Βρετανία: Eρωτήματα για τον σύμβουλο του Μπόρις Τζόνσον

Βρετανία: Eρωτήματα για τον σύμβουλο του Μπόρις Τζόνσον

1' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΛΟΝΔΙΝΟ. Η βρετανική κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες ότι οι έκτακτες εξουσίες που ζητεί από τη Βουλή λόγω κορωνοϊού θα έχουν ισχύ μόλις έξι μηνών, αντί δύο ετών, όπως ήταν τα αρχικά σχέδια, τα οποία και είχαν επικριθεί από τη Βουλή των Κοινοτήτων. Παράλληλα, η κυβέρνηση Τζόνσον εξετάζει τη λήψη πιο αυστηρών μέτρων περιορισμού της λειτουργίας των επιχειρήσεων, κάτι που θα βγάλει πολλές εταιρείες από τη δύσκολη θέση. Ακόμη και σήμερα, πολλές επιχειρήσεις που εκτελούν συμβόλαια δεν αναστέλλουν τη λειτουργία τους, παρά τον σοβαρό κίνδυνο για τους εργαζομένους τους, φοβούμενες καταγγελία για παραβίαση των συμβατικών υποχρεώσεών τους. 

Λιγότερο από 20 ημέρες αφότου καταγράφηκε στη χώρα ο πρώτος θάνατος από κορωνοϊό, οι νεκροί έχουν φθάσει τους 281 και τα επιβεβαιωμένα κρούσματα πλησιάζουν τις 6.000. Οι υγειονομικές αρχές της χώρας θεωρούν ότι η Βρετανία βρίσκεται στην καμπύλη της Ιταλίας και περιμένουν εκθετική αύξηση, ενώ κυβερνητικές πηγές αρνήθηκαν να επιβεβαιώσουν πρόσφατες αισιόδοξες δηλώσεις του Μπόρις Τζόνσον, υποστηρίζοντας ότι η αισιοδοξία του πρωθυπουργού εκφράστηκε υπό προϋποθέσεις.

Με δεδομένη τη συγκυρία αυτή, γεννώνται ερωτήματα για την αρχική επιλογή της κυβέρνησης να εφαρμόσει την πολιτική της «ανοσίας της αγέλης». Κατόπιν παραίνεσης του επικεφαλής των συμβούλων του, Ντόμινικ Κάμινγκς, ο Μπόρις Τζόνσον καθυστέρησε πολύ να εφαρμόσει μέτρα, όπως κλείσιμο των σχολείων, των εστιατορίων και των χώρων συναθροίσεων, αλλά και να συλλέξει υγειονομικό υλικό για τα νοσοκομεία που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή.

Αντιθέτως, εφάρμοσε αμέσως σχέδιο για την τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας, δεσμευόμενος ότι το κράτος θα επιδοτήσει το 80% του μισθολογικού κόστους όλων των εργαζομένων που θα έχαναν τη δουλειά τους λόγω κορωνοϊού, τουλάχιστον για τους επόμενους τρεις μήνες. Τέλος, η κυβέρνηση προχώρησε σε αλλαγές στο μοντέλο λειτουργίας των σιδηροδρόμων, επαναφέροντας ουσιαστικά τις ιδιωτικές επιχειρήσεις παροχής συγκοινωνιακού έργου υπό μερικό κρατικό έλεγχο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή