Λήγουν λόγω απραξίας οι άδειες πτήσης χιλιάδων πιλότων

Λήγουν λόγω απραξίας οι άδειες πτήσης χιλιάδων πιλότων

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οποιος πιλότος δεν πετάει τακτικά, χάνει την άδειά του. Τι θα γίνει όμως όταν ο στόλος μιας αεροπορικής εταιρείας, που ήταν καθηλωμένος στο έδαφος λόγω πανδημίας, ξαναρχίσει να πετάει; Θα υπάρχουν ακόμη αρκετοί πιλότοι με έγκυρες άδειες; Το ερώτημα θέτει σε δημοσίευμά της η Deutsche Welle. Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Νιλς Βούλκοπ, πιλότος της γερμανικής Lufthansa, ο οποίος πήρε το πρόγραμμα πτήσεων. «Κάθε μέρα υπάρχει σημειωμένο ένα x1, που σημαίνει ότι δεν είμαι προγραμματισμένος», λέει. Εχει προϋπηρεσία 25 χρόνια στο πιλοτήριο, εκ των οποίων τα τελευταία δέκα κυβερνήτης ενός Airbus A320, αεροσκάφους μεσαίων αποστάσεων.

Από τον Μάρτιο ο κ. Βούλκοπ δεν άγγιξε το χειριστήριο. «Δεν μπορούσα να φανταστώ ότι θα παρέμενα στο έδαφος τόσο καιρό», αναφέρει. «Οι συνάδελφοί μου είναι πανευτυχείς όταν είναι προγραμματισμένοι να πετάξουν, ενώ η Lufthansa δεν μπορεί ακόμη να σχεδιάσει με βεβαιότητα το πρόγραμμά της. Προγραμματισμένες πτήσεις ακυρώνονται, επειδή η χώρα προορισμού κρατάει τα σύνορά της κλειστά, παρά τις εξαγγελίες της». Μία στις επτά θέσεις πιλότων κινδυνεύει από τις απαραίτητες μαζικές απολύσεις, όπως εξήγγειλε πρόσφατα ο Μίχαελ Μίγκερμαν, επικεφαλής του τμήματος προσωπικού της Lufthansa. Το γερμανικό συνδικάτο πιλότων (VC) παρ’ όλα αυτά δεν περιμένει ότι θα απολυθούν πιλότοι, όπως αναφέρει ο εκπρόσωπός του Γιάνις Σμιτ. «Υπολογίζουμε ότι στη Γερμανία υπάρχουν έως και 22.000 πιλότοι, εκ των οποίων οι 1.200 απειλούνται άμεσα με ανεργία», επισημαίνει στην DW. «Σε δύο με τρία χρόνια θα επανέλθει ο αριθμός επιβατών στα παλιά του επίπεδα και οι εργαζόμενοι θα χρειάζονται. Το θέμα είναι τι κάνει κανείς στο μεσοδιάστημα». Εν αντιθέσει με τα άλλα επαγγέλματα, οι πιλότοι χρειάζονται συνεχή πτητική εμπειρία για να διατηρούν σε ισχύ την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, ή να μπορούν να εργαστούν στην αγορά, όπως επισημαίνει η Ευρωπαϊκή Ενωση Πιλότων.

Οι πιλότοι οφείλουν να αποδεικνύουν ότι μέσα σε 80 ημέρες προσγείωσαν και απογείωσαν 3 φορές ένα αεροσκάφος, κάτι αδύνατο σε εποχή πανδημίας. Ακόμη και στον εξομοιωτή θα αρκούσε, αλλά και αυτοί είναι κλειστοί. Η άδεια του Γιάνις Σμιτ, ο οποίος, όντας άνεργος, δεν πετάει, λήγει τον Μάρτιο του 2021. «Μετά θα με βοηθήσει η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Εργασίας ή ένας νέος εργοδότης, ειδάλλως θα πληρώσω από την τσέπη μου 2.000 ευρώ».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή