Μια online πλατφόρμα σύγχρονης τέχνης

Μια online πλατφόρμα σύγχρονης τέχνης

3' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Θα μπορούσε κάποιος να φανταστεί τη Νέα Υόρκη ανάποδα, σκαλισμένη σε ξύλο ώστε να δημιουργεί ένα τραπέζι στο σαλόνι; Ή ένα περσικό χαλί φορμαρισμένο στα πρότυπα μιας πολυθρόνας; Δύσκολο μοιάζει, εκτός εάν είσαι μέλος του δικτύου Qrator, ενός δικτύου 350 διεθνών δημιουργών αντικειμένων σύγχρονης τέχνης από 60 χώρες. Ο ιδρυτής της πλατφόρμας Νίκος Ιωαννίδης φιλοξενεί μερικούς από τους πιο ανερχόμενους καλλιτέχνες και δημιουργούς μινιμαλιστικής αισθητικής και, όπως λέει στην «Κ», προσπαθεί να αναδείξει την αισθητική ως τρόπο ζωής, γι’ αυτό οι δημιουργοί προβάλλουν προϊόντα καθημερινής χρήσης για το σπίτι και τη δουλειά.

Ασχολούμενος με την οικογενειακή ξενοδοχειακή επιχείρηση, ο νεαρός επιχειρηματίας εντόπισε ότι πολλοί αξιόλογοι δημιουργοί με υψηλή αισθητική δεν μπορούν να αναδείξουν και να προβάλουν την δουλειά τους, γι’ αυτό αποφάσισε να φτιάξει τη συγκεκριμένη πλατφόρμα που αρχικά είχε στόχο να προβάλει ιδιαίτερες δημιουργίες. «Για πολλά χρόνια είχαν την ευθύνη-επιμέλεια για την ανακαίνιση των χώρων του ξενοδοχείου. Ερχόμενος σε επαφή με τόσο καλούς τεχνίτες, αναρωτιόμουν γιατί δεν είναι αναγνωρισμένοι, παρότι κάνουν καταπληκτική δουλειά». Η μεγάλη απήχηση της πλατφόρμας στο ειδικό κοινό που απευθυνόταν δημιούργησε το αίτημα πώλησης των προϊόντων που προβάλλονταν και γι’ αυτό η ομάδα του κ. Ιωαννίδη προσέθεσε τη δυνατότητα πώλησης ορισμένων αντικειμένων. «Οσα προϊόντα προβάλλονται είναι κυρίως μοναδικά, αφού ο καλλιτέχνης δεν έχει τη δυνατότητα μαζικής παραγωγής, με λίγες μόνο εξαιρέσεις σε gadgets και μικρά αντικείμενα».

Η συγκεκριμένη μετατροπή από έκθεση σε σημείο πώλησης τράβηξε το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών που εμπιστεύονται τη μοντέρνα τέχνη και τον μίνιμαλ σχεδιασμό και επένδυσαν σχεδόν 1 εκατ. δολάρια στην ιδέα του Μυκονιάτη επιχειρηματία. «Μας ενέπνευσε το ύφος του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης και σχεδιάσαμε ένα ηλεκτρονικό μουσείο με ιδιαίτερη αισθητική. Τα προϊόντα που φιλοξενούμε στην πλατφόρμα θέλουμε να διαθέτουν χαρακτήρα και άποψη, γι’ αυτό άλλωστε κατάφερε να ξεχωρίσει τόσο γρήγορα και να το εμπιστευθεί το συγκεκριμένο κοινό», λέει.

Η δυσκολία, όπως περιγράφει στην «Κ», είναι η ανεύρεση των νέων αυτών δημιουργών και η σχέση εμπιστοσύνης που πρέπει να εξασφαλίσουν για να ενταχθούν στο παγκόσμιο δίκτυο του Qrator. «Τα social media είναι, κατά βάση, ο τρόπος να ανακαλύπτουμε τα ταλέντα σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Ακολουθούμε μερικούς χρήστες, παρακολουθούμε τη δουλειά τους και την αλληλεπίδραση με τους φαν της δουλειάς τους και, αν καλύπτουν τα κριτήρια που έχουμε, γίνονται μέλη του δικτύου. Ενα χαρακτηριστικό που μας ενδιαφέρει είναι να μην υπάρχει μαζική παραγωγή και να έχει κάτι ιδιαίτερο ως χαρακτήρα.

Χαρακτηριστικά, για το μέγεθος της αναδυόμενης αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, τα οποία αναφέρουν ότι η αξία της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρονικών πωλήσεων εκτιμάται ότι υπερέβη το 1,42 τρισ. ευρώ το 2015, ενώ ο πήχης για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις για το 2019 αγγίζει τα 2 τρισ. ευρώ. Στην Ευρωπαϊκή Ενωση των «28» και στις ΗΠΑ, ο εν λόγω τζίρος διαμορφώθηκε στα 390,2 δισ. ευρώ και 379,4 δισ. ευρώ αντίστοιχα κατά το περασμένο έτος. Για την Ελλάδα, βέβαια, τα στοιχεία δεν είναι ενθαρρυντικά, αφού σε έρευνά της η Microsoft έδειξε ότι οι ελληνικές ΜμΕ ξοδεύουν λίγα για το ηλεκτρονικό εμπόριο, μολονότι αναγνωρίζουν τον σημαντικό ρόλο της τεχνολογίας στην αύξηση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας. Επίσης, πολύ λίγες διαθέτουν εξελιγμένα εργαλεία προώθησης των πωλήσεών τους, ενώ σημαντικό είναι το ποσοστό των επιχειρήσεων που δεν αξιοποιούν τις σύγχρονες τεχνολογίες, όπως το υπολογιστικό νέφος (cloud) και η παροχή υπηρεσιών πληροφορικής από απόσταση.

Η πρόκληση

Γιατί ένας άνθρωπος που ασχολείται με τα ξενοδοχειακά να ασχοληθεί ξαφνικά με ένα τόσο εξειδικευμένο αντικείμενο είναι μία εύλογη απορία, στην οποία ο κ. Ιωαννίδης είχε άμεση απάντηση. «Σπούδασα Ρομποτική, η τεχνολογία είναι το αντικείμενο που παρακολουθώ όσο θυμάμαι τον εαυτό μου. Ηταν από τις μεγαλύτερες προκλήσεις να ξεκινήσω μια διαφορετικού τύπου startup και να δοκιμάσω τις δυνατότητές μου. Φιλοδοξούμε να αναπτύξουμε την ομάδα συνεργατών που δουλεύουν για την πλατφόρμα στην Αθήνα, αλλά να ανοίξουμε και κάποιο φυσικό κατάστημα όταν δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή