ΚΟΣΜΟΣ

Διχάζει η νέα διαφήμιση της Gilette

16s6bkrn

H νέα διαφήμιση της Gilette, η οποία αναφέρεται στον εκφοβισμό, το κίνημα #MeToo και στην τοξική αρρενωπότητα, έχει διχάσει την κοινή γνώμη. Η ολιγόλεπτη ταινία της εταιρείας ξυραφιών, η οποία ονομάζεται «Believe», παίζει με το σλόγκαν της εταιρείας «Το καλύτερο που μπορεί να πάρει ένας άνδρας», αντικαθιστώντας το με «το καλύτερο που μπορούν να γίνουν οι άνδρες». Η εταιρεία υποστηρίζει ότι επιθυμεί οι άνδρες να είναι «υπεύθυνοι». Κάποιοι επαίνεσαν την Gilette για το μήνυμα της διαφήμισης, που στοχεύει να επικαιροποιήσει το μότο της, ενώ για άλλους η εταιρεία έχει «πεθάνει». Αξίζει να σημειωθεί ότι η διαφήμιση έχει συγκεντρώσει 23.000 likes και 214.000 dislikes.

Στο διαφημιστικό σποτ η εταιρεία διερωτάται, «άραγε είναι αυτό το καλύτερο που μπορεί να γίνει ένας άνδρας;» προτού προβάλει εικόνες εκφοβισμού (bullying), σεξουαλικής παρενόχλησης, σεξιστικής συμπεριφοράς και επιθετικής ανδρικής συμπεριφοράς. Στη συνέχεια παρουσιάζει παραδείγματα πιο θετικής συμπεριφοράς, όπως είναι η παρέμβαση προκειμένου να μην εκδηλωθούν οι αρνητικές συμπεριφορές δημόσια.

Τα σχόλια που έχουν αναρτηθεί κάτω από το βίντεο είναι, ως επί το πλείστον, αρνητικά με πολλούς να υποστηρίζουν ότι δεν πρόκειται να ξαναγοράσουν προϊόντα της Gilette ή ότι το βίντεο είναι «φεμινιστική προπαγάνδα». Επίσης, πολλοί επισημαίνουν ότι η εταιρεία θα πρέπει να ζητήσει συγγνώμη για τη διαφήμιση με ένα νέο βίντεο.

Ωστόσο, η Gilette πιστεύει ότι η νέα διαφήμιση ευθυγραμμίζεται με το σλόγκαν της και επισημαίνει ότι πιστεύει «στο καλύτερο για τους άνδρες».
Οπως εξηγεί ο πρόεδρος της Gilette, Γκάρι Κούμπ, «με το να είναι υπεύθυνοι, να περιορίσουν τις δικαιολογίες για κακή συμπεριφορά και με την υποστήριξη μιας νέας γενιάς που δουλεύει για το προσωπικό της “καλό”, μπορούμε να βοηθήσουμε στη δημιουργία μιας θετικής αλλαγής που θα είναι σημαντική για τα επόμενα χρόνια».

Αν και οι περισσότεροι χρήστες του Διαδικτύου αντέδρασαν αρνητικά, η αλήθεια είναι ότι όπως λέει και το παλιό ρητό, δεν υπάρχει κακή δημοσιότητα. Οπως εξηγεί ο Ρομπ Σάντερς της διαφημιστικής εταιρείας Media Agency Group, «η διαφήμιση φέρνει καλή δημοσιότητα στην εταιρεία και έχει δημιουργήσει μία συζήτηση, κάτι που πρέπει να γνώριζαν προτού τη δημοσιοποιήσουν». Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο Σάντερς, η εταιρεία πρέπει να γνώριζε ότι θα είχε κάποιες αρνητικές αντιδράσεις. «H διαφήμιση είχε εγκριθεί από πολλά άτομα υψηλά στην ιεραρχία της Gilette», προσέθεσε.