Ελλάδα, η χώρα του «μικρού και φθηνού» Ι.Χ.

Ελλάδα, η χώρα του «μικρού και φθηνού» Ι.Χ.

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Καταδικασμένος στην αγορά «μικρού και φθηνού» αυτοκινήτου παραμένει ως φαίνεται ο μέσος Ελληνας, καθώς σύμφωνα με συγκριτικούς πίνακες, που παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στα μεν μικρού κυβισμού Ι.Χ. η ελληνική αγορά έχει συχνά τις χαμηλότερες τιμές στην Ενωμένη Ευρώπη, ενώ αντιθέτως όσο αυξάνεται ο κυβισμός και το… πρεστίζ των αυτοκινήτων τόσο αυξάνεται και η φορολογία με αποτέλεσμα την εκτίναξη των τιμών λιανικής.

Ετσι, από τους πίνακες, τους οποίους η Επιτροπή παρουσιάζει περιοδικά προς τόνωση του ανταγωνισμού διά της ενημερώσεως των καταναλωτών για τα ισχύοντα στα υπόλοιπα κράτη-μέλη, προκύπτει ότι για τουλάχιστον δέκα μοντέλα ευρωπαϊκών και μη εταιρειών η ελληνική τιμή, μετά και τους φόρους, είναι η χαμηλότερη ή από τις χαμηλότερες στην Ενωση.

Τα… παρατράγουδα αρχίζουν με την αύξηση του κυβισμού, καθώς οι φόροι αυξάνονται κατακόρυφα, δημιουργώντας μία ψαλίδα μεταξύ «μικρών» και «μεγάλων» που σε καμιά άλλη χώρα δεν απαντάται.

Είναι δε χαρακτηριστικό ότι εταιρείες όπως η Mercedes, η BMW η Saab ή η Volvo προωθούν τα αυτοκίνητά τους στην Ελλάδα με εξαιρετικά χαμηλές εργοστασιακές τιμές σε μία προσπάθεια αντιστάθμισης της φορολογίας, όμως το τελικό αποτέλεσμα είναι αυτοκίνητα κατά πολλά εκατομμύρια δραχμές ακριβότερα από ό,τι, για παράδειγμα, στο Βέλγιο, τη Γαλλία ή και την Ισπανία.

Ομως πέραν αυτών και μη αρκούμενη στην παράθεση των τιμών στις διάφορες χώρες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνεχίζει τις προσπάθειές της να «ανοίξει» την αγορά Ι.Χ. και τούτο με δύο, κυρίως όπλα. Το πρώτο είναι η κατ’ επανάληψιν διατυπωθείσα αλλά όχι ακόμα επισημοποιημένη σκέψη του αρμοδίου επιτρόπου Μάριο Μόντι, να καταργήσει τους ιδιαίτερους δεσμούς των κατασκευαστών με τους κατά τόπους «αποκλειστικούς» αντιπροσώπους τους επιτρέποντας τη δημιουργία «σούπερ μάρκετ» αυτοκινήτων, αλλά και επιτρέποντας στους αντιπροσώπους να προμηθεύονται ανταλλακτικά από άλλες πηγές πλην του ιδίου του κατασκευαστή.

Το δεύτερο είναι να επιβάλει την κατάργηση των μη φορολογικών εμποδίων που οι εταιρείες ορθώνουν, κατά την Επιτροπή, στην αγορά αυτοκινήτου σε κράτος-μέλος άλλο από εκείνο της μόνιμης κατοικίας του καταναλωτή, (ακριβώς για να αποτρέψουν την αξιοποίηση πινάκων όπως αυτοί που παρουσιάζουμε) κάτι που έχει ήδη προκαλέσει άλλωστε και την επιβολή προστίμων από την Επιτροπή σε ορισμένες εταιρείες. Σημειώνεται ότι το Σεπτέμβριο του 2002 λήγει η ισχύς του κανονισμού που ορίζει τα περί αποκλειστικών αντιπροσωπειών κάτι που θα αποτελέσει μεγάλη ευκαιρία για την αλλαγή του όλου συστήματος.

Δύο άλλες σκέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι οποίες θα παρουσιασθούν στο τέλος του έτους αν και εξακολουθούν να προσκρούουν στις αντιρρήσεις των κρατών-μελών, είναι αφενός ο περιορισμός των τελών που επιβαρύνουν την απόκτηση πινακίδων καθώς και την αποφυγή διπλής φορολόγησης των τελών επί των Ι.Χ. επαναπατριζόμενων πολιτών κρατών της Ε.Ε.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή