128 αγνοούμενοι στο τούνελ του θανάτου

128 αγνοούμενοι στο τούνελ του θανάτου

2' 51" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΑΪΡΟΛΟ, Ελβετία. Μέλη σωστικών συνεργείων ξεκίνησαν χθες το μακάβριο έργο του απεγκλωβισμού και της περισυλλογής των πτωμάτων, μετά το τρομακτικό δυστύχημα στην οδική σήραγγα του Γκόταρντ.

Η φωτιά που ξέσπασε στη σήραγγα οδήγησε τη θερμοκρασία στους 1.000 βαθμούς Κελσίου, εμποδίζοντας τις πρώτες ώρες την είσοδο στους πυροσβέστες. Δέκα άτομα έχασαν τη ζωή τους, αν και πηγές των σωστικών συνεργείων ανέφεραν χθες ότι αγνοούνται 128 άτομα. Η φωτιά συνέχισε να καίει και χθες, ένα εικοσιτετράωρο μετά το ξέσπασμά της, ενώ τμήμα της οροφής της σήραγγας έχει καταρρεύσει πάνω από το επίκεντρο της πυρκαγιάς, δυσχεραίνοντας περαιτέρω το έργο των πυροσβεστών.

Οι ελβετικές αρχές ανακοίνωσαν χθες το βράδυ ότι 128 άτομα αναφέρθηκε ότι αγνοούνται από μέλη των οικογενειών τους.

Μεταβάλλεται διαρκώς

Ο αριθμός αυτός ξεπερνούσε προχθές τα 200 άτομα, πράγμα που προκαλεί αισιοδοξία στα σωστικά συνεργεία, τα οποία αναφέρουν ότι οι εκτιμήσεις συγγενών δεν μπορούν να δώσουν ακριβή εικόνα του αριθμού των θυμάτων.

«Ο κατάλογος των αγνοουμένων μεταβάλεται διαρκώς, καθώς πολλοί φθάνουν στον προορισμό τους, μετά καθυστέρηση που υπέστησαν εξαιτίας των μεγάλων προβλημάτων στην κυκλοφορία που έχει προκαλέσει η διακοπή της λειτουργίας της σήραγγας», δήλωσε ο Ρομάνο Πιατσίνι, επικεφαλής της αστυνομίας στο ελβετικό καντόνι του Τιτσίνο.

Ο Πιατσίνι αρνήθηκε, όμως, να υπολογίσει τον αριθμό των νεκρών, αν και πηγές των σωστικών συνεργείων τους τοποθετούν γύρω στους 20.

Στο μεταξύ, δεν υπάρχουν ενδείξεις για το πόσο καιρό θα παραμείνει κλειστή η σήραγγα, μήκους 17 χιλιομέτρων και ένας από τους σημαντικότερους οδικούς άξονες βορρά νότου της Ευρώπης.

Διακοπή

Τα προβλήματα στην κυκλοφορία εντάθηκαν χθες, όταν διεκόπη η κυκλοφορία στη μοναδική εναλλακτική σήραγγα, εκείνη του Σαν Μπερναρντίνο, έπειτα από σφοδρή σύγκρουση φορτηγού με αυτοκίνητο σε κοντινή απόσταση από την είσοδό της. Ο οδηγός του λεωφορείου σκοτώθηκε, ενώ ο οδηγός του φορτηγού διέφυγε της σύλληψης. Αυτό υποχρέωσε τις ιταλικές Αρχές να διακόψουν την κυκλοφορία στο συνοριακό πέρασμα του Κιάσο, προκαλώντας τεράστιες ουρές φορτηγών. Οι πυροσβέστες πραγματοποίησαν τρεις απόπειρες να εισέλθουν στη σήραγγα του Γκόταρντ χθες το βράδυ, αλλά αναγκάσθηκαν να υποχωρήσουν εξαιτίας των υψηλών θερμοκρασιών.

Τα σωστικά συνεργεία είχαν καταφέρει μέχρι χθες το βράδυ να απεγκλωβίσουν τα σώματα έντεκα θυμάτων, δέκα ανδρών και μίας γυναίκας. Ολοι τους υπέκυψαν από ασφυξία. Εξι από τους νεκρούς βρέθηκαν στο οδόστρωμα, δείχνοντας ότι προσπαθούσαν να διαφύγουν όταν υπέκυψαν εξαιτίας του πυκνού τοξικού καπνού. Πέντε άλλα θύματα βρέθηκαν στα αυτοκίνητά τους, τα οποία είχαν γερμανικές, ελβετικές και ιταλικές πινακίδες κυκλοφορίας.

Πώς έγινε

Το δυστύχημα προκλήθηκε από φορτηγό το οποίο ξέφυγε από την πορεία του, ενάμισι χιλιόμετρο μέσα στη σήραγγα, πριν από τη νότια είσοδό της. Το φορτηγό συγκρούσθηκε μετά με ημιφορτηγό που μετέφερε λάστιχα, προκαλώντας την ανάφλεξη των δύο οχημάτων.

Ο οδηγός του ημιφορτηγού κατάφερε να εγκαταλείψει το όχημά του και να προειδοποιήσει επερχόμενους οδηγούς για τον κίνδυνο. Η ύπαρξη παράλληλης σήραγγας ασφαλείας επέτρεψε σε δεκάδες άτομα να εξέλθουν με ασφάλεια από το φλεγόμενο τούνελ. Η διακοπή της κυκλοφορίας στη σήραγγα του Γκόταρντ αναμένεται να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στην κυκλοφορία και στη διακίνηση αγαθών, καθώς η σήραγγα αποτελεί τμήμα της οδικής σύνδεσης της Γερμανίας με τη νότια Ευρώπη.

Παράκαμψη

Οι ήπιες καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή επιτρέπουν για την ώρα την παράκαμψη της σήραγγας και τη χρήση της επίγειας οδού που διασχίζει τα ελβετικά βουνά. Η ελβετική κυβέρνηση έχει συστήσει ειδική επιτροπή για τη μελέτη εναλλακτικών οδικών συνδέσεων. Η σήραγγα του Γκόταρντ, η οποία εγκαινιάσθηκε το 1980, ήταν η μεγαλύτερη στον κόσμο, έως τη διάνοιξη της σήραγγας του Λέρντελ στη Νορβηγία, μήκους 24,5 χιλιομέτρων.

Στο στόχαστρο της Ε.Ε. οι οδικές μεταφορές

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ. Τα συναπτά πολύνεκρα τροχαία ατυχήματα σε σήραγγες αναζωπύρωσαν τα αιτήματα προς τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να πάψουν να ευνοούν τις οδικές μεταφορές, προς όφελος των σιδηροδρομικών μετακινήσεων. Το 75% των μεταφορών στην Ε.Ε. γίνονται με φορτηγά, ενώ μεγάλος μέρος τους χρησιμοποιεί σήραγγες όπως αυτή του Γκόταρντ. Στις Βρυξέλλες, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε χθες ότι θα παρουσιάσει νομοσχέδιο στις αρχές του 2002, το οποίο θα καθορίζει νέους κανόνες ασφαλείας για τις οδικές και σιδηροδρομικές σήραγγες της Ευρώπης. Εκπρόσωπος της επιτρόπου μεταφορών της Ε.Ε., δήλωσε χθες ότι είναι απαραίτητη η υιοθέτηση «δρακόντειων μέτρων ασφαλείας, τα οποία απαιτούν μεγάλη πολιτική αποφασιστικότητα», από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις. Οι επιχειρήσεις μεταφορών διαθέτουν, όμως, ισχυρά πολιτικά ερείσματα μεταξύ κυβερνήσεων, αλλά και στο εσωτερικό του Ευρωκοινοβουλίου, ώστε να θεωρείται βέβαιη η σθεναρή πολιτική αντίσταση σε προτάσεις ενίσχυσης μέτρων αφσαλείας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή