώς διαθεσιμότητας οι δημοτικοί αστυνομικοί, ορισμένοι από τους οποίους έχουν ενταχθεί στην Ελληνική Αστυνομία και άλλοι στις φυλακές του υπουργείου Δικαιοσύνης.
Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο, με πρόεδρο τον Σωτ. Ρίζο και εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας Ευθ. Αντωνόπουλο, έκρινε ότι η διαθεσιμότητα των πρώην δημοτικών αστυνομικών δεν προσκρούει στα άρθρα 4, 26, 75, 91 102, 103 και 118 του Συντάγματος.
Ακόμη, οι σύμβουλοι Επικρατείας έκριναν ότι η θέση σε διαθεσιμότητα του εν λόγω κλάδου των εργαζομένων δεν προσκρούει στις επιταγές του Ευρωπαϊκού Χάρτη Τοπικής Αυτονομίας, που έχει κυρωθεί με τον νόμο 1850/1989, και ούτε αντιβαίνει την ευρωπαϊκή νομοθεσία (οδηγία 2000/78 για την ίση μεταχείριση στην απασχόληση). Επίσης, έκριναν ότι δεν προσκρούει η διαθεσιμότητα στον Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών Υπαλλήλων και στον Υπαλληλικό Κώδικα.
Στις τρεις αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ, αναφέρεται ότι ο νόμος 4172/2103, με τον οποίο καταργήθηκε η Δημοτική Αστυνομία, δεν προσκρούει στο άρθρο 103 του Συντάγματος, καθώς η κατάργηση αυτή «υπαγορεύθηκε από την μεταβολή αντιλήψεων του νομοθέτη ως προς τον τρόπο οργανώσεως δημόσιας υπηρεσίας, της οποίας οι αρμοδιότητες εντάσσονται στον πυρήνα της κρατικής λειτουργίας, αλλά και από επιτακτικούς δημοσιονομικούς λόγους, λαμβανομένου υπόψη και του ότι οι υπηρετούντες στη Δημοτική Αστυνομία τελούσαν, επίσης, υπό ιδιαίτερο καθεστώς προσλήψεων, αλλά και υπό ιδιαίτερο υπηρεσιακό καθεστώς, εξαιρούμενο κατ΄ αρχήν από τον έλεγχο του ΑΣΕΠ, ακριβώς λόγω της φύσεως των ασκουμένων από αυτούς καθηκόντων».
Επίσης, σύμφωνα με την Ολομέλεια του ΣτΕ δεν παραβιάζονται: 1) η συνταγματική αρχή της ορθολογικής οργάνωσης της δημόσιας διοίκησης, 2) η συνταγματική αρχής της διάκρισης των εξουσιών, 3) η αρχή της διοικητικής αυτοτέλειας των ΟΤΑ και 4) η αρχή της συνέχειας των δημοσίων υπηρεσιών. Τέλος, οι σύμβουλοι της Επικρατείας υπογραμμίζουν στις αποφάσεις τους ότι «ο νομοθέτης δεν κωλύεται εξ απόψεως συνταγματικής να καταργήσει την Δημοτική Αστυνομία και μάλιστα χωρίς παράλληλη πρόβλεψη απορροφήσεως του υπηρετούντος σε αυτή προσωπικού».