ΚΟΣΜΟΣ

«Victim Fashion»: Η αμφιλεγόμενη ολλανδική καμπάνια για την πρόληψη δυστυχημάτων σε σιδηροδρόμους

victim-fashion56546

Την αμφιλεγόμενη καμπάνια του κλήθηκε να υπερασπιστεί ο ολλανδικός φορέας σιδηροδρομικών υποδομών, ο οποίος περιλαμβάνει αντίγραφα σχισμένων ενδυμάτων που φορούσαν τα θύματα σιδηροδρομιών δυστυχημάτων. 

victim-fashion-i-amfilegomeni-ollandiki-kampania-gia-tin-prolipsi-dystychimaton-se-sidirodromoys0

Η ProRail, η κρατική οργάνωση που έχει αναλάβει την συντήρηση και επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ολλανδία, υποστήριξε ότι «λάνσαρε» τη «νέα της κολεξιόν» που φέρει τον τίτλο «Victim Fashion, made by accident ("Μόδα των θυμάτων, που δημιουργήθηκε από δυστύχημα")» με σκοπό να ενθαρρύνει τους νέους να είναι πιο προσεκτικοί και ασφαλείς όταν βρίσκονται κοντά σε σιδηροδρομικές γραμμές. 

 
 
 

 
 
 
 
 

 
 

 
 
 

Robert (15) en Björn (16) misten de laatste trein naar Amersfoort Schothorst. Toen ze besloten dan maar over het spoor richting huis te lopen, werden ze verrast door een intercity naar Amsterdam. Het lukte ze allebei niet om op tijd weer op het perron te klimmen. De mensen die nog op het station stonden zagen het van dichtbij gebeuren. Voor een aantal van hen is slachtofferhulp geregeld. Het aantal dodelijke ongevallen op en rond het spoor stijgt. Ook al mis je je laatste trein: klim nooit van het perron. Victim Fashion is een initiatief van @ProRail.

A post shared by Victim Fashion (@vict_m_fashion) on

Εντονη ήταν η κριτική που ασκήθηκε για την ολλανδική καμπάνια, καθώς χαρακτηρίστηκε ως «ανούσια» και «αναίσθητη». Σε δηλώσεις που έκανε η ProRail στο βρετανικό δίκτυο του BBC, τόνισε ότι ήταν «απαραίτητη» κίνηση η παρουσίαση της εν λόγω καμπάνιας εξαιτίας των αυξημένων θανάτων. 

Ενδεικτικά, σύμφωνα με την ολλανδική εταιρεία, ο αριθμός των ατόμων που έχουν σκοτωθεί στους σιδηροδρόμους έχει σχεδόν τριπλασιαστεί από το 2016, ενώ το 2018 καταγράφηκαν 17 θάνατοι. 

Η «κολεξιόν» περιλαμβάνει σχισμένα μπουφάν, μπλούζες, φορέματα, παπούτσια και άλλα είδη ενδυμάτων. Φωτογραφίες των «ενδυμάτων» που κυκλοφορούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνοδεύονται από ένα μικρό κείμενο που περιγράφει τι συνέβη στο άτομο που φορούσε το ένδυμα. 

Εκπρόσωπος της εταιρείας τόνισε στο BBC ότι η καμπάνια δεν έχει λάβει μόνο αρνητικές κριτικές, καθώς αρκετοί ήταν αυτοί που δήλωσαν ότι αυξάνει την ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης. 

 
 
 

 
 
 
 
 

 
 

 
 
 

Tjeerd (17) en Luuk (17) hadden met hun vrienden afgesproken op station Horst – Sevenum. De spoorbomen waren al dicht. Om samen de trein te halen, wilden de jongens snel naar hun vrienden op het perron. Die waarschuwden hen met wilde armgebaren. Maar volgens getuigen begrepen Tjeerd en Luuk die niet. Door een stilstaande trein zagen ze niet dat de intercity naar Tilburg aan kwam razen. De jongens fietsten tussen de slagbomen door. Luuk kon op het laatste moment nog van de fiets springen. Tjeerd overleefde het ongeluk niet. Het aantal dodelijke ongevallen op en rond het spoor stijgt. Ook al ben je te laat: wacht altijd voor gesloten spoorbomen. Victim Fashion is een initiatief van @ProRail.

A post shared by Victim Fashion (@vict_m_fashion) on