ΚΟΣΜΟΣ

Οι σούπερ φίρμες ισοπεδώνονται

O Gucci και η Prada, οι δίδυμες μηχανές της ιταλικής μόδας για την τελευταία δεκαετία, έχουν χάσει το ρεύμα τους. Οι συλλογές τους για την άνοιξη – καλοκαίρι 2002, δεν κατάφεραν να προκαλέσουν σούσουρο ή να δημιουργήσουν τις ισχυρές εικόνες που στο παρελθόν προσδιόρισαν το στυλ τους και το μέλλον της μόδας. H Μιούτσια Πράντα έβγαλε περιποιημένα σπορ κομμάτια σε επίχρυσο λαμέ, αλλά ούτε στιγμή δεν έπιασε τις προδιαγραφές του χρυσού και ο Τομ Φορντ του Gucci κινήθηκε ήπια με το σεξ, αλλά περιόρισε τον ρομαντισμό σε κιτς τρύπες σε σχήμα καρδιάς.

«Ρομαντικά και πιο απλά», είπε ο Φορντ για την Gucci κολεξιόν του, όπου τα ρούχα απομακρύνονταν από το σώμα – πάνω κάτω δυο μπούστα που ξεπρόβαλαν από κάτι παρόμοιο με μονοκόμματο πλεκτό εσώρουχο του παππού.

Ομως, σκοπεύουν οι επιδεικτικές πελάτισσες του Gucci να εγκαταλείψουν τα κολλητά κεντημένα τζιν για την υπέρτατη εξαπάτηση του πάθους: παντελόνια τόσο φαρδιά στον καβάλο που θα χωρούσαν τρεις πάνες; Αυτές οι αποκαρδιωτικές δημιουργίες -μείγμα παντελονιού για ράπερ και βράκας Ινδουιστή- βγήκαν σε αισθησιακό σουέντ ή απαλό βαμβακερό, συνδυασμένα με τσαλακωμένα φαρδιά τοπ που έμοιαζαν με χρησιμοποιμένο αλεξίπτωτο. Οι φούστες ήταν επίσης φαρδιές, με ασύμμετρους ποδόγυρους και καρδιές κομμένες με ακρίβεια λέιζερ στην τσέπη ή στον μηρό.

«Εχω πάθει ψύχωση με το χρυσάφι – πέρασα 10 χρόνια δουλεύοντας το λαμέ», είπε η Μιούτσια Πράντα μετά την επίδειξή της με τους 20 τρόπους για να μετατρέψετε δυο κουρτίνες από μπουντουάρ σε μια κοντή πλισέ φούστα. Τι περίεργη φιλοδοξία για μια τέτοια λαμπρή σχεδιάστρια! Το λαμέ μυρίζει γκλάμουρ της δεκαετίας του ’50 και κραυγαλέα ινδικά παζάρια. Ενώ παλιά η Prada είχε δημιουργήσει τσαχπίνικους εκσυγχρονισμούς των παλιών, καλών κομματιών vintage, ένα λαμέ γιλέκο πάνω από ένα απλό μακό μπλουζάκι έδειχνε φτηνό. Αν η επιχρύσωση υποτίθεται ότι θα έδινε μια πινελιά έθνικ, δεν πέτυχε. Και οι στρώσεις από πουκάμισα και γκρίζες γκαμπαρντίνες χωμένες μέσα σε χρυσές φούστες έδειχναν επινοημένες.

Εν μέρει, υπήρχαν δυνατά κομμάτια, ιδίως ένα εντυπωσιακό παντελόνι με φαρδιά ζώνη στους μηρούς, φούστες τζιν γεμισμένες με βάτα, μοτίβα από γραβάτες και τοπ από πιτζάμες. H Prada έχει έναν χαριτωμένο τρόπο με τα ρούχα, που έμοιαζαν με εσώρουχα φορεμένα το ένα πάνω απ’ το άλλο. Και τα βολάν, αποσπασματικά και βαλμένα σαν ένας κάθετος φραμπαλάς είχαν μια στάλα από το ανατρεπτικό, μοντέρνο στυλ της. Τα λαμέ παπούτσια με τις αγκράφες θα ξεπουλήσουν αστραπιαία. Ομως, δεν έφεραν την Prada ένα βήμα μπροστά.