ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Παρέλυσε το λιμάνι του Πειραιά από την απεργία της ΠΝΟ

prosfyploi

Περισσότερα από 15 μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν μπόρεσαν να πιάσουν στον τερματικό σταθμό του Πειραιά εξαιτίας της απεργίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ).

Πρόκειται για μεγάλα πλοία γνωστά και ως «mothers» που εκτελούν τακτικές γραμμές μεταφοράς από την Ασία προς την Ευρώπη με τον Πειραιά προδιαγεγραμμένο σταθμό ώστε να εξυπηρετείται το διμερές εμπόριο. Αλλα τόσα πλοία αναμένεται να αναδρομολογηθούν σήμερα και αύριο εξαιτίας της νέας 48ωρης απεργίας που προκήρυξε απροειδοποίητα η ΠΝΟ. Και θα αναδρομολογηθούν όπως και τα προηγούμενα σε ανταγωνιστικούς του Πειραιά τερματικούς λιμένες, πολλοί εκ των οποίων στην Τουρκία.

Σύμφωνα με διασταυρωμένες πηγές χρηστών του λιμανιού του Πειραιά υπήρχαν προγραμματισμένες άνω των 15 χιλιάδων κινήσεων, δηλαδή φορτοεκφορτώσεις εμπορευματοκιβωτίων που δεν έγιναν τη Δευτέρα και την Τρίτη και άλλες τόσες σήμερα και αύριο. Συνολικά τα φορτία που δεν καθίσταται δυνατό να εξυπηρετηθούν από τον Πειραιά τις τέσσερις αυτές ημέρες ξεπερνούν ήδη το 10% της αντίστοιχης περυσινής κίνησης του Νοεμβρίου.

Η κατάσταση που δημιουργείται από την απεργία προσλαμβάνει διαστάσεις υπονόμευσης της διεθνούς εικόνας του Πειραιά ως κομβικού τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, σημειώνουν στην «Κ» χρήστες του λιμανιού, προσθέτοντας πως η κατάσταση έχει αρχίσει να θυμίζει μέρες 2008, όταν οι απεργίες γονάτισαν την ελληνική λιμενική βιομηχανία.

Η απεργία όμως έρχεται και σε κρίσιμη εποχιακά περίοδο με μεγάλο μέρος των εισερχόμενων φορτίων να προορίζεται για τον εφοδιασμό της εγχώριας αγοράς εν όψει των εορτών, οπότε και πραγματοποιείται το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου των εμπορικών καταστημάτων. Οπως και φορτίων που προορίζονται όχι για μεταφόρτωση σε άλλα μικρότερα καράβια, αλλά για σιδηροδρομική μεταφορά στην κεντρική Ευρώπη. Κάποια μάλιστα εξ αυτών ανήκουν σε μεγάλες εταιρείες τεχνολογικών και ηλεκτρονικών ειδών που δοκιμάζουν τον Πειραιά ως πύλη εισόδου στην Ευρώπη. Ενα διαμεταφορικό μοντέλο που έχει χτιστεί με πολύ κόπο, των εργαζομένων συμπεριλαμβανομένων.

Το πρόβλημα είναι τόσο ευρύ, καθώς αφορά και τα κρουαζιερόπλοια, την ακτοπλοΐα και τους μετανάστες, που προκαλεί αντιπαράθεση και μεταξύ υπουργού Ναυτιλίας και ΠΝΟ παρά την αδιαμφισβήτητα πάγια φιλεργατική στάση του Θοδωρή Δρίτσα. Χθες, ο υπουργός Ναυτιλίας διαμαρτυρήθηκε εντόνως. Σε επιστολή του προς την ΠΝΟ σημειώνει πως «θεωρώ ιδιαίτερα αρνητική τη σημερινή εξέλιξη. Μια νέα 48ωρη απεργία και μάλιστα χωρίς καμία εξαίρεση, δυσκολεύει πάρα πολύ τα οξύτατα προβλήματα που έτσι και αλλιώς αντιμετωπίζουν όλα τα νησιά, αλλά και χιλιάδες πρόσφυγες και μετανάστες». Από την πλευρά τους χρήστες της λιμενικής βιομηχανίας διερευνούσαν χθες το βράδυ νομικές οδούς προστασίας των δραστηριοτήτων τους που πλήττονται περαιτέρω από την παράταση της απεργίας, η οποία έγινε απροειδοποίητα κατά παρέκκλιση της πεπατημένης.