Ο «κώδικας τιμής» και η βροχή χλευαστικών σχολίων

Ο «κώδικας τιμής» και η βροχή χλευαστικών σχολίων

2' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η πλήρης αποδόμηση του πορίσματος Λιάκου ξεκίνησε χθες από το Διαδίκτυο, όπου οργίασε το τρολάρισμα κατά των απίθανων προτάσεών του. Μάλιστα, παρότι προκαλεί θλίψη το διαδικτυακό κάζο της πρότασης Λιάκου, στο υπουργείο Παιδείας υπάρχουν κάποιοι που δέχθηκαν θετικά το επικοινωνιακό αποτέλεσμά της …

Ειδικότερα, η πρόταση που προκάλεσε τη μεγαλύτερη χλεύη όλων ήταν ο «κώδικας τιμής» που θα καλούνται να υπογράψουν οι μαθητές σε ένα σχολείο που δεν έχει (ποιητική αδεία) «πρίγκιπες και βασιλοπούλες». Οι ψυχραιμότεροι θα μπορούσαν να επικρίνουν τα χλευαστικά σχόλια κατά της πρότασης που κατέθεσε η Επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία. Αλλωστε, δεν είναι λίγα τα σημεία εκείνα που κρίνονται ιδιαιτέρως θετικά. Ωστόσο, ερωτήματα γεννώνται ως προς το ποιος άνοιξε τον ασκό του… τρολαρίσματος, όταν ο ίδιος ο πρόεδρος της Επιτροπής, ο πανεπιστημιακός Αντώνης Λιάκος, έγραψε στην προσωπική του σελίδα στο Facebook: «Τέρμα ο διάλογος και οι διαλογισμοί. Το πόρισμα το παραδώσαμε, εκατό φίλες και φίλοι έκαναν ό,τι καλύτερο μπορούσαν. Αν εφαρμοστούν, θα έρθει το πάνω κάτω. Σήμερα πάμε θάλασσα! Θα μουλιάσουμε στο νερό, θα γίνουμε ένα με αυτό, θα αφήσουμε τις κακές σκέψεις σαν φυσαλίδες να εξαφανιστούν στην επιφάνεια!».

Ψυχολογικές διαστάσεις

Στο κεφάλαιο κρίση και ψυχολογικές διαστάσεις, η Επιτροπή προτείνει «Παιδαγωγικό Κώδικα Δημοκρατικού Ανθρωπισμού», ώστε οι νέοι ή και οι υποψήφιοι γονείς να ενημερώνονται και να καθοδηγούνται από ειδικούς (π.χ. μαιευτήρες, μαίες, παιδιάτρους, διαμορφωτές γνώμης…), ατομικά ή σε ομάδες (σχολή γονέων κ.λπ.), ώστε τα παιδιά να τηρούν κάποιες βασικές αρχές δημοκρατικού ανθρωπισμού (π.χ. 1. Το παιδί καθενός είναι μοναδικό και ξεχωριστό για τον ίδιο. Ωστόσο, είναι ένα παιδί ανθρώπων όπως κάθε παιδί ανθρώπων: Διαφορετικό αλλά ίσο με τα άλλα, και όχι πριγκίπισσα ή βασιλόπουλο. 2. Στο σχολείο πηγαίνουμε επειδή το σχολείο είναι σαν δεύτερο σπίτι μας. Εκεί συναντάμε πολλά άλλα παιδιά και μαθαίνουμε να ζούμε μαζί και να κάνουμε πράγματα μαζί που είναι ευχάριστα και χρήσιμα για όλους και δεν ενοχλούν κανέναν. 3. Στο σχολείο δεν πάμε για επίδειξη, αλλά για γνώση και χαρακτήρα. Για να μάθουμε πράγματα και τρόπους και να γίνουμε άνθρωποι καλοί και αγαπητοί. Για να γίνει κάθε παιδί ένας ξεχωριστός άνθρωπος για τους άλλους. 4. Είναι ντροπή και γελοίο να κάνεις επίδειξη ότι έχεις χρήματα και πράγματα, όταν άλλα παιδάκια στερούνται και υποφέρουν. Και είναι τιμή και ωραίο να νοιάζεσαι για τον άλλον και να τον βοηθάς όπως μπορείς.).

Παράλληλα, προτείνεται οι γονείς με παιδιά έως την Γ΄ Δημοτικού και τα ίδια τα παιδιά να υπογράψουν ένα «Συμβόλαιο Τιμής» για να σέβονται το σχολείο, τους δασκάλους, να φέρονται ιπποτικά κ.ά. Μοιάζει με κώδικα παιδιών που μεγαλώνουν σε περιβάλλον κολεγιακής εκπαίδευσης, ωστόσο η πρόταση είναι ανεφάρμοστη στο μαζικό σχολείο.

Από την άλλη, βερμπαλισμοί που υπήρχαν στο πρώτο πόρισμα, που δόθηκε στη δημοσιότητα την περασμένη Παρασκευή, δεν περιλαμβάνονται στο πόρισμα που αναρτήθηκε στο site του υπουργείου. Ενδεικτικά: «Ενα πένθιμο μούδιασμα ορίζει το ιδιαίτερο ψυχολογικό στίγμα της κρίσης. Η πένθιμη χροιά οφείλεται στις πολλαπλές απώλειες που βιώνουν οι άνθρωποι: Χάνουν το σύμπλεγμα διασκεδαστικής αυταπάτης που καλλιεργούσε ο καταναλωτικός ναρκισσισμός», αλλά και το «Πυρήνας αυτής της μετάλλαξης είναι μια μεταλλαγή του μαθητικού Φαντασιακού, που μετατρέπει τον σχολικό χώρο σε πασαρέλα ναρκισσισμού. Σ’ αυτή την πασαρέλα δεν ισχύουν συμβολικά – απρόσωπα κριτήρια (όπως π.χ. στον αθλητισμό ή στη σχολική επίδοση)».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή