«Πλέον πολλοί επισκέπτες φτύνουν το κρασί»

«Πλέον πολλοί επισκέπτες φτύνουν το κρασί»

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οταν πραγματοποιήθηκε το πρώτο «Οινόραμα», πανελλήνια έκθεση για το ελληνικό εμφιαλωμένο κρασί, οι επισκέπτες ήταν αριθμητικά λίγοι και, εκτός από τους επαγγελματίες του κλάδου, είχαν συγκεκριμένο στόχο: να πιουν όσο περισσότερο μπορούν, καταβάλλοντας μόνο το αντίτιμο του εισιτηρίου εισόδου. Είκοσι τέσσερα χρόνια μετά, τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ, τόσο για εκείνους που παράγουν ελληνικό κρασί όσο και για τους καταναλωτές. «Τώρα οι περισσότεροι επισκέπτες φτύνουν το κρασί», λέει χωρίς καθόλου να αστειεύεται ο εμπνευστής και διοργανωτής του «Οινοράματος» Ντίνος Στεργίδης. Ο στόχος των επισκεπτών δεν είναι πλέον να πιουν «τζάμπα», αλλά να καταφέρουν να δοκιμάσουν όσο το δυνατόν περισσότερα ελληνικά κρασιά. Κάτι τέτοιο βέβαια προϋποθέτει ότι μεγάλες ποσότητες οίνου καταλήγουν στα ειδικά δοχεία δοκιμής. Πέρυσι, από το «Οινόραμα» πέρασαν τουλάχιστον 10.000 επισκέπτες και ανοίχτηκαν 25.000 φιάλες οίνου.

Περισσότερα από 260 οινοποιεία, που θα προσφέρουν πάνω από 2.000 ετικέτες κρασιών, θα συμμετάσχουν στο «Οινόραμα», τη μεγάλη έκθεση οίνου που θα πραγματοποιηθεί και φέτος στο Ζάππειο, από τις 10 έως τις 12 Μαρτίου (Δευτέρα 12 Μαρτίου είσοδος μόνο για επαγγελματίες).

«Από τη δεκαετία του ’80, όπου περίπου 70 επιχειρήσεις επιχειρούσαν στο κρασί, σήμερα μετράμε 1.170», ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου (ΣΕΟ) Γιώργος Σκούρας, μιλώντας σε σχετική συνέντευξη Τύπου για την εξέλιξη του ελληνικού κρασιού αλλά και για τα προβλήματα, επισημαίνοντας ότι στις επιχειρήσεις οίνου η φορολογία ξεπερνά το 63% του τζίρου τους. Σημαντική, ωστόσο, είναι η αύξηση εξαγωγών του ελληνικού κρασιού. Οπως τόνισε ο πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου & Οίνου Βαγγέλης Αργύρης, «στις ΗΠΑ σημειώθηκε αύξηση 81,6% σε αξία και 28,4% σε ποσότητα». Οπως προσέθεσε ο Στέλιος Μπουτάρης, αντιπρόεδρος του ΣΕΟ, έχει αναβαθμιστεί και η ποιότητα των ελληνικών εξαγωγών οίνου, εφόσον παλαιότερα μεγάλο ποσοστό του κρασιού που πουλιόταν στην Αμερική ήταν σε συσκευασίες 1,5 λίτρου, κάτι που πλέον συμβαίνει σπάνια.

Και φέτος το «Οινόραμα» περιλαμβάνει εκπλήξεις για τους επισκέπτες και τους λάτρεις του οίνου. Στο πλαίσιο της Athens Wine Week, της εβδομάδας που ακολουθεί την έκθεση και περιλαμβάνει εκδηλώσεις σε όλη την πόλη, φέτος σχεδιάζεται μια άκρως ενδιαφέρουσα δράση: για μία εβδομάδα πολλά εστιατόρια της Αθήνας με κάθε φιάλη που καταναλώνεται θα δίνουν δώρο ακόμα μία για το σπίτι! Φυσικά αυτό θα εφαρμοστεί σε συνεργασία με τους οινοποιούς και για συγκεκριμένο αριθμό φιαλών.

Στο «Οινόραμα» και φέτος θα λειτουργήσει το wine bar των οινικών αποκαλύψεων, μια ευκαιρία για καταναλωτές και επαγγελματίες να γνωρίσουν και να γευτούν κρασιά από μικρά οινοποιεία (κάτω των 30.000 φιαλών) ή ειδικά κρασιά που έχουν προκύψει από διαδικασίες ελάχιστης οινικής παρέμβασης ή κρασιά αφανών ποικιλιών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή