Οι σήραγγες των στεναγμών

2' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σαν Μπερναντίνο – Ελβετία. Αν κάποιος προσπαθεί να εξηγήσει γιατί οι σήραγγες των Αλπεων ξαφνικά φαντάζουν πιο επικίνδυνες από κάθε άλλη φορά, καλύτερα να τις επισκεφθεί. Οι οδηγοί φορτηγών που διασχίζουν τις Αλπεις αποφεύγουν να περνούν μέσα από τη σήραγγα του Σαν Μπερναντίνο, γιατί ο δρόμος που οδηγεί εκεί είναι αρκετά στενός, απότομος και ολισθηρός. Κανείς όμως δεν έδωσε σημασία σ’ αυτούς τους κινδύνους την εβδομάδα που έγινε η καταστροφική κατολίσθηση στη σήραγγα του St. Gotthard και από την οποία έχασαν τη ζωή τους τουλάχιστον 11 άτομα.

Συγκρούσεις

Δεν πρόκειται βέβαια για το πρώτο ατύχημα που συνέβη στις σήραγγες των Αλπεων. Στις 25 Οκτωβρίου ένας οδηγός σκοτώθηκε όταν το φορτηγό του ξέφυγε από την πορεία του και συγκρούστηκε με ένα άλλο στο αντίθετο ρεύμα. Δύο φορτηγά συγκρούστηκαν την περασμένη Τρίτη και τουλάχιστον άλλα δύο έπιασαν φωτιά όταν υπερθερμάνθηκαν τα φρένα τους, καθώς κατέβαιναν το βουνό. «Φυσικά αυτή η διαδρομή είναι πιο επικίνδυνη, αλλά η εναλλακτική λύση είναι να περάσουμε μέσα από την Αυστρία και αυτό θα έπαιρνε πολύ περισσότερο χρόνο», δήλωσε ο Νταμιάν Αντριάν, οδηγός φορτηγού.

Τα δυστυχήματα στις σήραγγες των Αλπεων είναι καθημερινό φαινόμενο για τους οδηγούς φορτηγών. Οταν ξέσπασε η φωτιά στη σήραγγα του St. Gotthard, ύστερα από τη σύγκρουση δύο φορτηγών, η θερμοκρασία ανέβηκε τόσο πολύ που κατέρρευσε η τσιμεντένια οροφή του. Τον Μάρτιο του 1999, 39 άτομα έχασαν τη ζωή τους, όταν ένα φορτηγό που μετέφερε αλεύρι έπιασε φωτιά στη σήραγγα του Mont Blanc. Λίγους μήνες αργότερα ένα τρίτο φορτηγό εξετράπη της πορείας του και τυλίχθηκε στις φλόγες. Τουλάχιστον 12 άτομα νεκρά ήταν ο απολογισμός ενός ακόμα δυστυχήματος στις σήραγγες των Αλπεων, ενώ πέρυσι, 150 άτομα σκοτώθηκαν, όταν το τελεφερίκ που τους μετέφερε σε χιονοδρομική πίστα έπιασε φωτιά.

Μεταφορές

Οσο επικίνδυνα κι αν είναι όμως, δεν αλλάζει το γεγονός, ότι μέσω των σηράγγων που έχουν ανοιχτεί στις Αλπεις, ενώνονται οι δύο πιο σημαντικές εμπορικά περιοχές της Ευρώπης: η Βόρεια Ιταλία με τη Γερμανία. Κάτω από τις χιονισμένες πλαγιές, οι σήραγγες και οι δίοδοι αποτελούν τον πιο σύντομο και πιο φτηνό δρόμο στην Ευρώπη για τις εμπορικές μεταφορές.

Η κίνηση των φορτηγών μέσω των σηράγγων των Αλπεων έχει διπλασιαστεί από το 1980 και το ίδιο ισχύει για τα δρομολόγια μέσω Αυστρίας και Ελβετίας, τα οποία διπλασιάστηκαν την τελευταία δεκαετία. Ο αριθμός των σηράγγων, όμως, δεν έχει αυξηθεί, αντίθετα αποδεικνύεται ότι δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις μεταφορές, καθώς η σήραγγα του Mont Blanc ύστερα από τη φωτιά που εκδηλώθηκε εκεί παραμένει κλειστή. Ετσι η Ευρώπη, που σταδιακά προχωρεί προς την ενοποίηση, βρίσκεται διαιρεμένη από τις Αλπεις. «Οσο περισσότερα φορτηγά διασχίζουν τη σήραγγα, τόσο μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος», δήλωσε ο Ντίτερ Τέτσνερ, μηχανικός της εταιρείας που αξιολογεί την ασφάλεια των περισσότερων σηράγγων των Αλπεων.

Σε δέκα χρόνια

Οι Ευρωπαίοι ηγέτες πιστεύουν ότι η μόνη λύση για να αποφορτιστούν οι σήραγγες είναι να πραγματοποιούνται οι μεταφορές μεσω σιδηροδρομικών γραμμών, που θα εγκατασταθούν μέσα στις σήραγγες. Ομως, οι γραμμές αυτές θα χρειαστούν πάνω από μια δεκαετία για να ολοκληρωθούν και φυσικά οι μεταφορείς δεν προτίθενται να περιμένουν.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή